آیت الله جنتی:

اهانت به قرآن، توهین به همه ادیان است/ ضرورت واکنش مجامع بین‌الملل

رئیس مجلس خبرگان رهبری در واکنش به اهانت به قرآن مجید و پیامبر (ص)، گفت: دولت‌های اسلامی توهین به مقدسات را محکوم کنند و نهاد‌های بین المللی نیز واکنش متناسب نشان دهند.
کد خبر: ۴۱۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ - 06September 2020

اهانت به قرآن، توهین به همه ادیان است/ لزوم واکنش مجامع بین‌المللبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، به دنبال جسارت به ساحت قرآن کریم و اقدام موهن علیه پیامبر اکرم (ص) رئیس مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای این اقدامات را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: آیا ضرورت ندارد که سردمداران جوامع غربی به خاطر حفظ ظاهر هم که شده با برخورد جدی، جلوی این نوع افراط گری‌ها و اقدامات خشونت بار و نژادپرستانه که در واقع اهانت به همه ادیان ابراهیمی است را بگیرند؟!

رئیس مجلس خبرگان در بخش پایانی بیانیه خود آورده است: مجلس خبرگان از عموم مسلمین جهان و نیز دولت‌های اسلامی می‌خواهد توهین به مقدسات امت اسلامی را در سراسر جهان محکوم نموده و نهاد‌های بین المللی نسبت به این اعمال شنیع، واکنش متناسب نشان دهند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ)

بار دیگر دست استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل از آستین عده‌ای افراطی در کشور سوئد و یک نشریه مبتذل فرانسوی بیرون آمد و منجر به توهین به ساحت مقدس قرآن کریم و سوزاندن نسخه‌ای از کتاب آسمانی مسلمانان و نشر تصاویری موهن علیه رسول خدا حضرت محمد مصطفی (ص) گردید و دل مسلمین جهان را به درد آورد.

این سوال جدی وجود دارد که چرا هر از گاهی، عده‌ای آزادانه و با جرأت تمام به خشونت علیه دین اسلام و اعتقادات مسلمانان دست می‌زنند و با جریحه دار کردن احساسات شهروندان مسلمان، همزیستی مسالمت‌آمیز میان مسلمین و پیروان سایر ادیان را در برخی کشور‌ها به مخاطره می‌اندازند و به بهانه آزادی بیان، برخورد جدی و عبرت آموزی با آن‌ها نمی‌شود؟! آیا ضرورت ندارد که سردمداران جوامع غربی به خاطر حفظ ظاهر هم که شده با برخورد جدی، جلوی این نوع افراط گری‌ها و اقدامات خشونت بار و نژادپرستانه که در واقع اهانت به همه ادیان ابراهیمی است را بگیرند؟!

مجلس خبرگان رهبری، ضمن مردود دانستن و محکوم نمودن این گونه اقدامات خصمانه و نفرت برانگیز که در مقاطعی برای انحراف افکار عمومی جهانیان نسبت به جنایات صهیونیزم بین الملل و با هدف اسلام هراسی از سوی استکبار جهانی، طرح ریزی و به وسیله افرادی جاهل اجرا می‌شود با اذعان بر اینکه به حول و قوه الهی، اقدامات زبونانه‌ای همچون سوزاندن قرآن شریف یا اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام (ص) وحدت هر چه بیشتر مسلمانان در برابر مستکبرین عالم را در پی خواهد داشت از عموم مسلمین جهان و نیز دولت‌های اسلامی می‌خواهد توهین به مقدسات امت اسلامی را در سراسر جهان محکوم نموده و نهاد‌های بین المللی نسبت به این اعمال شنیع، واکنش متناسب نشان دهند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها