رئیس پلیس پیشگیری ناجا تأکید کرد؛

ضرورت توجه به منش و وصیت‌نامه شهدا

سردار مهدی معصوم‌بیگی با بیان اینکه همه ما باید راه شهدا را ادامه دهیم، گفت: توجه به خاطرات، زندگینامه و وصیت‌نامه شهدا می‌تواند راهگشای مسیر زندگی ما باشد.
کد خبر: ۴۱۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ - 14September 2020

نیرو‌های انتظامی نخستین مدافعان وطن در دوران دفاع مقدس/ دفاع مقدس امتداد راه کربلا و رزمندگان پویندگان واقعی خط حسینیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌‎پرس، سردار «مهدی معصوم‌بیگی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا  در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس که در ستاد پلیس پیشگیری ناجا و با حضور «رضا طبیبی» از یادگاران دوران دفاع مقدس برگزار شد، یاد و خاطره امام راحل و شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت و از تلاش‌های سنگرسازان بی سنگر در تامین نظم و امنیت عمومی قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه در آستانه چهل‌سالگی دفاع مقدس قرار داریم، افزود: بدون شک نیرو‌های انتظامی از نخستین مدافعان وطن در دوران دفاع مقدس و از اولین نقش‌آفرینان در جلوگیری از تجاوز بیگانگان به میهن اسلامی‌مان بوده و هستند که وظیفه داریم نقش ارزشمند رزمندگان، شهدا، جانبازان و ایثارگران این نیروی پرتلاش را به نحو احسن به نسل حاضر منعکس کنیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه دفاع مقدس امتداد راه کربلا و رزمندگان اسلام پویندگان واقعی خط حسینی هستند، گفت: این فرماندهان جهادگر و با ایمان و مخلص نظام اسلامی بودند که دفاع مقدس را به معنی واقعی کلمه با تأسی از کربلا و عاشورا مدیریت کردند و در نهایت حقانیت انقلاب اسلامی را با پیروزی بر کفر زمان به اثبات رساندند.

سردار معصوم‌بیگی خاطرنشان کرد: تاریخ گواهی می‌دهد که در آن دوران همه دنیا در مقابل نظام نوپای اسلامی قد علم کردند و همه ظرفیت‌های بلوک غرب و شرق از نظر فکری، تجهیزاتی و عملیات روانی در اختیار صدام قرار گرفت و از اقدام نامشروع وی حمایت همه‌جانبه به عمل آمد؛ اما آن تفکر عاشورایی و تفکر حسینی امام راحل و رزمندگان سرافراز ایران اسلامی بود که متجاوزان آن دوران را به تسلیم در مقابل ایران وادار کرد.

ارشد‌ترین مقام پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه امروز نظام اسلامی، نظام قدرتمند و قوی است و به واسطه این اقتدار امنیت مطلوب و ستودنی در جای جای کشور برقرار است، ادامه داد: دستاورد‌های انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس سِترگ و قابل افتخار است، امت شهیدپرور و آزاده، مردم ولایی و حامی امام و رهبری ازجمله این دستاورد‌ها محسوب می‌شوند که مایه افتخار و مباهات برای همه ما هستند و ما باید قدردان خون شهدا و عزت و بزرگی خانواده شهدا باشیم که خط و رسم آن‌ها باعث شده تا امروز بی هیچ دغدغه و نگرانی در صلح و آرامش زندگی کنیم.

سردار معصوم‌بیگی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما باید راه شهدا را ادامه دهیم، توجه به خاطرات، زندگینامه و وصیت‌نامه شهدا می‌تواند راهگشای مسیر زندگی ما باشد، از طرفی باید با جانبازان عزیز که از یادگاران دوران دفاع مقدس هستند و همچنین خانواده‌های شهدا ارتباط مستمر داشته باشیم تا بتوانیم با پیوند معنوی با این عزیزان همیشه آماده جهاد در راه خدا باشیم.

در‌های شهادت در نیروی انتظامی باز است
رضا طبیبی، رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های انتظامی و دفاع مقدس ناجا که از مدعوین پلیس پیشگیری در این جلسه بود با اشاره به پنج مأموریت مهم سازمان نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس ناجا گفت: جمع‌آوری اسناد دهه اول انقلاب شامل غائله‌های قبل، حین و بعد از دفاع مقدس و حضور فعال نیرو‌های انتظامی در دفاع مقدس، گسترش ارزش‌ها در بدنه ناجا مخصوصاً نسل جوان، نقش نیروی انتظامی در دفاع آینده، انتقال تجربیات فرماندهان به نسل جدید و نهضت خاطره‌گویی ازجمله این مأموریت‌ها هستند.

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: دستورالعمل مربوط به برنامه‌های ۴۰ سالگی دفاع مقدس برای تمامی رده‌ها ارسال شده و برنامه‌های کاری مربوط طی ۴۳ هفته (که در حال حاضر در هفته شانزدهم هستیم) مشخص شده است.

طبیبی ادامه داد: یکی از مهمترین افتخارات ناجا این است که در‌های شهادت کماکان در آن باز است.

وی با تأکید بر لزوم ملموس‌تر شدن نقش نیرو‌های انتظامی در دفاع مقدس گفت: مسئولان و فرماندهان، ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی را در بین زیرمجموعه‌های خود گسترش دهند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار