نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس جنایات داعش را محکوم کردند

نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایات داعش، خواستار پاکسازی خاورمیانه از این "شیطان صفتان" و گسترش صلح در جهان شدند.
کد خبر: ۴۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶ - 19February 2015

نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس جنایات داعش را محکوم کردند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، نمایندگان اقلیتهای مذهبی در مجلس شورای اسلامی در بیانیهای کشتار سبعانه داعشیها را محکوم کردند.

در این بیانیه که به امضای یوناتن بتکلیا نماینده آشوریان، اسفندیار اختیاری کنسویه نماینده زرتشتیان، روبرت بگلریان نماینده ارامنه جنوب، کارن خانلری نماینده ارامنه شمال و سیامک مرهصدق نماینده کلیمیان رسیده، آمده است:

ملت بزرگ ایران، ملتی که آنچنان ریشه در تاریخ و تمدن و فرهنگ بشری دارد که خود از آغاز گران تاریخ آگاهی و فرهنگ سازی بشریت بوده و نیازی به برساختههای ذهنی و کاذب برای طرح و نمایش هویت خود ندارد در اوقات و ایام کنونی جنایاتی از منطقه و همسایگی خود است که از ابعاد و کم و کیف آن نه تنها به تعجب بلکه به اشمئزار و خشم میآید.

ملت دوستیها و مدارا و ایمان و اراده از وقوع فجایعی که شاهد آن است هم به اندوه و دردمندی دچار میگردد و هم به اندیشه تقابل و عمل اثربخش برای ممانعت از بروز چنین پدیدههای شومی می افتد.

ما نمایندگان و جوامع اقلیتهای دینی که بخش لاینفک از ملت شریف و با عظمت ایران هستیم با ابراز مجدد همدلی و یگانگی خود با ایران بزرگ اعلام میکنیم که جنایاتی که گروه حیوان صفت داعش در منطقه و همسایگی ایران عزیز صورت میدهد با کشتار سبعانه 21 مسیحی مصری و زنده زنده سوزاندن 45 عراقی به حد اعلای خود رسید. قتل عام سه جوان مسلمان در آمریکا نیز در تصادفی خوفناک حکایت از سقوط معنوی و اخلاقی دارد که همچون شبکهای شوم و نامرئی بشریت را تهدید و تضعیف میکند.

ظاهرا مصلحت طلبی، قدرت خویی، حرص و زیاده طلبی و دوری از حق و خصایل نیکو آنچنان در نزد مستکبران ریشه دوانده که به فساد وجود خود اکتفا نکرده و افساد تمامی موجودات همت گماردهاند.

چنانکه جرثمهای از جهل و حقد و کوردلی و خشونت و حیوانیت و ددمنشی را از اقصی نقاط کره ارض در داعشیان مجتمع ساخته و بر سر بشریت و مردم رنج کشیده منطقه آوار ساختهاند.

ما با اشد وجوه جنایاتی از جمله جنایات پیش گفته را محکوم میکنیم و به بانیان و عاملان آن انداز میدهیم که اگر به خود نیایند، بدانند که خود در آتشی که برافروختهاند خواهند سوخت و از سوی دیگر ملت ایران که نماد دوستی و میهمان نوازی و احترام به ادیان و مومنان است گزندی از اینان به خود نخواهد دید زیرا مستحضر به ایمان ناب و رهبریای با فراست و بیهمتاست.

با محکومیت مجدد چنین اعمال امیدواریم که رهبران جهان با بازاندیشی مجدد اصول و مبانی نحوه تعاملات خود با یکدیگر و مردم و حاکمان منطقه و با احترام به فعالیتهای وحدت بخش و امنیت ساز جمهوری اسلامی ایران با جدیت به پاکسازی جانیان و شیطان صفتان از خاورمیانه اقدام و زمینهسازی صلح و توسعه آن را که خواسته همه ایرانیان نیز هست آغاز نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار