نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

فعالیت هیأت‌های مذهبی در عزاداری‌های امسال قابل تقدیر است

حجت الاسلام «سیداحمد رضا شاهرخی» با بیان اینکه محرم و عاشورا یک دانشگاه عظیم معرفتی است، گفت: فعالیت هیأت‌های مذهبی، مداحان، روحانیون و ... در عزاداری‌های امسال قابل تقدیر است.
کد خبر: ۴۱۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ - 09September 2020

عاشورا یک دانشگاه عظیم معرفتی است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام «سیداحمد شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان امروز چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان دهه اول محرم در سخنانی با بیان اینکه محرم و عاشورا یک دانشگاه عظیم معرفتی است، اظهار داشت: با فرا رسیدن محرم دل‌های مؤمنین، آزادگان و عدالت جویان متمایل به سمت و سوی انسان بزرگواری می‌شود که هر آنچه را داشت در راه عدالت، فضیلت، مسیر کرامت و شرافت در طبق اخلاص گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه اجتماعاتی که بعداً به عنوان هیأت‌های مذهبی شکل گرفت در تبلیغ دین، گسترش معارف اسلامی و حب اهل بیت نقش بی‌نظیری را ایفا کردند، افزود: روحانیون در هیأت‌ها اقدام به معرفت افزایی می‌کنند، مداحان شور و شعور را بر دل‌ها و جان‌ها می‌نشانند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به حضور در هیأت‌های عزاداری در ایام محرم امسال، بیان داشت: آنچه که در هیأت‌ها مشاهده کردم شور و شعور، منطق و عاطفه و… بود.

حجت الاسلام با اشاره به ویژگی‌هایی که می‌تواند به برنامه هیأت‌ها استحکام ببخشد و ضامن بقای آنها باشد، عنوان کرد: نیت خالص داشتن یکی از این ویژگی‌ها است، وقتی مردم اینگونه به صحنه می‌آیند به‌طور حتم نیت خالص دارند.

وی منسجم عمل کردن را یکی دیگر از این ویژگی‌ها عنوان کرد و گفت: مشورت و پرهیز از اختلاف یکی دیگر از این ویژگی‌ها بوده که ما این امر را کاملاً مشاهده کردیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان داشت: منطق و عاطفه، استدلال و محبت نیز در بین هیأت‌ها وجود داشت و آنچه که مشاهده کردیم حماسی و جهادی بودن مداحان، هیأت‌ها و… بود.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه با تدبیری که مجریان امر به کار بردند، جلسات و نشست‌های هم اندیشی که از هفته‌ها قبل از محرم برگزار شد و فعالیت مسئولان هیأت‌ها موجب شد که عزاداری‌ها به نحو مطلوبی برگزار شوند، گفت: با این برنامه‌ها دین و محبت اهل بیت گسترش پیدا کرد.

وی با تقدیر از عملکرد مداحان، مسئولان هیأت‌ها، روحانیون، جوانان مؤمن و انقلابی، گروه‌های جهادی، ادارات، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، رسانه‌ها و… در برگزار مراسم عزاداری امسال، تصریح کرد: برای این عزیزان خیرات و برکات را تقاضا می‌کنم و امیدوارم با همدلی و اتحاد و استفاده از این ظرفیت عظیم به سمت ارتقای فرهنگی، پیشرفت و حل آسیب‌های اجتماعی و… برویم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار