رئیس بسیج جامعه پزشکی سیستان وبلوچستان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ارزش کارهای جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس همسان با دیگر افراد در جنگ است

«اسحق علی صابری» ارزش کارهای جامعه پزشکی در دوران 8 سال دفاع مقدس را همسان با دیگر افراد در جنگ دانست.
کد خبر: ۴۱۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ - 02September 2020

ارزش کارهای جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس همسان با دیگر افراد در جنگ است«اسحق علی صابری» رئیس بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان، اظهار داشت: پزشکان براساس وظیفه و تکلیفی که در دوران دفاع مقدس داشتند در تمامی صحنه‌های جنگ حضور پیدا کردند و پرونده درخشانی از آن دوران را به یادگار گذاشتند.

وی افزود: در زمان دفاع مقدس بسیاری از رزمندگان هم به مراقبت‌های بهداشتی و هم به مراقبت‌های درمانی نیاز داشتند. از طرفی به دلیل وجود جراحت های که دچار میشدند بیماری‌های واگیر و غیرواگیر زیادی هم وجود داشت که نیاز به درمان های سریع داشتند لذا جامعه پزشکی همراه با دیگر افراد در خط مقدم جبهه حضور پیدا می‌کردند و در بیمارستان های صحرایی که ایجاد کرده بودند به مداوای رزمندگان می‌پرداختند.

صابری ارزش کارهای جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس را همسان با دیگر افراد در جنگ دانست و گفت: با فراخوانی که در زمان جنگ به همه اقشار جامعه داده شده بود پزشکان نیز احساس مسئولیت کردند و به جبهه‌ها اعزام شدند. در آن زمان پزشکان اکثر نیازهای درمانی را خود برطرف میکردند و محدود مواردی بود که به خارج از کشور برای درمان منتقل شوند. آنان در زیر آتش گلوله خمپاره و بمباران‌های شیمیایی به مداوای مجروحان می‌پرداختند و در تمامی صحنه‌های جنگ حضوری فعال، موثر و پررنگ داشتند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: جامعه پزشکی احساس مسئولیت و اطاعت از پیام و دستورات رهبری را از خود به نمایش گذاشتند و حس همدوستی و نوع دوستی خود را به مردم عزیز ایران نشان دادند و در این راه جان خود را فدا کردند.

وی متذکر شد: خدمان بسیج جامعه پزشکی تنها به دوران جنگ محدود نشد و هم اکنون نیز در تمامی نقاطی که مردم از خدمات درمانی محروم هستند در قالب اردوهای جهادی حضوری فعال و موثر دارند و امیدوارم این روحیه ایثار و از خودگذشتگی را به نسل های آینده منتقل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها