دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس:

قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) ناجی عرصه‌های سخت اقتصادی و سازندگی کشور است

افتخاری قرارگاه خاتم را ناجی عرصه‌های سخت اقتصادی و سازندگی کشور دانست و گفت: نادیده گرفتن تلاش‌های نیروهای مسلح خاصه سپاه و بسیج خواست امروز و دیروز دشمنان نیست! آن‌ها همواره مخالف فعالیت این‌گونه نهادهای انقلابی و ارزشی بوده‌اند. سپاه و بسیج روزی در صحنه رزم بازوی انقلاب بودند و امروز برای جبران عقب‌ماندگی به بازوی سازندگی کشور تبدیل شده‌اند.
کد خبر: ۴۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷ - 17February 2015

قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) ناجی عرصه‌های سخت اقتصادی و سازندگی کشور است

به گزارش گروه اخبار دفاعی و امنیتی دفاع پرس، دکتر «لاله افتخاری» دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در آستانه بهرهبرداری از فاز اول پروژه عظیم «حرمتاحرم» که نخستین قطعه آن به طول 152 کیلومتر به زودی به  بهرهبرداری میرسد، اظهار داشت:  بحمدالله قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) توانسته پروژههای کلان و اساسی کشور را با موفقیت به منصه ظهور برساند. پروژه «حرمتاحرم» نیز به لحاظ اهمیت زیاد در جایگاه سرنوشتسازی قرار دارد.

وی تصریح کرد: با بهرهبرداری از این پروژه، زائران حرم شریف اهل بیت (مشهد مقدس و قم) راحتتر از گذشته و بدون دغدغه ترافیک و خاصه تسهیل شدن مسیر، به زیارت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(ع) مشرف میشوند. البته در این راستا انتظار میرود امکانات زیارتی و مجتمعهای لازم در طول مسیر نیز پیشبینی شود.

افتخاری با اشاره به این که قرارگاه سازندگی میتواند این اقدام بزرگ و جهادی را با اشتغالزایی تکمیل کند افزود: امکان فروش محصولات و بازارهای محلی به برکت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) این فضا را به وجود میآورد که از این طریق، بازار کار خوبی ایجاد میشود و نیروهای بومی به رشد و نمو میرسند. بنابراین لازم است بازارهای فروش در مسیر دیده شود. البته نباید از ایجاد سهولت در مسیر شهرستانهایی همچون شاهرود نیز غفلت کرد.

وی پیرامون برخی فضاسازیها علیه قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص)، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت بالقوه انقلابی و جهادی نهایت استفاده را ببریم؛ حقیقتاً قرارگاه سازندگی همچون گذشته که در لباس رزمندگی به این مرز و بوم خدمت کرده، امروز به بازوی سازندگی کشور تبدیل شده است. به واسطه این حضور فعال میتوانیم شاهد آبادانی، اشتغالزایی و کم کردن وابستگی به بودجه سالیانه باشیم.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، قرارگاه خاتم را ناجی عرصههای سخت اقتصادی و سازندگی کشور دانست و گفت: نادیده گرفتن تلاشهای نیروهای مسلح خاصه سپاه و بسیج خواست امروز و دیروز دشمنان نیست! آنها همواره مخالف فعالیت اینگونه نهادهای انقلابی و ارزشی بودهاند. سپاه و بسیج روزی در صحنه رزم بازوی انقلاب بودند و امروز برای جبران عقبماندگی به بازوی سازندگی کشور تبدیل شدهاند.

گفتنی است طرح آزادراه حرمتاحرم با طول تقریبی 970 کیلومتر با هدف اتصال مراکز مهم شرق کشور خصوصاً مشهد مقدس به مرکز کشور در راستای سهولت حرکت زائرین حرم رضوی و حضرت فاطمه معصومه(س) به مرحله بهرهبرداری خواهد رسید.

لازم به یادآوری است، قطعه قم-گرمسار به طول 152 کیلومتر اولین قطعه از این طرح عظیم است که آماده بهرهبرداری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار