چهل‌سالگی سرو/

برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «یکی از آن پنج نفر» در نیشابور+ تصاویر

از کتاب «یکی از آن پنج نفر» با حضور خانواده طلبه شهید «محمدرضا اویسی‌ثانی» در نیشابور رونمایی شد.
کد خبر: ۴۱۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷ - 06September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از نیشابور، همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، آیین رونمایی از کتاب «یکی از آن پنج نفر» روایت داستانی زندگی طلبه شهید «محمدرضا اویسی‌ثانی» در منزل این شهید والامقام برگزار شد.

در این مراسم «سیدابوالقاسم نوری» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان نیشابور، «ملیحه غیور» مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌­های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی و خانواده شهید اویسی‌ثانی حضور داشتند.

مادر شهید اویسی‌ثانی در این مراسم ضمن آرزوی موفقیت برای کسانی که در سنگر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مجاهدت می‌کنند، بر تداوم راه شهدا با تبعیت از ولایت فقیه تاکید کرد.

نوری نیز در ادامه این مراسم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ابراز امیدواری کرد با تولید آثار فاخر ادبی با موضوع سیره عملی شهدا، بتوان در انتقال فرهنگ جهاد و مقاومت به نسل جوان گام‌های موثری برداشت.

«یکی از آن پنج نفر» روایت زندگی شهید «محمدرضا اویسی‌ثانی»، از مجموعه کتاب‌های مجاوران خورشید، به قلم «طیبه مزینانی» به رشته تحریر در آمده و توسط «به‌نشر» انتشارات آستان قدس رضوی به زیور طبع آراسته شده است. در این کتاب به 20 خاطره از این شهید والامقام دانشگاه اسلامی علوم رضوی اشاره شده است.

دانشجوی طلبه، شهید «محمدرضا اویسی‌ثانی» در 6 دی سال 1341 در روستای «بحرود» از توابع شهرستان «نیشابور»متولد شد؛ وی که از نیروهای اطلاعات عملیات لشکر 5 نصر بود در 26 دی 1365 در عملیات «کربلای 5» در شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها