نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

خودکفایی ۹۷ درصدی تولید دارو مرهون توجه به ظرفیت‌های داخلی است

ابوالفضل ابوترابی با توجه به تهدیدات و تحریم‌های آمریکاعلیه ایران، گفت: خودکفایی ۹۷ درصدی در بحث دارو نشان از موفقیت‌ها در بحث دارویی کشور است که ریشه در پیروزی انقلاب اسلامی دارد. امروز پزشکانی داریم که علاوه بر خدمت‌رسانی در ایران، شش ماه از سال را به خارج از کشور جهت امدادرسانی سفر می‌کنند.
کد خبر: ۴۱۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۸ - 08September 2020

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم شهرستان‌های تیران و کرون در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه در زمان قبل از انقلاب در برخی از شهر‌های بزرگ کشورمان از جمله اصفهان، از حضور پزشکان پاکستانی و هندی بهره‌مند بودیم، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از منابع درآمدی ما از کشور‌های همسایه و حتی کشور‌های در حال توسعه و پیشرفته دستاورد‌های پزشکی است که تحت عنوان گردشگری‌ درمان به ایران سفر می‌کنند؛ لذا علی‌رغم تمام تحریم‌ها و فشار‌های غرب، یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی در عرصه علمی و پزشکی به خوبی مشهود است.

وی با بیان اینکه دستاورد‌های علمی و پزشکی ما به هیچ عنوان قابل انکار نیست، افزود: شیراز در حوزه پیوند کبد و کلیه در خاورمیانه حرف اول را می‌زند، در زمینه پیوند قلب متخصصانی داریم که در جهان حرف‌ها برای گفتن دارند و نمونه آن‌ها در جهان اندک هستند؛ در حقیقت ایران جزو معدود کشور‌هایی است که پیوند قلب را با موفقیت‌های چشم‌گیری انجام می‌دهد.

ابوترابی با توجه به این نکته که تهدیدات و تحریم‌های آمریکایی‌ها ما را در تمام عرصه‌ها به مرحله‌ای از خودکفایی و موفقیت رسانده است، گفت: خودکفایی ۹۷ درصدی در بحث دارو نشان از موفقیت‌ها در بحث دارویی کشور است که ریشه در پیروزی انقلاب اسلامی دارد. امروز چیزی به عنوان پزشک عمومی که از کشور‌هایی همچون هند و پاکستان به ایران بیایند مطرح نیست. امروز پزشکانی در کشور داریم که علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم، شش ماه از سال را به خارج از کشور جهت امدادرسانی سفر می‌کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار