حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

مبلغان با هجمه های رسانه ای دشمن مقابله کنند

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بر مقابله مبلغان با هجمه های ارتباطی و رسانه ای دشمن تأکید کرد و گفت: در دورانی که هجمه های ارتباطی دشمن در دنیا بسیار زیاد است، غفلت مبلغان و مشغول بودن مختص به درس جایز نیست.
کد خبر: ۴۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰ - 19February 2015

مبلغان با هجمه های رسانه ای دشمن مقابله کنند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، سخنران برجسته حوزه علمیه، شب گذشته در پنجمین جلسه دوره آموزشی انتقال تجارب تبلیغی که در سالن همایش مدرسه علمیه فیضیه و با حضور پرشور طلاب برگزار شد به تبیین هنر منبرداری در تبلیغ پرداخت.

 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که بهترین مردم کره زمین مبلغان هستند، گفت: مبلغان برای رفتن به تبلیغ بدون هیچ دعوتی تلاش کنند و کسی که در خانه نشسته و دعوتش میکنند و بدون هیچ تلاشی و با راحتی کامل به تبلیغ میرود شامل دعای خداوند نمیشود.

 وی با اشاره به رابطه غفلت در تبلیغ با هجمه ارتباطی گفت: غافل بودن مبلغان و مشغول بودن مختص به درس در این زمان که هجمههای ارتباطی در دنیا زیاد است جایز نیست، باید به امر تبلیغ اهتمام ورزید تا بتوان در مقابل هجمههای تبلیغات منفی مقابله کرد.

 وی به بیاستفاده ماندن برخی از دروس در حوزه اشاره کرد و گفت: در حوزه امروز درسهای خوانده میشود که نه واجب است نه مستحب و نه مشکل فرد را حل میکند و نه مشکلی از جامعه و این علم بیفایده است.

 حجتالاسلام والمسلمین قرائتی افزود: مبلغ باید در کلام خود مطابق با قرآن سخن بگوید و هر سخنی که گفته میشود به قرآن عرضه کند.

این استاد تفسیر با اشاره به اصول تبلیغ گفت: همانطور که فقه اصول دارد تبلیغ هم اصول دارد که باید به اصول تبلیغ به درستی رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به هنر در سخن خاطرنشان کرد: باید در سخن به گونهای سخن گفت که حتی حرفهای ناپسند را هم با هنرمندی بیان کرد تا موجب کج ذهنی مخاطب نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار