دبیر جشنواره ادبی شهید غنی پور خبرداد؛

«کرونا» زمان برگزاری جایزه ادبی «شهید غنی‌پور» را تغییر داد

محمد ناصری گفت: با توجه به شیوع کرونا و احتمال افزایش آمار ابتلا در پاییز و زمستان سال‌جاری، قرار است نوزدهمین دوره از جایزه شهید حبیب‌ غنی‌پور که سال گذشته برگزار نشد در پاییز و به شکل محدود برپا شود.
کد خبر: ۴۱۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ - 07September 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمد ناصری» دبیر جشنواره ادبی شهید حبیب غنی پور درباره برگزاری مراسم پایانی نوزدهمین دوره این جشنواره که قرار بود در اسفند ۹۸ برپا شود، اما به دلیل کرونا به تعویق افتاد، اظهار داشت: پیش از این اعلام شده بود که مراسم پایانی در روز ۱۲ اسفندماه ۹۸ در مسجد جوادالائمه (ع) برگزار می‌شود، اما با توجه به شرایط عمومی و بهداشتی جامعه و اینکه اعلام شد هرگونه تجمعی نباید برگزار شود. از این رو مراسم پایانی جشنواره ادبی شهید غنی پور در دوره نوزدهم به سال جاری موکول شد.

وی در پاسخ به این پرسش که زمان برگزاری دوره نوزدهم مشخص شده، توضیح داد: قرار بود جلسه‌ای برگزار و بررسی‌ها صورت گیرد؛ چرا که برگزیدگان دور نوزدهم مشخص شده‌اند، چنانچه روند شیوع کرونا ادامه دار باشد باید تصمیمی دیگر گرفته شود.

ناصری با تاکید بر اینکه یکی از گزینه‌های ما برگزاری دور دوره نوزدهم و بیستم با هم در یک شب در اسفندماه ۹۹ بود اما ظاهرا با ادامه کرونا این موضوع منتفی باشد، افزود: تلاش داریم تا در یک برنامه حضوری محدود با حضور رسانه‌ها نوزدهمین دوره را برگزار و برترین‌ها را معرفی‌ کنیم.

دبیر این جشنواره در پاسخ به اینکه آیا برنامه احتمالی در پاییز خواهد بود، گفت: بله؛ این برنامه با حضور تعداد محدودی از رسانه‌ها در پاییز ۹۹ برگزار می‌شود.

وی درباره داوری آثار دوره بیستم جایزه شهید حبیب غنی‌پور توضیح داد: داوری‌های دور جدید شروع شده و در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، جایزه شهید غنی‌پور از اقدامات ماندگار زنده‌یاد امیرحسین فردی است که هرساله در سه بخش کودک، نوجوان و رمان بزرگسال برگزار می‌شود.

این جایزه در سال‌های گذشته تلاش داشته تا به صورت مستقل برگزار شود. اختتامیه این جایزه هرساله همزمان با سالروز شهادت شهید غنی‌پور در مسجد جوادالائمه(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار