به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، مرتضی میرباقری معاون سیما در نشست سیاستهای سیما در اربعین حسینی و دهه آخر صفر با تاکید بر ظرفیت بسیار عظیم اربعین گفت: آنچه رسانه ملی در انعکاس و پوشش مراسم و مناسک مذهبی در ماههای گذشته و ویژه ماه محرم در شرایط خاص کنونی به لحاظ شیوع ویروس کرونا انجام داد، بی شک یک اقدام انقلابی و جهادی رسانهای بود.
وی ادامه داد: دشمن تصور میکرد با بروز کرونا و محدود شدن اجتماعات، ضربه مضاعفی به نظام میزند اما برپایی اجتماعات مذهبی ناکامشان گذاشت. جمهوری اسلامی با تکیه بر چنین ظرفیتها و دارا بودن تواناییها و داشتن قدرت حل مساله، میتواند بر مشکلات و سختیها فائق آید.
معاون سیما با اشاره به وجود همه محدودیتها، فشارها و شیطنتهای دشمنان گفت: روحیه انقلابی و جهادی و ظرفیت مذهبی بی نظیر و همراهی مردم، تاکنون توانسته است انقلاب را از گردنههای سخت و اقدامات کارشکنانه دشمنان به خوبی عبور دهد.
انعکاس راهپیمایی عراق در اربعین
وی با تاکید بر اینکه اربعین حسینی، ظرفیت هنگفتی برای بیان اهداف قیام سالار شهیدان دارد، بیان کرد: امیدواریم رسانه ملی بتواند با انعکاس راهپیمایی باشکوه اربعین در عراق، حال و هوای زائران حسینی را به خانهها بیاورد که این نمایش اجتماع باشکوه، هم در داخل کشور و هم در بیرون مرزها تاثیر خود را خواهد گذاشت.
وی در پایان گفت: در انعکاس اجتماعات حسینی شاهد همکاری تنگاتنگ سازمان تبلیغات اسلامی، آستان قدس رضوی و دیگر دستگاهها بودیم و ان شاالله ماحصل این کار جمعی، تقویت روحیه جمعی و فرهنگ ایثار در هشت سال دفاع مقدس است که به برکت خدمتگزاری به اهل بیت (ع) روی میدهد.
همچنین مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در این نشست درباره تنوع برنامههای حسینیه تلویزیونی ایران ادامه داد: ویژه برنامههای محرمی شبکههای سیما امسال افزایش چشمگیری داشت به طوری که تلویزیون در دهه اول محرم از برنامههای ۹۵ مداح و 27 سخنران مطرح کشور در شور و شعور افزایی بهره برد.
دبیر شورای معارف سیما با محکومیت اقدام موهن نشریه شارلی ابدو در توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: برای دهه آخر صفر که مصادف با رحلت جانگداز پیامبر عظیم الشان اسلام است و با توجه به این اقدام موهن که خشم مسلمانان را برانگیخته، شبکههای سیما به طور ویژه به مناسبت رحلت رسول اکرم (ص) و ابعاد شخصیتی پیامبر رحمت خواهند پرداخت.
رسانه ملی در محرم گل کاشت
حجت الاسلام و المسلمین جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغاتی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این نشست گفت: امسال محرم با ویژگیهای منحصر به فردی به لطف خدا برگزار شد و مردم در آن نقش اصلی را ایفا کردند و باید قدردان آنها باشیم. این مهم است که بدانیم وقتی رسانه ملی این شکوه حضور عزاداران حسینی را در قاب تلویزیون میلیونها مخاطب به نمایش میگذارد، تاثیر گذاری آن بیشتر میشود.
وی افزود: 250 ساعت برنامه مشترک همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و شورای معارف سیما در دهه اول محرم ساخته شد که لازم است از همراهی و همدلی معاونت سیما تشکر کنم.
معاون امور فرهنگی و تبلیغاتی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه رسانه ملی در محرم گل کاشت، ادامه داد: رسانه ملی میتواند در مراسم اربعین پیش رو و دهه آخر ماه صفر قابهای خوبی را به تصویر بکشد و خلاء پیاده روی اربعین امسال را برای مردم جبران کند.
حجت الاسلام و المسلمین جلالی همچنین تاکید کرد: در همین دهه اول محرم توانستیم با حضور پر شور رسانه ملی، بر هجمه دشمنان با هدف از بین بردن عظمت محرم غلبه و آن را خنثی کنیم.
دهه آخر صفر، نقطه کانونی آستان قدس رضوی است
حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز گفت: دهه آخر صفر یک نقطه کانونی برای ما در آستان قدس است و باید با رعایت تمامی ملاحظات و محدودیتها بتوانیم حرکت خوبی در خور یک جامعه شیعه و انقلابی ایران اسلامی را پیش ببریم.
وی با اشاره به درخواست هیئاتی از سراسر کشور برای حضور در حرم امام رضا (ع) افزود: این آمادگی وجود دارد تا با هماهنگی رسانه ملی برای انعکاس برنامه هیئتهایی که مورد درخواست بیشتر مردم هستند همکاری داشته باشیم و زمینههای لازم را فراهم کنیم.
انتهای پیام/ 161