مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

تجلیل از 27 هزار پیشکسوت جهاد و مقاومت در لرستان

سرهنگ پاسدار محسن رشیدی تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: قرار است در سراسر کشور از یک میلیون نفر تجلیل شود که سهم استان لرستان از این تعداد، 27 هزار نفر است.
کد خبر: ۴۱۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶ - 06September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از  خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان لرستان، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و تبریک فرا رسیدن چهل سالگی دفاع مقدس  اظهار داشت: دفاع مقدس یک جریان حیاتی مقاومت و پایداری را در میان نسل حاضر نهادینه کرد تا در سایه  ولی فقیه، وحدت ، همدلی و همبستگی مردمی و اقتدار نیروهای مسلح، شاهد شکوفایی در عرصه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، استقلال فرهنگی، ارتقا معنویت و سبک زندگی اسلامی و انقلابی باشیم.

سرهنگ رشیدی  با بیان اینکه دفاع مقدس تبعیت از ولایت مطلقه فقیه  و لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع)، تثبیت و صدور انقلاب اسلامی را به همراه داشت، افزود: هفته دفاع مقدس سال جاری مقارن است با چهلمین سال آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ملت بزرگ ایران اسلامی که پس از گذشت 40 سال از ایثارگری‌های آن دوران و با رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) شاهد  صلابت نظامی، علمی، فرهنگی و سیاسی در سایه مقاومت و پایداری در برابر  دشمنان و حامیان منطقه‌ای آنها هستیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه از ایران اسلامی به عنوان الگو برای ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان یاد می شود، گفت: امروزه  نسل جوان ما نیازمند آشنا شدن با آن آرمان‌ها و ارزش‌ها هستند و چگونگی آن می‌بایست بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد:  در اولین روز از هفته دفاع مقدس نمایشگاه  ملی دستاوردهای چهل ساله اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران افتتاح می‌شود  و در استان ما نیز با توجه به تمهیدات ستاد مبارزه با کرونا، نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله دفاع مقدس برپا خواهد شد و همه خدمات عرضه شده از طرف همه دستگاه‌ها و ادارات  در این نمایشگاه عرصه می‌شود.

سرهنگ رشیدی تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و متذکر شد: قرار است در سراسر کشور از یک میلیون نفر تجلیل شود که سهم  استان لرستان از این تعداد، 27 هزار نفر است.

وی از افتتاح باغ موزه دفاع مقدس لرستان در هفته دفاع مقدس سال جاری خبر داد و گفت: فاز اول مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس لرستان همزمان با هشت استان دیگر با حضور مسئولین استانی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها