فرمانده سپاه خوی:

حماسه زینب کبری (س) احیاکننده حماسه عاشوراست

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدباقر علایی گفت: حماسه‌ای كه حضرت زینب كبری (س) به‌وجود آورد، احیاكننده و نگه‌ دارنده‌حماسه‌ عاشورا شد،عظمت كار ایشان را نمی‌شود در مقایسه‌ با سایر حوادث بزرگ تاریخ سنجید.
کد خبر: ۴۱۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ - 03September 2020

حماسه زینب کبری(س) احیاکننده حماسه عاشورا است

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدباقر علایی، فرمانده سپاه خوی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از تمامی هیئت‌های مذهبی که با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی پرچم اباعبدالله الحسین (ع) را همانند سال های قبل برافراشته نگه داشتند تقدیر کرد.

وی به نقش تاثیرگذار حضرت زینب (س) در انعکاس واقعه کربلا اشاره کرد و افزود: قوت قلب، فصاحت زبان، شجاعت، زهد و عفاف فوق‌العاده ویژگی‌های بارز ایشان بود.

فرمانده سپاه خوی گفت: حضرت زینب (س) از مکتب مادر درس صبر و استقامت، ظلم ستیزی، دفاع از حریم اسلام، پشتیبانی از امامت و ولایت، ایثار و فداکاری آموخته بود، به طوری که یکی از مهم‌ترین ابعاد زندگی حضرت زینب (س)، ایفای نقش ویژه در کربلا و دوران اسارت است.

وی اظهار داشت: حضرت زینب (س) سرپرست کاروان اسیران اهل بیت (ع) بود و پس از عاشورا و در دوران اسارت، خطابه‌‌های آتشینی ایراد کرد و رمز بقای حماسه کربلا و بیداری مردم روشنگری‌های ایشان بود.

سرهنگ علایی تصریح کرد: حماسه‌ای كه زینب كبری (س) به‌وجود آورد، احیاكننده و نگه‌دارنده‌حماسه‌ عاشورا شد، عظمت كار زینب كبری (س) را نمی‌شود در مقایسه‌ با بقیّه‌ حوادث بزرگ تاریخ سنجید، باید آن را باید با خود حادثه‌ عاشورا بررسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: خطبه‌های حضرت زینب (س) در کوفه و همچنین دربار یزید، که همراه با استدلال به آیات قرآن بود، بیانگر دانش ایشان است، که بی‌شباهت به خطبه‌های امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها