امیری در نشست خبری:

"۷ و ۱۴ اسفند ۹۴" زمان پیشنهادی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان

سخنگوی وزارت کشور گفت: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات خبرگان و مجلس دو تاریخ ۷/۱۲/۹۴ و ۱۴/۱۲/۹۴ را به شورای نگهبان پیشنهاد کرده است.
کد خبر: ۴۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳ - 18February 2015

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران،  با بیان اینکه امسال همانند سالهای گذشته مردم از همه اقوام و گروههای سیاسی مختلف در راهپیمایی 22 بهمن حضور پرشکوهی داشتند اظهار کرد: ما به نوبه خود از حضور مردم که به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند تشکر و قدردانی میکنیم.

سخنگوی وزارت کشور گفت: این حضور پرشکوه مسئولیت مسئولین و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی را سنگینتر میکند.

امیری تصریح کرد: هیچگونه گزارش سوء امنیتی در هیچ جای کشور در مرزها و داخل کشور و ایام دهه فجر گزارش نشد و این امری بسیار شایسته است که امنیت در کشور ما برقرار است.

وی با اشاره به کشف یک باند ضدانقلاب در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این کشف از برکات دهه مبارکه فجر است که با همکاری نیروی انتظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات اتفاق افتاد.

سخنگوی وزیر کشور در ادامه افزود: همانطور که وزیر اطلاعات اعلام کرد در یک اقدام هماهنگی که در استان سیستان و بلوچستان داشتند مقدار زیادی مواد انفجاری، مقدار قابل توجهی باند آماده انفجار، تعداد زیادی نارنجک و اسلحه کشف شد و قاتلین و عوامل ترورهای چند ساله اخیر که با پاسگاهها درگیری داشتند و موجب ناامنی را در این استان فراهم کرده بودند، دستگیر شدند که مراحل تحقیقات از افراد دستگیر شده ادامه دارد.

امیری یادآور شد: در ایام دهه فجر 4 هزار و 500 ماشین خدمات شهری بین مناطق محروم و کمتر توسعه یافته توزیع شد که همه محصول داخلی بود و این کار در 6 سال گذشته بینظیر بود.

وی گفت: این کار که در رابطه با خدمات شهری مفید و موثر است باعث رونق تولید داخلی شد.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به نمایشگاه شهرداریها و بهداریها اظهار کرد: این نمایشگاه از تاریخ 2/12/ 93 الی 5/12/93 در محل دائمی نمایشگاههای تهران برگزار میشود که 4 نمایشگاه مدیریت شهری، روستایی و همچنین دستاورد شهرداریها و بهدارها در این نمایشگاه ارائه میشود و هدف از این نمایشگاه ارائه آخرین دستاوردهای شهرداریها و بهداریها است و باعث میشود که با اطلاعاتی که در آنجا داده میشود از توان همدیگر استفاده کنند و باعث حس رقابت میشود.

وی در ادامه افزود: وزیر کشور تاجیکستان در راس هیأتی امروز 29 بهمن به دعوت رحمانی فضلی وزیر کشورمان به ایران سفر میکند. کشور ما با تاجیکستان منافع مشترکی در زمینههای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی دارد.

سخنگوی وزیر کشور با اشاره به موافقتنامهای با کشور تاجیکستان تصریح کرد: در این سفر موافقتنامه امنیتی و انتظامی بین دولت ایران به نمایندگی رحمانی وزیر کشور به نمایندگی سرلشکر رحیمزاده وزیر کشور تاجیکستان نهایی میشود.

امیری با تشریح برنامههای این ملاقات خاطرنشان کرد: عمده برنامههای این ملاقات بررسی زمینههای بیشتر همکاری دو کشور است و همچنین وزیر کشور تاجیکستان با سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ملاقات خواهند داشت. همچنین از دانشگاه پلیس و برخی از مراکز انتظامی نیز بازدید خواهند داشت.

سخنگوی وزارت کشور اظهار کرد: در سوم و چهارم اسفندماه سال جاری نشست مشترک دو روزه اقتصاد مقاومتی با تاکید بر نقش استانداریها برگزار میشود.

در این همایش استانداریها و سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه و سفرای کشورهای همسایه حضور خواهند داشت و راهکارهای اقتصاد مقاومتی و همکاری لازم بین ما و کشورهای همسایه به بحث و تبادلنظر گذاشته خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به شهادت رساندن قاضی دادگاه شهرستان روانسر خاطرنشان کرد: در تاریخ 21 بهمن ماه سال جاری قاضی دادگستری شهرستان روانسر کرمانشاه توسط شخصی با اسلحه گرم به شهادت رسید.

وی افزود: بررسیهای انجام شده حکایت از این دارد که موضوع امنیتی و سیاسی نیست و ضارب شرور بوده است و پروندهای در دادگستری روانسر داشته است.

امیری یادآور شد: در اولین فرصت ضارب دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفت و به حکم قضایی بازداشت شد.

وی گفت: در حوزه امور زنان که به همت فرهمند پور مشاور وزیر در امور زنان است توسعه سند امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی که موضوع ماده 227 برنامه توسعه بوده است، با مشارکت دستگاههای ذیربط به اتمام رسیده و جهت بررسی به معاونت امور زنان ریاست جمهوری ارسال شده است که در صورت تائید تقدیم دولت خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه یکی از سیاستهای دولت یازدهم پیگیری و جلوگیری از ساخت و ساز مجاز در حریم شهری است یادآور شد: حاشیهنشینی یکی از معضلات شهرهای بزرگ است که از عوامل بزهکاری و ناامنی در جامعه است لذا جلوگیری از این ساخت و سازها و تصرف غیرقانونی املاک دولتی و غیردولتی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است.

امیری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: موضوعی که در هفته گذشته شاهد آن بودیم ریزگردها بود که این موضوع در یک بستر زمانی 10 الی 15 ساله اتفاق افتاده است و این پدیده نادر باعث شد مردم در شهرهای مختلفی دچار مشکلات شوند که وزیر کشور جهت بررسی نجار را به عنوان رئیس سازمان مدیریت استان کشور به استان خوزستان فرستادند و قرار شده است سازمان مدیریت بحران گزارش این موضوع را تهیه و در اختیار ما قرار دهد.

سخنگوی وزیر کشور همچنین از پیشنهاد روزهای هفتم و چهاردهم اسفندماه ۹۴ برای برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار