معاون بهداشت و درمان ارتش:

ارتش کمترین تعداد مبتلا به کرونا و بیشترین میزان بهبودیافته را داشته است

امیر دکتر مصطفی مداح گفت: مجموع مبتلایان به کرونا در ارتش ۳۷ درصد کمتر از مبتلایان جمعیت کشوری است؛ از سوی دیگر تنها ۱۰ درصد از بیماران بستری در بیمارستان‌های ارتش جان خود را از دست دادند که این نسبت به سایر مراکز درمانی کمترین میزان است.
کد خبر: ۴۱۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ - 09September 2020

نیرو‌های مسلح احتمال شیوع کرونا در کشور را اخطار داده بودندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار دوم پزشک «مصطفی مداح» معاون بهداشت و درمان ارتش صبح امروز در همایش مدافعان سلامت که صبح امروز در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات گسترده‌ای توسط نیرو‌های مسلح و ارتش در مقابله با کرونا صورت گرفته است به نحوی که مجموعه بهداشت و درمان و بخش‌هایی که درگیر مقابله با کرونا هستند، افتخار دارند اولین مجموعه‌هایی باشند که در خصوص احتمال شیوع کرونا در کشور اخطار رسمی دادند و این مهم نیز به دلیل رصد لحظه‌ای شرایط در جهان صورت گرفت.

وی افزود: ارتش در روز‌های اول بیمارستان هاجر را به‌صورت کامل به درمان بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داد، اما در ادامه بیمارستان‌های دیگری نیز برای انجام این امر مهم اضافه شدند.

امیر مداح گفت: مجموع مبتلایان به کرونا در ارتش ۳۷ درصد کمتر از مبتلایان جمعیت کشوری است این در حالی است که هرچند زندگی و کار در ارتش جمعی‌تر است، اما با این وجود تنها ۲۲ فوتی داشتیم؛ از سوی دیگر تنها ۱۰ درصد از بیماران بستری در بیمارستان‌های ارتش جان خود را از دست دادند که این نسبت به سایر مراکز درمانی کمترین میزان است.

معاون بهداشت و درمان ارتش ادامه داد: مراکز آموزشی ارتش دیر‌تر از سایر مراکز آموزشی تعطیل شدند و زودتر از دیگر مراکز کار خود را آغاز کردند و به خوبی توانستند کار خود را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه همچنان دارو و واکسن برای کرونا تولید نشده است، افزود: پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی تنها راه مقابله با ویروس کرونا است و این مهم در مراکز آموزشی ارتش به خوبی مشخص شد.

امیر مداح با بیان اینکه در فصل پاییز شیوع آنفلوآنزا و سرماخوردگی در کنار کرونا احتمال شیوع بیماری را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: ما بیش از پیش باید برای مقابله با ویروس کرونا و کاهش ابتلا آماده شویم و رعایت اصول بهداشتی تنها راه مقابله است؛ زیرا اگر بیماری کرونا را به همان شکل اولیه ادامه می‌دادیم‌، پیش‌بینی شده بود در مهر روزانه تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا به بیش از هزار نفر برسد.

معاون بهداشت و درمان ارتش خاطرنشان کرد: کرونا بیماری جدیدی است که دانش مقابله با آن روزانه افزایش می‌یابد؛ لذا اینکه عنوان می‌شود باید گروهی (گله‌ای) به این بیماری مبتلا شد تا تعداد مبتلا‌ها کاهش یابد، سخنی غیرکارشناسانه است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها