چهل‌سالگی سرو/ شهید «علی اکبر زینلی پوراحمدآبادی»:

راه سخاوت و نیکبختی را راه جهاد می‌دانم

شهید «علی اکبر زینلی پوراحمدآبادی» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: جبهه مکانی مقدس است که انسان گمراهی که دعا می‌کند چنان دعایش زود مستجاب می‌شود که خود به حیرت می‌افتد. راه سخاوت و نیکبختی را راه جهاد می‌دانم.
کد خبر: ۴۱۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ - 08September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، خانواده شهدا همانگونه که امام راحلمان فرمودند، چشم و چراغ ملتند و چه در پیروزی انقلاب و چه در تداوم آن، به ویژه هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) نقش آفرینی کردند و در این راه فرزندان خود را تقدیم این خاک کردند که در ادامه سطور زندگی چند تن از شهدای استان یزد که در هجدهم شهریور مسیر شهادت در راه خدا و سرافرازی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را انتخاب کردند از نظر می‌گذرانیم.

شهید «احمد بیک خورمیزی»

راه سخاوت و نیکبختی را راه جهاد می‌دانم

متولد: ۱۳۴۳/۰۵/۱۳

شهادت: ۱۳۶۲/۰۶/۱۸ مریوان

محل خاکسپاری: گلزار شهدای خلدبرین

زندگی‌نامه: سیزدهم مرداد ۱۳۴۳، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش محمود، کارگر کارخانه بود و مادرش زهرا نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. آهنگر و جوشکار بود. به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور یافت. هجدهم شهریور ۱۳۶۲، به عنوان تک‌تیرانداز در مریوان هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش واقع است.

شهید «علی حاجی قاسمی»

راه سخاوت و نیکبختی را راه جهاد می‌دانم

متولد: ۱۳۲۵/۰۹/۱۰

شهادت: ۱۳۶۷/۰۶/۱۸ محور جاده اهواز

محل خاکسپاری: گلزار شهدای خلدبرین

زندگی‌نامه: دهم آذر ۱۳۲۵، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش عباس، منقل‌ساز بود و مادرش ربابه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. راننده اتوبوس بود. سال ۱۳۴۵ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و دو دختر شد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. هجدهم شهریور ۱۳۶۷، در اهواز بر اثر سانحه رانندگی به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش قرار دارد. برادرش محمد نیز شهید شده است.

شهید «عباس دارپرنیان»

راه سخاوت و نیکبختی را راه جهاد می‌دانم

متولد:  ۱۳۴۳/۱۰/۲۱

شهادت: ۱۳۶۳/۰۶/۱۸ اردوگاه منشاد یزد

عملیات: حین آموزش

محل خاکسپاری: گلزار شهدای خلدبرین

زندگی‌نامه: بیست و یکم دی ۱۳۴۳، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش حسین کارگر کارخانه بود و مادرش صغری نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته برق درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان پاسدار و مسئول آموزش در جبهه حضور یافت. هجدهم شهریور ۱۳۶۳، در اردوگاه قائم روستای منشاد یزد هنگام آموزش نظامی بر اثر انفجار مهمات به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیت نامه:

همواره پیرو خط امام و خدمتگزار اسلام و انقلاب عزیز باشید.

از شما می‌خواهم که خود را از روحانیت جدا نسازید و پشتیبان روحانیت باشید.

به سوی جبهه‌ها بشتابید که به گفته امام جبهه‌ها دانشگاه است.

شهید «محمدعلی دشتی رحمت آباد»

راه سخاوت و نیکبختی را راه جهاد می‌دانم

متولد: ۱۳۴۰/۰۱/۰۱

شهادت: ۱۳۵۹/۰۶/۱۸ سردشت

محل خاکسپاری: گلزار شهدای رحمت آباد

زندگی‌نامه: یکم فروردین ۱۳۴۰، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش عباس، کشاورزی می‌کرد و مادرش رباب نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. بنایی و معماری می‌کرد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. هیجدهم شهریور ۱۳۵۹، به عنوان تک‌تیرانداز در سردشت هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای محله رحمت آباد تابعه شهرستان زادگاهش خاک سپردند.

شهید «علی اکبر زینلی پوراحمدآبادی»

راه سخاوت و نیکبختی را راه جهاد می‌دانم

متولد: ۱۳۴۶/۰۵/۱۰

شهادت: ۱۳۶۶/۰۶/۱۸ فاو

عملیات: پدافندی

محل خاکسپاری: گلزار شهدای خلدبرین

زندگی‌نامه: دهم مرداد ۱۳۴۶، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش حسن و مادرش زهرا نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. کارگر کارخانه بافندگی بود. سال ۱۳۶۴ ازدواج کرد. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. هجدهم شهریور ۱۳۶۶، به عنوان مسئول تسلیحات گروهان در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش قرار دارد.

فرازی از وصیت‌نامه:

جبهه مکانی مقدس است که انسان گمراهی که دعا می‌کند چنان دعایش زود مستجاب می‌شود که خود به حیرت می‌افتد.

راه سخاوت و نیکبختی را راه جهاد می‌دانم.

قدری عمیق‌تر به مسئله بنگرید و بیاندیشید که ما چه بودیم و الان چه هستیم.

شهید «محمدمهدی شاخصی»

راه سخاوت و نیکبختی را راه جهاد می‌دانم

متولد: ۱۳۴۶/۰۳/۲۴

شهادت: ۱۳۶۷/۰۶/۱۸ جاده برازجان کناوه

محل خاکسپاری: گلزار شهدای خلدبرین

زندگی‌نامه: بیست چهارم خرداد ۱۳۴۶، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش محمد (فوت ۱۳۵۱) و مادرش بی‌بی فاطمه (فوت ۱۳۵۰) نام داشت. تا دوم متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند. صافکار خودرو بود. سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. هجدهم شهریور ۱۳۶۷، به عنوان پیک گروهان در جاده برازجان گناوه دچار سانحه رانندگی شد و به شهادت رسید. مزار او گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش واقع است.

شهید «بمانعلی غفوری هدش»

راه سخاوت و نیکبختی را راه جهاد می‌دانم

متولد: ۱۳۳۰/۰۶/۱۰

شهادت: ۱۳۶۷/۰۶/۱۸

محل خاکسپاری: گلزار شهدای خلدبرین

زندگی‌نامه: دهم شهریور ۱۳۳۰، در روستای هدش از توابع شهرستان تفت به دنیا آمد. پدرش علی (فوت ۱۳۵۸) و مادرش زهرا نام داشت. خواندن و نوشتن نمی‌دانست. راننده بود. سال ۱۳۵۶ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و دو دختر شد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. هجدهم شهریور ۱۳۶۷، در جاده برازجان کازرون دچار سانحه رانندگی شد و به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین شهرستان یزد قرار دارد.

شهید «محمد محمدی یزدی»

راه سخاوت و نیکبختی را راه جهاد می‌دانم

متولد: ۱۳۴۴/۰۶/۰۱

شهادت: ۱۳۶۳/۰۶/۱۸ یزد، منشاد، اردوگاه قائم

عملیات: حین آماده سازی تجهیزات جهت آموزش

محل خاکسپاری: گلزار شهدای خلدبرین

زندگی‌نامه: یکم شهریور ۱۳۴۴، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش تقی، کارگر کارخانه بافندگی بود و مادرش مریم نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه در رشته برق بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. هجدهم شهریور ۱۳۶۳، به عنوان عضو کادر آموزش اردوگاه نظامی در اردوگاه قائم آل محمد منشاد مهریز بر اثر انفجار سهوی گلوله توپ و اصابت ترکش آن به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت نامه:

اسلام می‌تواند جامعه در خواب فرورفته را حرکت بخشد.

اسلام می‌تواند موجی را به وجود آورد که از این طوفان ظلم و ستم استعمارگران شرق و غرب را از بین ببرد.

شهید «احمد حایری»

راه سخاوت و نیکبختی را راه جهاد می‌دانم

متولد: ۱۳۴۱/۰۴/۰۱

شهادت: ۱۳۶۱/۰۶/۱۸ کوشک

محل خاکسپاری: گلزار شهدای دوازده امام

زندگی‌نامه: یکم تیر ۱۳۴۱، در شهرستان مهریز به دنیا آمد. پدرش رضا و مادرش منظر نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. راننده لودر بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. هجدهم شهریور ۱۳۶۱، در کوشک بر اثر اصابت ترکش خمپاره به صورت، شهید شد. پیکر او را در گلزار شهدای دوازده امام زادگاهش به خاک سپردند.

شهید «حسین دهقانی بغدادآباد»

راه سخاوت و نیکبختی را راه جهاد می‌دانم

متولد: ۱۳۴۴/۰۲/۰۱

شهادت: ۱۳۶۴/۰۶/۱۸ سیدکان

محل خاکسپاری: گلزار شهدای بغدادآبادعلیا

زندگی‌نامه: یکم اردیبهشت ۱۳۴۴، در شهرستان مهریز به دنیا آمد. پدرش غلامعلی، کشاورز بود و مادرش سکینه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. هجدهم شهریور ۱۳۶۴، در سرسپندار عراق به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیآمد. مزار یادبود او در گلزار شهدای روستای بغدادآباد علیا زادگاهش واقع است.

شهید «امراله علی بیکی شورکی»

راه سخاوت و نیکبختی را راه جهاد می‌دانم

متولد: ۱۳۴۷/۰۱/۱۴

شهادت: ۱۳۶۷/۰۶/۱۸ جاده گناوه - برازجان

محل خاکسپاری: شهیدیه

زندگی‌نامه: چهاردهم فروردین ۱۳۴۷، در شهرستان میبد به دنیا آمد. پدرش محمد، کشاورزی می‌کرد و مادرش رقیه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. بنا بود. سال ۱۳۶۴ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. هجدهم شهریور ۱۳۶۷، در جاده گناوه - برازجان دچار سانحه رانندگی شد و به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای روستای شهیدیه شهرستان زادگاهش واقع است.

شهید «محمود دشت آبادی»

راه سخاوت و نیکبختی را راه جهاد می‌دانم

متولد: ۱۳۴۸/۱۲/۲۸

شهادت: ۱۳۶۷/۰۶/۱۸ برازجان

محل خاکسپاری: گلزار دشت آباد

زندگی‌نامه: بیست و هشتم اسفند ۱۳۴۸، در روستای دشت ­آباد از توابع شهرستان تفت به دنیا آمد. پدرش حسین، کشاورزی می‌کرد و مادرش سکینه نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. تعمیرکار موتور بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. هجدهم شهریور ۱۳۶۷، در حین برگشت از جبهه در شهر برازجان دچار سانحه رانندگی شد و بر اثر جراحات وارده به شهادت رسید. مزار وی در گلزار زادگاهش واقع است. برادرش علی­ اصغر نیز به شهادت رسیده است.

فرازی از وصیت‌نامه:

مردم مسلمان و انقلابی ایران به دنبال امام به پیش روید و از کار کردن در راه خداوند خسته نشوید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها