دروغ آمریکا درباره توقیف محموله‌های سوخت ایران فاش شد

سه شرکت مستقر در کشور‌های خارجی می‌گویند صاحبان محموله‌های نفتی هستند که آمریکا به ظن مالکیت ایران، توقیف کرده و اینکه برخلاف ادعای واشنگتن، نفتکش‌ها عازم ونزوئلا نبوده‌اند.
کد خبر: ۴۱۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ - 02September 2020

دروغ آمریکا درباره توقیف محموله‌های سوخت ایران فاش شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رویترز، صاحبان محموله‌های نفتی بارگیری شده بر روی چهار شناوری که ماه میلادی گذشته، آمریکا با این ادعا که متعلق به ایران هستند، توقیف کرد؛ با طرح شکایتی در دادگاه ناحیه کلمبیای آمریکا، خواستار رفع توقیف محموله‌هایشان شدند.

آن‌ها همچنین این ادعای آمریکا را که محموله‌های نفتی عازم ونزوئلا بودند، به چالش کشیدند.

مالکین محموله‌ها عبارتند از شرکت «مبین» که در امارات مستقر است و خود را مالک محموله بارگیری شده بر روی نفتکش‌های «بلا» و «برینگ» معرفی می‌کند، شرکت «عمان فیول» که در انگلستان به ثبت رسیده و صاحب محموله بارگیری شده بر روی نفتکش‌های «پاندی» و «لونا» است و در نهایت شرکت «سوهار فیول» که می‌گوید بخشی از محموله بارگیری شده بر روی «لونا» را در تملک خود دارد.

به گفته آن‌ها، محموله‌های نفتی به شرکت اماراتی «سیتی انرژی اف زد سی» فروخته شده حال آنکه قرار بوده پرداخت بعد از تحویل بار، انجام شود.

آن‌ها همچنین می‌گویند که محموله‌های نفتی عازم کشور «ترینیداد» در جنوب دریای کارائیب بوده‌اند تا از آنجا به کشور‌های پرو و کلمبیا منتقل شوند.

در تاریخ ۲۳ مرداد، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار کشتی‌هایی را که گفته می‌شود حامل سوخت از ایران بوده‌اند، توقیف کرده است.

بنابر این گزارش، توقیف نفتکش‌های مزبور بخشی از کمپین «فشار حداکثری» واشنگتن علیه تهران بود؛ وال استریت ژورنال همچنین اعلام کرد که این چهار فروند نفتکش به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» توقیف شده و در حال حرکت به سمت هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا هستند.

یک مقام آمریکایی بدون ارائه توضیحات بیشتر ادعا کرد که این کشتی‌ها بدون توسل به قوه قهریه توقیف شده‌اند.

این در حالی است که «حجت‌الله سلطانی» سفیر ایران در ونزوئلا در واکنش به ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر توقیف چهار فروند نفتکش حامل سوخت از ایران در توئیتر نوشت: یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی‌ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آن‌ها ارتباطی به ایران دارد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها