دادستان تهران عنوان کرد؛

تأکید رهبر انقلاب اسلامی بر پاکسازی مناطق جرم‌خیز پایتخت

علی القاصی‌مهر از تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پاکسازی مناطق جرم‌خیز در تهران خبر داد.
کد خبر: ۴۱۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ - 09September 2020

تحت هیچ منطقی پذیرقته نیست که جلوی چشم ما برخی مناطق تهران کانون جرم و فساد شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علی القاصی‌مهر» دادستان تهران در حاشیه بازدید از محله شوش که صبح امروز صورت گرفت، با بیان اینکه وضعیت این بخش‌ها اسفبار است، اظهار داشت: ما شاهد فرآیند چرخه جرم در مناطق شوش، مولوی و هرندی هستیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با ذکر اسم عنوان کردند که باید آلودگی‌ها برطرف شود و وضعیت ناهنجار مناطق شوش، مولوی و هرندی سامان پیدا کند، گفت: ایشان عنوان کردند که باید نسبت به جمع‌آوری و پاکسازی این مناطق اقدم شود و برای کسانی که آسیب دیدند، کار تدارک دیده شود.

دادستان تهران عنوان کرد: تحت هیچ منطقی پذیرفته نیست که جلوی چشم ما برخی مناطق به کانون جرم و فساد شود و هر روز گزارش آن به دست ما برسد و ما کاری انجام ندهیم.

القاصی مهر اظهار داشت: به دلیل برخی کوتاهی‌ها در گذشته امروز این مناطق به چرخه جرم تبدیل شدند؛ امروز مسئولیت جمع کردن این پدیده و اقدامات بازسازی اجتماعی و پاکسازی این محیط بر عهده کیست.

وی تأکید کرد: امروز در قانون برای دستگاه‌های متولی مسئولیت‌هایی در نظر گرفته شده است و باید این دستگاه‌ها ورود و سهم خود را اجرا کنند.

دادستان تهران با تأکید بر اینکه اگر دستگاه‌هایی امروز کم‌کاری کنند در صورت شکایت با آن‌ها برخورد خواهد شد، افزود: امروز کسانی که مواد مخدر مصرف می‌کنند، قربانی جامعه است.

القاصی مهر گفت: امروز استانداری، نیروی انتطامی، شهرداری تهران، دادستانی و دادگاه‌ها، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی، سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان زندان‌ها در حوزه پاکسازی این مناطق وظیفه دارند.

وی با بیان اینکه باید ۱۳۰ باب منزل مسکونی که پلمب هستند، تعیین تکلیف شوند، عنوان کرد: بازسازی این محیط‌ها مهم است و باید طرح تفصیلی در این مناطق اجرایی شود.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، رسیدگی به بافت‌های ناکارآمد وظیفه شهرداری است؛ هیچ‌کدام از این خانه‌ها ایمن نیستند و از منظر بهداشتی تهدیدی علیه بهداشت و سلامت جامعه هستند؛ لذا کسانی که در این زمینه مسئول هستند، باید وارد میدان شوند.

القاصی مهر تصریح کرد: حضور ما در این مناطق حضور نمایشی نخواهد بود و ضمانت‌های اجرایی خواهد داشت تا دستگاه‌ها وظایف خود را انجام دهند.

وی تأکید کرد: باید این محیط برای خلافکاران ناامن شود تا نتوانند به راحتی مواد مخدر خرید و فروش و مصرف کنند؛ همچنین با اقدامات اطلاعاتی باید عوامل اصلی، شناسایی و با آن‌ها برخورد شود.

دادستان تهران با بیان اینکه معتادان متجاهرِ بیمار جمع‌آوری و در مراکز بازپروزی نگهداری می‌شوند، گفت: بر اساس حکم‌های صادره تاکنون ۱۰ هزار و ۱۴۰ نفر از معتادان متجاهر در مراکز بازپروری نگهداری می‌شوند.

القاصی مهر اضافه کرد: باید شرایط بازگشت برای معتادانی که بازپروری می‌شوند، آماده شود و ظرفیت مراکز بازپروری افزایش یابد.

وی بیان کرد: برای پاکسازی کامل این مناطق دستورات قضایی صادر شده است و برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر، قاچاقچیان، سارقان و اراذل و اوباش به طور جد در دستور کار ما قرار دارد.

دادستان تهران گفت: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های خرده‌فروشان، قاچاقچیان و اراذل و اوباش در تهران راه‌اندازی شده است و به سرعت به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار