چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان:

سلسله همایش‌های «چلچله‌های ولایتمدارانه» در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: سلسله همایش «چلچله‌های ولایتمدارانه» با هدف پیوند بین بانوان نسل امروز با بانوان نسل دیروز، به مناسبت هفته دفاع مقدس در کرمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ - 07September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «فاطمه‌السادات حسینی» در پنجمین جلسه کمیته چهل سالگی دفاع مقدس که با حضور سرهنگ «محمود مهدوی‌فر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کرمان برگزار شد اظهار داشت: نتیجه حضور در جلسات امام حسین (ع) باید عاشورایی شدن و الگو گرفتن از بانو حضرت زینب (س) باشد.

مسئول کمیته چهل سالگی بانوان دفاع مقدس کرمان با بیان اینکه این کمیته 5 جلسه در جهت هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس برگزار کرده افزود: در واقع هدف از اجرای برنامه‌ها در جهت یادآوری رموز ماندگار و پایبندی به آرمان‌های شهدا و اجرای نمودن مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهید مقاومت است.

وی با بیان اینکه امسال برنامه ها باید با وجود ویروس منحوس کرونا در شرایط خاص برگزار شوند گفت: برنامه‌های این کمیته به صورت کوتاه مدت و دراز مدت پیش‌بینی شده و یکی از برنامه های کوتاه مدت در گلزار شهدای کرمان تحت عنوان پیوند بین چلچله‌های امروز و دیروز است که در واقع تجلیل از نقش زنان، مادران و همسران ایثارگر استان است.

حسینی افزود: زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس به‌ عنوان امدادگر و پرستار در جبهه‌های جنگ و در خط مقدم حضور داشتند و نیز به عنوان مشوقان اصلی فرزندان و همسرانشان در میدان رزم بودند که باید به جامعه معرفی شوند.

این مسئول تصریح کرد:  امروز دختران و زنان ما باید بدانند چه مسئولیت سنگین و مهمی بر عهده دارند، چرا که حضرت امام (ره) فرمود «پیروزی خود را مدیون حضور زنان هستیم» که جایگاه مهم و ویژه زنان را نشان می دهد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه زنان در دوران دفاع مقدس بر عواطف خود غلبه کردند و هر زمان نیاز به وجود آنها بود خوش درخشیدند گفت: جنگ هنوز برای تعدادی از زنان ایثارگر ما تمام نشده است و آنها به عنوان یک الگو و پرستار دلسوز در کنار همسر جانباز خود ایستادگی می کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید مطابق ذائقه مخاطبین  طراحی شود بیان داشت: شهدا برای ما برکت و عزت آوردند و اجرای برنامه‌های با موضوع شهدا برکت‌آور است.

حسینی با تاکید بر اینکه بانوان ادارات بازدید از خانواده شهدا را در الویت کار خود قرار دهند عنوان کرد: دیدار با مادران شهدا سراسر معنویت است و همچنین اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در فضای مجازی را به وصورت ویژه برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه همایش چلچله‌های ولایتمدارانه با هدف پیوند بانوان نسل دیروز دفاع مقدس با بانوان امروز در هفته بزرگداشت دفاع مقدس برگزار خواهد شد افزود: در این همایش در 31 شهریور، اولین روز از هفته دفاع مقدس تا 8 مهر با حضور زنان ایثارگر در گلزار شهدای کرمان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همایش چلچله‌های مادرانه در دومین روز هفته دفاع مقدس با حضور چهل مادر شهید و چهل دانشجوی مادر و همایش چلچله‌های دختران پیوند معنوی چهل دختر شهید با چهل دختر دانش‌آموز در سومین روز از هفته دفاع مقدس در گلزار شهدای کرمان برنامه‌ریزی شده است.

مسئول کمیته چهل سالگی دفاع مقدس سمنان با اشاره به برگزاری همایش چلچله‌های پروانه‌های سلامت با حضور چهل بانوی ایثارگر و چهل بانوی مدافع سلامت و پرستار، ادامه داد: در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس همایش چلچله‌های کارآفرین از چهل صنف متفاوت در گلزار شهدا در جواز مزار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ابراز داشت: همایش چلچله‌های ورزشکاران با حضور چهل بانوی قهرمان ورزشکار در رشته‌های مختلف درهمایش چلچله‌های هنرمندان با حضور چهل بانوی هنرمند و خبرنگار و همچنین همایش چلچله‌های جهادگرانه نیز با حضور گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد به صورت روز شمار در هفته دفاع مقدس هر روز در گلزار شهدای کرمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار