چهل‌سالگی سرو/

نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «بیست‌ویکم شهریور» استان یزد

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، زندگی چند تن از شهدای استان یزد که در بیست‌ویکم شهریور، مسیر شهادت در راه خدا و سرافرازی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را انتخاب کردند منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۱۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹ - 11September 2020
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، خانواده شهدا همانگونه که امام راحلمان فرمودند، چشم و چراغ ملتند و چه در پیروزی انقلاب و چه در تداوم آن، به ویژه هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) نقش آفرینی کردند و در این راه فرزندان خود را تقدیم این خاک کردند که در ادامه سطور زندگی چند تن از شهدای استان یزد که در بیست‌ویکم شهریور مسیر شهادت در راه خدا و سرافرازی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را انتخاب کردند از نظر می‌گذرانیم.
 
شهید «حسن رضا بابائی محمدآبادی»
 
نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «بیست‌ویکم شهریور» استان یزد
 
متولد: ۱۳۴۵/۰۲/۰۱
 
شهادت: ۱۳۶۲/۰۶/۲۱ سنندج
 
محل خاکسپاری: گلزار شهدای نعیم آباد
 
زندگی‌نامه: یکم اردیبهشت ۱۳۴۵، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش عباس، کارگر کارخانه بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. بسیجی بود. بیست و یکم شهریور ۱۳۶۲، با سمت مسئول واحد اطلاعات عملیات در سردشت هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای محله نعیم آباد تابعه زادگاهش به خاک سپردند. او را رضا می‌نامیدند. برادرش رضاعلی نیز به شهادت رسیده است.  
 
فرازی از وصیت‌نامه:
 
خدایا جز مهر حسین هر آنچه باشد به دلم خون ساز و از راه دیده ام بیرون کن.‌ای امت حزب الله بیدار و هوشیار باشید که شما اگر از مجلس اتحاد بدر بروید منافقین شما را به مجلس تفرقه می‌کنند.
 
شهید سید «محمد فخرالدینی»
 
نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «بیست‌ویکم شهریور» استان یزد
 
متولد: ۱۳۴۶/۰۶/۱۴
 
شهادت: ۱۳۶۲/۰۶/۲۱ سنندج
 
محل خاکسپاری: گلزار شهدای خلدبرین
 
زندگی‌نامه: چهاردهم شهریور ۱۳۴۶، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش سیداسدالله، کارگر کارخانه بود و مادرش نرجس نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. بنا و معمار بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و یکم شهریور ۱۳۶۲، به عنوان بی‌سیم‌چی گردان در سنندج توسط گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش واقع است.
 
فرازی از وصیت‌نامه:
 
نگذارید سنگر من خالی بماند.
 
پشتیبان ولایت فقیه و امام امت باشید تا لطمه‌ای به این انقلاب نرسد.
 
ادامه دهنده راه شهیدان باشید.
 
شهید «ناصر صالحی اردکانی»
 
نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «بیست‌ویکم شهریور» استان یزد
 
متولد: ۱۳۴۸/۱۱/۰۴
 
شهادت: ۱۳۶۳/۰۶/۲۱ کوشک
 
محل خاکسپاری: روضه الشهدا
 
زندگی‌نامه: چهارم بهمن ۱۳۴۸، در شهرستان اردکان به دنیا آمد. پدرش علی، پارچه‌فروش بود و مادرش فاطمه نام داشت. دانش آموز سوم راهنمایی بود. به عنوان بسیجی به جبهه رفت. بیست و یکم شهریور ۱۳۶۳، به عنوان تک تیرانداز در کوشک بر اثر اصابت ترکش به شکم و کمر، مجروح شد و در کلینیک عباس‌آباد تهران به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.
 
فرازی از وصیت‌نامه:
 
 دعا کنید که خدا مرا جزء شهدای کربلا قرار بدهد.
 
 وصیتم به امت شهیدپرور ایران این است که هرگز از خط امام بیرون نروند و امام را تنها نگذارند و به دستورات قرآن و امام عزیزشان گوش  فرا دهند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها