«روز عزیز» از دو شبکه رادیویی پخش می‌شود

فرازی از زندگی حضرت امام سجاد (ع) در سریال رادیویی «روز عزیز» به کارگردانی رضا عمرانی از رادیو نمایش و رادیو ایران پخش می‌شود.
کد خبر: ۴۱۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ - 12September 2020

«روز عزیز» از دو شبکه رادیویی پخش می‌شودبه گزارش گروه فرهنگی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، اشرف السادات اشرف نژاد تهیه کننده سریال رادیویی «روز عزیز» درباره پخش این مجموعه اظهار داشت: این نمایش رادیویی، فرازی از زندگی امام سجاد (ع) است که ضمن آموزش دادن قرآن و سواد به بردگان آن‌ها را از اربابانشان خریداری و سپس آزاد می‌کرد.

وی افزود: داستان این نمایش که هاجر کوشکی آن را نوشته درباره برده‌ای است که آرزو دارد امام سجاد (ع) را ملاقات کند تا بتواند خود و نامزدش را از دست اربابانشان نجات دهد، اما روزی که به سمت خانه امام می‌رود خانه را در محاصره می‌بیند و نمی‌تواند با امام ملاقات کند و پس از آن امام به شهادت می‌رسد و اتفاق جدیدی در زندگی این برده رخ می‌دهد.

اشرف نژاد در مورد نحوه تهیه کنندگی این سریال رادیویی گفت: این نمایش فضا‌های متفاوتی دارد که نیاز به افکت‌های مختلفی نیز داشت، سعی کردم فضاسازی آن به گونه‌ای باشد که آن دوران را در ذهن شنونده به خوبی ترسیم کند.

وی عنوان کرد: در «روز عزیز» بهادر ابراهیمی بازیگر نقش اصلی برده است و محمد شریفی مقدم، حمید یزدانی، راضیه مومیوند و محمد آقامحمدی سایر بازیگران آن هستند. همچنین کارگردانی حرفه‌ای رضا عمرانی این سریال رادیویی را قابل دفاع و شنیدنی کرده است.

سریال رادیویی «روز عزیز» به سفارش رادیو ایران در اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو تولید شده است که از امشب ۲۲ شهریور ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن رادیو ایران می‌رود و هر شب ساعت ۲۳:۴۵ نیز از رادیو نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار