چهل‌سالگی سرو/ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مطرح کرد؛

«شهید سلیمانی» الگوی مناسب آموزش و پرورش/ جشنواره علمدار جلوه‌های نابی از مکتب شهید سلیمانی را عرضه می‌کند

علیرضا کاظمی «شهید سلیمانی» را یک الگوی مناسب برای مجموعه آموزش و پرورش دانست و گفت: جشنواره فرهنگی هنری علمدار با استفاده از ظرفیت‌های هنری می‌تواند جلوه‌های نابی از مکتب «شهید سلیمانی» را ترسیم و به جامعه عرضه کند.
کد خبر: ۴۱۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ - 08September 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اولین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار (یادواره شهید آسمانی سپهبد حاج قاسم سلیمانی) ویژه ۱۵ میلیون دانش‌آموز و ۸۰۰ هزار فرهنگی سراسر کشور به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، صبح امروز با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و «علیرضا کاظمی» معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش از محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌صورت تصویری با مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها برگزار شد.

همزمان مراسم ویژه‌ای در مزار شهدای کرمان و مزار شهید والامقام قاسم سلیمانی نیز برگزار گردید.

اسکندری‌‎نسب: هر انسان آزاده‌ای شهید سلیمانی را دوست دارد

«احمد اسکندری‌‎نسب» رئیس دبیرخانه این جشنواره و مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش آموز و سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: امیدواریم فعالیت این جشنواره موجب تاثیرگذاری بر نفوس دانش آموزان و آحاد جامعه اسلامی باشد؛ همان‌طور که تمام دوران زندگی حاج قاسم سلیمانی چنین تاثیرگذاری را به‌همراه داشت.

وی با تاکید براینکه حاج قاسم سلیمانی مسیر کمال را سپری کرد، گفت: سیره زندگی حاج قاسم سلیمانی به یک مکتب تبدیل شده است و ما امروز مفتخریم که ترویج دهنده این مکتب متعالی هستیم. اخلاص، تواضع، ساده‌زیست، مسئولیت پذیری و ولایت پذیری از جمله شاخصه‌های مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت سرآمد بود و این شخصیت الهی در دل تک تک مردم ایران و جهان نفوذ پیدا کرد تاجایی که هر انسان آزاده‌ای ایشان را دوست دارد. ما در استان کرمان مفتخر به برگزاری اولین جشنواره فرهنگی و هنری به نام و یاد این شهید اسلام هستیم که به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

اسکندری‌‎نسب ادامه داد: تلاش جشنواره علمدار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهید سلیمانی به‌عنوان اسوه اخلاص به‌ جوانان و صیانت از میراث فرهنگی مکتب حاج قاسم سلیمانی خواهد بود چراکه ایشان متعلق به همه مردم ایران و شخصیتی فراجناحی است.

در ادامه این مراسم سرود نمایش «آوای آسمانی» که با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان تولید شده بر مزار شهدای استان کرمان و مزار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اجرا شد.

بصیری: میزبانی کرمان از برنامه‌های فرهنگی با محوریت شهید سلیمانی
«محمدصادق بصیری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در ادامه این مراسم مهمترین درس شهید سلیمانی را ارتباط بخشیدن بین دانش و هدایت‌‎گری دانست و اظهار داشت: مهمترین درسی که شهید سلیمانی به ما دادند ارتباطی بود که ایشان بین فرهنگ و دانش با راهبری و هدایت‌گیری ایجاد کردند. شهید سلیمانی تجلی‌گاه ایمان بود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی و مکتب ایشان دست‌گیری می‌کند و اولین درس مکتب شهید سلیمانی توامان بودن علم و هدایت‌گری است. شهید سلیمانی هیچ‌گاه در مقاطع مختلف زندگی پر برکت جهادگرانه خود متوقف نشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان از آمادگی این استان برای میزبانی برنامه‌های مختلف با محوریت شهید سلیمانی خبر داد و گفت: دانش آموزان و فرهنگیان اگر در این جشنواره یادی از شهید سلیمانی می‌کنند، هدفشان این است که علمشان را در مسیر هدایت که مسیر شهداست، قرار خواهد داد.

کاظمی: شهید سلیمانی الگوی ما در آموزش و پرورش است
«علیرضا کاظمی» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در بخش دیگری از این مراسم با بیان‌اینکه مفتخریم که در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در آستانه هفته دفاع مقدس لحظاتی را مهمان شهدا و سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستیم، اظهار داشت: مجموعه آموزش و پرورش پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی و سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که حضور مردم در مراسم تشییع ایشان را یوم‌الله دانستند، سیاست‌هایی را در این راستا تدوین و به ادارات کل ابلاغ کرد.

وی به فعالیت‌های گسترده این وزارت‌خانه در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: یادواره لاله‌های روشن با 40 هزار یادواره در 40 هزار مدرسه با محوریت 40 هزار شهید شاخص، توسعه کمی و کیفی اردوهای راهیان نور، برنامه‌ریزی برای اردوهای یک روزه شمیم نور و تجلیل از همه ایثارگران مجموعه آموزش و پرورش بخشی از مهمترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش در سال‌جاری است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هدف جشنواره علمدار را ترویج مکتب شهید سلیمانی دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم ارتباط عمیقی را بین دانش آموزان و شهدا برقرار کنیم؛ شهید سلیمانی الگوی زنده جمهوری اسلامی ایران است؛ ایشان شخصیتی موفق در مبارزه با استکبار و پرچمدار آزادی قدس بود که یک عمر عارفانه مجاهدت کرد. شهید سلیمانی فردی مهربان و دوست داشتنی است که سبک تربیتی مودبانه‌ای در مواجه با کودکان و دانش آموزان داشت و می‌تواند الگوی ما در آموزش و پرورش قرار گیرد. این جشنواره با استفاده از ظرفیت‌های هنری می‌تواند جلوه‌های نابی از مکتب شهید سلیمانی را ترسیم و به جامعه عرضه کند.

به گزارش دفاع‌پرس، در این مراسم «علی اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار «نادر ادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور، «علی رمضانی» مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، «اسماعیل بصیری‌زاده» رئیس سازمان دانش‌آموزی، «محمدرضا رزاقی» مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش و جمعی از معاونین این وزارت‌خانه نیز حضور داشتند.

همچنین مدیران ادارات کل وزارت آموزش و پرورش به‌صورت ویدیو کنفرانس در این مراسم شرکت کردند و این برنامه از طریق شبکه شاد توسط دانش آموزان سراسر کشور دنبال شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار