آیت الله نوری همدانی:

رهبر معظم انقلاب کشور را در اوج عزت و قدرت مدیریت می کنند/ طلاب پاسخگوی تردید افکنی های دشمن باشند

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای گفت: بعد از تحول جهانی که به رهبری امام خمینی(ره) به نتیجه رسید که در طول تاریخ بی نظیر بود، کسی که توانست این نظام الهی را با قدرت و عزت نگه دارد رهبرمعظم انقلاب بوده است؛ ایشان کشتی انقلاب را در مسیر پر تلاطم کنونی به خوبی سکانداری کردند.
کد خبر: ۴۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴ - 19February 2015

رهبر معظم انقلاب کشور را در اوج عزت و قدرت مدیریت می کنند/ طلاب پاسخگوی تردید افکنی های دشمن باشند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه کاشان با اشاره به آیه 26 سوره انفال، قرآن کریم را همیشه با طراوت و تازه خواند و گفت: خداوند در این آیه می فرماید زمانی را که تعدادتان کم بوده و و مستکبران شما را دچار استضعاف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کرده بودند به یاد آورید.

 وی با تأکید بر لزوم زمان شناسی انسان ها و ریشه یابی آن افزود: انسان ها، به ویژه طلاب باید وقایع تاریخی را ارزیابی کرده و از آن پنده و عبرت بگیرند؛ خداوند موقعیت های بسیار مناسب و نعمت های فراوان برای انسان فراهم کرده است، از همین رو باید نعمت های خداوند را شناخت و شکر آن را به جا آورد.

 این مرجع تقلید با اشاره به موقعیت مهم شهر کاشان اظهار داشت: کاشان نقطه ای حساس و عالم خیز است که فقها و علمای بسیار بزرگی از این منطقه برخاسته اند؛ ملا احمد نراقی، مرحوم فیض کاشانی و بسیاری دیگز از علمای قدیمی و معاصر در این شهر حضور داشتند.

 وی به جایگاه والای طلبگی اشاره کرد و ادامه داد: خداوند به طلاب توفیق داده تا در مسیر تحصیل علوم دینی حرکت کنند، طلاب باید بدانند که کسوت روحانیت و طلبگی با هیچ شغل و جایگاهی قابل مقایسه نیست، لشکر امام زمان(عج) افتخاری بسیار بزرگ است؛ طلبگی به اندازه ای اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب چند سال پیش پیشنهاد دکترای افتخاری را رد کردند و گفتند که طلبگی برا ما کافی است.

  استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ابراز داشت: بعد از تحول جهانی که به رهبری امام خمینی(ره) به نتیجه رسید که در طول تاریخ بی نظیر بود، کسی که توانست این نظام الهی را با قدرت و عزت نگه دارد رهبرمعظم انقلاب بوده است؛ ایشان کشتی انقلاب را در مسیر پر تلاطم کنونی به خوبی سکانداری کردند.

وی با بیان این که مسیر روحانیت دارای دو مرحله طلبگی و شرکت در اجتماع است، عنوان کرد: کسی که می خواهد به میدان رزم برود، قبل از آن باید دوران آموزشی لازم را سپری کند سپس وارد در میدان نبرد شود، از همین رو طلاب باید در مرحله طلبگی خود را آماده کنند تا وارد در اجتماع شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که طلبه برای عالم مؤثر شدن باید اصول و شرایطی را رعایت کند، خاطرنشان کرد: اخلاص، همت بلند، اراده و تصمیم قاطع، تلاش و جدیت و توجه به تهجد و ادبیات فارسی و عربی از اصول مهم مسیر طلبگی است که طلاب باید به آن ملتزم شوند.

 وی با بیان این که نظام استکباری تحمل پیشرفت و نفوذ انقلاب اسلامی را ندارد، گفت: تمام قدرت های جهان برای خاموش کردن چراغ انقلاب تلاش می کنند اما به یاری خداوند این انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد شد.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات اروپا و آمریکا افزود: امروزه کشور های اروپایی و آمریکایی به مشکلات بسیار سیاسی و اقتصادی دچار شده اند، متأسفانه 99 در صد مردم این کشور ها تحت سلطه یک در صدی که زورگو هستند قرار دارند.

وی با بیان این که طلاب باید پاسخگوی تمام تردید افکنی های دشمن باشند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران سبب بیداری مستضعفان  و منکوب شدن مستکبران می شود که این مسأله زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار