آغاز جشنواره فرهنگی‌ و هنری «علمدار» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

نخستین جشنواره فرهنگی‌ و هنری «علمدار» یادواره شهید آسمانی؛ حاج قاسم سلیمانی، توسط وزارت آموزش و پرورش و با مشارکت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ - 07September 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نخستین جشنواره فرهنگی‌ و هنری «علمدار» توسط اداره کل فرهنگی، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان و با حمایت و مشارکت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ویژه دانش آموزان تمام دوره های تحصیلی و کارکنان فرهنگی (اداری و آموزشی) وزارت آموزش و پرورش با محوریت شهید آسمانی؛ حاج قاسم سلیمانی، برگزار می‎شود.

رشته هایی که علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را ارسال کنند در بخش فرهنگیان شامل: شعر،داستان کوتاه، مقاله، بیان خاطره، خوشنویسی ونقاشی خط است و در بخش دانش آموزی نیز در دوره اول ودوم ابتدایی: نقاشی، نامه ای به سردار سلیمانی، دکلمه خوانی ومتوسطه دوره اول ودوم: نقاشی، خاطره نویسی ودل نوشته، نامه ای به سردار سلیمانی،داستان کوتاه است.

این جشنواره با 12 محور و موضوع، شامل: شهید سلیمانی رفتار و سبک تربیتی و برخورد ملاطفت آمیز با کودکان ونوجوانان و یاران خویش؛ شهید سلیمانی، ساده زیستی ،اخلاص درعمل، کارآمدی، مردم دوستی وخدمت به مردم؛ شهید سلیمانی وفاداری به رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی؛ شهید سلیمانی و فرزندان شهدا؛ شهید سلیمانی و احترام به پدر ومادر؛ شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و اتحاد ملی؛ شهیدسلیمانی، شجاعت و مقاومت؛ شهید سلیمانی مدرسه و مکتب درس آموز، ابعاد جهانی وداع باشکوه وتاریخی با آن شهید؛ نقش شهید سلیمانی وابومهدی المهندس به عنوان فرماندهان ارشد و موفق مقابله با داعش وگروههای تروریستی و ایجاد امنیت برای مردم عراق وسوریه ؛ راز محبوبیت شهید سلیمانی، نگاه شهید سلیمانی به حجاب وعفاف، برگزار خواهد شد.

گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار،مقاومت و شهادت، معرفی اسوه ایثار ،اخلاص وعمل برای نسل جوان ونوجوان کشور، صیانت از میراث ارزشمند شهید حاج قاسم سلیمانی بعنوان مدرسه ومکتب درس آموز، بازنمایی حقیقی از تصویر آن شهید آسمانی به مثابه نمادی از هم پیوستگی وهمدلی آحاد جامعه ایرانی وامت اسلامی با هر سلیقه وگرایشی، معرفی آثار فرهنگی وهنری دانش آموزان و فرهنگیان مستعد و علاقمند و تقدیر از ایشان از جمله اهداف این جشنواره هستند.

آیین افتتاحیه این جشنواره، فردا 18 شهریور ساعت 9 در سالن قصر شیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود. این مراسم از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) به صورت ویدیو کنفرانس خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها