امیر گلفام:

منویات مقام معظم رهبری در راهیان نور محقق می شود

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به حضور متعدد مقام معظم رهبری در یادمان‌های دفاع مقدس اظهار کرد: فرمایشات راهگشای ایشان همواره در اولویت اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه اردوهای راهیان نور قرار دارد و ما در این باره کارهای متعددی انجام داده‌ایم تا منویات مقام معظم رهبری به طور کامل محقق شود.
کد خبر: ۴۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳ - 18February 2015

منویات مقام معظم رهبری در راهیان نور محقق می شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، امیر گلفام در دومین همایش آموزشی راویان دفاع مقدس ارتش اظهار کرد: در عرصه راهیان نور سه عنصر مهم روایت، مستندات و یادمانها مهم هستند که هر سه در مکانهایی که وقوع افتاده ثبت شده است.

وی افزود: اسناد و مدارکهایی که از عملیاتهای مختلف برجای مانده، ملاک اساسی است که در دفاع مقدس باید مد نظر قرار گرفته شود و در این بین رکن راوی مهم تر است.

امیر گلفام با خطاب قرار دادن راویان حاضر در جمع تصریح کرد:  راوی دفاع مقدس ضمن پرهیز از هرگونه تحریف، عین واقعیت را به مخاطبان عرضه کند. زیرا زیادهگویی شکل حادثه رخ داده را به هم میزند و ما در همایش راهیان نور امروز که با حضور 150 نفر از راویان برگزار شد مسائل مختلف راویان را تبیین و بررسی کردیم.

وی خاطر نشان کرد: سعی شده است از راویانی استفاده شود که در دفاع مقدس حضور داشتند و در کنار آن از راویان جوان نیز استفاده شده است که این راویان باید در روایت عملیاتها دقت داشته باشند؛ زیرا در طول جنگ هیچ عملیاتی نمیبینیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران در آنها حضور نداشته باشد. بررسی نقش نیروی هوایی، هوانیروز، نیروی زمینی و پدافند این نقش را بیشتر نمایان میکند. بنابراین ما نباید نقش یک نیرو را در توصیف وقایع جنگ نادیده بگیریم. اینجاست که باید همه راویان دقت کنند حوادث را از زاویه شخصی روایت نکنند بلکه از زوایای حقایق موجود بیان کنند.

امیر گلفام با اشاره به یادمانهای ارتش جمهوری اسلامی، گفت: در  3 منطقه زید، چزابه و دهلاویه ارتش برنامه هایی خواهد داشت و بسته های فرهنگی متناسب با سن مخاطبان عرضه خواهد شد.

همچنین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از پاکسازی مناطق آلوده به مین چزابه خبر داد و گفت: این منطقه نیز پاکسازی و محصور شده و آماده پذیرایی از کاروانها راهیان نور است. همچنین در غرب کشور امسال به تازگی یامان شهید شیرودی نیز اضافه شده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، از ثبت نام علاقه مندان برای حضور در کاروان راهیان نور خبر داد و گفت: علاقه مندان می توانند ا طریق ستاد شهید صیاد شیرازی که مربوط به طلایه داران است، اقدام کنند.

وی در پایان گفت: در سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش نیز کتاب روایت گری  را برای وحدت رویه منتشر کرده است. همچنین هیات معارف جنگ نیز کتاب "معافر جنگ" را منتشر کرده است.

سرتیپ گلفام همچنین با اشاره به حضور متعدد مقام معظم رهبری در یادمانهای دفاع مقدس اظهار کرد: فرمایشات راهگشای ایشان همواره در اولویت اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه اردوهای راهیان نور و سایر زمینهها قرار دارد و ما در این باره کارهای متعددی انجام دادهایم تا منویات مقام معظم رهبری به طور کامل محقق شود.

وی خطاب به اهالی رسانه هم گفت که قرارگاه مرکزی راهیان نور در اهواز آماده میزبانی است و تمام امکانات اطلاعرسانی در این قرارگاه مهیاست و دستاندرکاران ارتش در مناطق عملیاتی همپای اهالی رسانه خدمترسانی خواهند کرد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار