چهل‌سالگی سرو/

نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «پانزدهم شهریور» استان یزد

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، زندگی چند تن از شهدای استان یزد که در پانزدهم شهریور، مسیر شهادت در راه خدا و سرافرازی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را انتخاب کردند منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۱۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ - 05September 2020
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، خانواده شهدا همانگونه که امام راحلمان فرمودند، چشم و چراغ ملتند و چه در پیروزی انقلاب و چه در تداوم آن، به ویژه هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) نقش آفرینی کردند و در این راه فرزندان خود را تقدیم این خاک کردند که در ادامه سطور زندگی چند تن از شهدای استان یزد که در پانزدهم شهریور مسیر شهادت در راه خدا و سرافرازی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را انتخاب کردند از نظر می‌گذرانیم.
 
شهید «جواد بیک خورمیزی»
 
نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «پانزدهم شهریور» استان یزد
 
متولد: ۱۳۴۷/۱۰/۰۶
 
شهادت: ۱۳۶۶/۰۶/۱۵ زهاب
 
محل خاکسپاری: گلزار شهدای خلدبرین
 
زندگی‌نامه: ششم دی ۱۳۴۷، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش محمدعلی، کارگر کارخانه بافندگی بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. او نیز کارگر کارخانه بافندگی بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. پانزدهم شهریور ۱۳۶۶، به عنوان تک‌تیرانداز در بمباران هوایی سرپل ذهاب بر اثر اصابت ترکش بمب به خودرو حامل وی به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش واقع است.
 
شهید «محمد سلمانی احمدآبادی»
 
نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «پانزدهم شهریور» استان یزد
 
متولد: ۱۳۴۵/۰۶/۲۴
 
شهادت: ۱۳۶۳/۰۶/۱۵ کوشک
 
محل خاکسپاری: احمدآباد
 
زندگی‌نامه: بیست و چهارم شهریور ۱۳۴۵، در شهر کاظمین از کشور عراق به دنیا آمد. پدرش علیرضا، کشاورزی می‌کرد و مادرش معصومه نام داشت. تا دوم متوسطه در رشته مکانیک درس خواند. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. پانزدهم شهریور ۱۳۶۳، به عنوان تک تیرانداز در کوشک بر اثر اصابت ترکش نارنجک به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای شهر احمدآباد تابعه شهرستان اردکان قرار دارد.
 
شهید «محمدکاظم صبوری همت آبادی»
 
نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «پانزدهم شهریور» استان یزد
متولد: ۱۳۴۰/۰۱/۰۱
 
شهادت: ۱۳۶۰/۰۶/۱۵ سوسنگرد
 
محل خاکسپاری: همت آباد
 
زندگی‌نامه: یکم فروردین ۱۳۴۰، در روستای همت­آباد از توابع شهرستان اشکذر به دنیا آمد. پدرش رمضان کشاورز بود و مادرش فاطمه صغری نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. درب و پنجره ساز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. پانزدهم شهریور ۱۳۶۰، به عنوان تک تیرانداز در سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر و قطع آن، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.  
 
شهید «عباس فلاح پورنسب»
نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «پانزدهم شهریور» استان یزد
 
متولد: ۱۳۴۷/۰۴/۰۲
 
شهادت: ۱۳۷۳/۰۶/۱۵ ایرانشهر
 
محل خاکسپاری: روضه الشهدا
 
زندگی‌نامه: دوم تیر ۱۳۴۷، در روستای محی آباد از توابع شهرستان کرمان به دنیا آمد. پدرش علی کشاورز بود و مادرش ربابه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. پلیس نیروی انتظامی بود. سال ۱۳۶۸ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. پانزده شهریور ۱۳۷۳، در ایرانشهر هنگام درگیری با اشرار و قاچاقچیان بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در روضه الشهدای شهرستان اشکذر واقع است.  
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار