اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا خطاب به مذاکره‌کنندگان:

پیش از اینکه طرف مقابل زیر میز بزند، زیر و روی میز را برای افکارعمومی غرب یکی کنید

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا با صدور نامه‌ای به اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تاکید کرد: قبل از اینکه طرف مقابل زیر میز بزند، زیر و روی میز را برای افکارعمومی غرب یکی کنید.
کد خبر: ۴۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳ - 21February 2015

پیش از اینکه طرف مقابل زیر میز بزند، زیر و روی میز را برای افکارعمومی غرب یکی کنید

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا با صدور نامهای به اعضای تیم مذاکرهکننده هستهای کشورمان، تاکید کرد: قبل از اینکه طرف مقابل زیر میز بزند و همه ما را در شوک خیانت و بدقولی و بداخلاقی فرو برد، زیر و روی میز را برای افکارعمومی غرب یکی کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّـهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّـهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ؛ سوره الصف/8

فرزندان انقلابی ملت ایران، اعضای محترم تیم مذاکره کننده هستهای

سلام علیکم

سالگرد پیروزی خون بر شمشیر، پیروزی حقانیت اسلام ناب محمدی بر جهل اسلام آمریکایی و پیروزی مقاومت و ایستادگی بر استکبارجهانی بر رهبر معظم انقلاب ، شما عزیزان و ملت شریف ایران مبارک و فرخنده باد.

موقعیت حساس کنونی در مذاکرات و تقارن آن با سالروز انقلاب اسلامی که یادآور مجاهدت های امامخمینی(ره) و شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی است، ما را بر آن داشت تا به عنوان فرزندان ایران اسلامی که در تعامل مستقیم  با فرهیختگان و اساتید و مردم اروپا هستیم، نکاتی را با هدف همیاری با شما فرزندان انقلاب  که در خط مقدم مذاکره با بدخواهان انقلاب هستید در میان بگذاریم.

آنچه در این برهه حساس و پیچ تاریخی انقلاب از سوی جبهه استکبار هدف قرار گرفته است تحقیر عزت ملی ایران انقلابی و اسلام سیاسی است، چرا که برای آنان واضح و مبرهن است که کلید موفقیت راهبردی و بسط تفکر انقلابی در جهان اسلام همین عزتمندی در مواجهه با سرکشان و زورگویان بوده و هست.

ما عمیقا بر این باوریم که حفظ دستاوردهای هستهای کشور نه صرفا دفاع از استقلال علمی و اقتصادی کشور، بلکه دفاع از عزتمندی و تفکر انقلاب اسلامی در گستره جهانی آن است. لذا عمیقا خواستار بروز و نمود یک مواجهه عزتمندانه و همتراز گفتمان جهانی انقلاب اسلامی در مسیر مذاکرات هستیم و از هرگونه حرکتی که شائبه عدول از این مسیر را به ذهن متبادر نماید بر حذر میداریم.

 ملت فهیم و بصیر ایران ضمن آرزوی پیروزی و رسیدن به یک توافق خوب و یک مرحلهای و برچیده شدن بساط تحریم زورگویان، هرگونه شکست احتمالی در مذاکرات را نتیجه زیادهخواهی استکبارجهانی میداند و ایستادگی فرزندان انقلابی خویش را خواهد ستود و با اتکای به داشتههای خود حربه تحریم را بیاثر خواهد کرد. لذا درخواست ما این است که چشمانداز مذاکرات را راهبردی و در مسیر اقناع منطقی جامعه جهانی برای پذیرش مبانی به حق انقلاب ببینید.

به عنوان فرزندان شما و ملت معزّز ایران در میان اقشار مختلف مردمی کشورهای اروپایی، توصیه میکنیم از ظرفیت بسیار مهم دیپلماسی عمومی غفلت نکرده و بیش از پیش استفاده نمایید.

این برای ما آزاردهنده هست که رئیسجمهور ما و وزیرخارجه ما اعلام میکنند که ایران عزتمند هرگز تحت فشار تحریمها پای مذاکره نیامده ولی متاسفانه در سطح عموم مردم و دانشگاهیان عادی اروپا چنین تصوری وجود ندارد و بیشترین تصور همانی است که دولتهای غربی اذعان میکنند.

علت این موضوع نیز صرفا رسانههای زنجیرهای غربی نیست بلکه به نظر میرسد یکی از دلایل اصلی آن عدم توجه کافی و به صورت همزمان در زمینه دیپلماسی عمومی بوده است.

این یک نشانه میدانی است که باید در محاسبات استراتژیک بعدی و به ویژه اعلام نتیجه نهایی مذاکرات در نظر گرفته شود.

ما قبول داریم که تیم مذاکرهکننده در سطح سیاستهای رسمی و پشت درهای بسته، توانسته به این اقناع برسد و دیگران را برساند که در صورت به نتیجه نرسیدن، مسئولیت آن با طرفهای غربی است نه جمهوری اسلامی ایران، ولی بسیار دشوار است که افکارعمومی اروپا این را بپذیرد، چرا که "مذاکرات بسته"، بهترین شیوه برای کسانی است که کنترل افکارعمومی را در دست دارند نه آن کس که لزوما حق با اوست.

پشت درهای بسته شاید امیدی به پذیرش حرف حق شما از طرف سیاستمدارانی که آگاهانه حق را از مسیرش خارج کردهاند نباشد ولی امروز در میان مردم و بویژه جوانانِ اینجا روحیه حقیقتجویی زنده است و مسیر دسترسی به آن هم، دیپلماسی عمومیست نه حرفهای.

امروز اشتیاق برای شنیدن حرف نوی انقلاب از هر زمانی بیشتر است و شما امروز در کانون توجهات هستید و بنابراین بهترین فرصت را دارید تا حرف انقلاب را با ادبیاتی که در شأنش هست، فارغ از ملاحظات سیاسی، بزنید و حربه سیاسی دشمن را کم اثر کنید.

با وضعیت کنونی افکارعمومی اروپا، در صورت شکست مذاکرات، طرفهای غربی به مدد رسانههایشان بیشترین هزینه را به اعتبار انقلاب اسلامی و در درجه بعدی رهبری نظام وارد خواهند نمود. شما با توجه به ظرفیتها و تواناییهایی که دارید میتوانید این برگ برنده را از دست دشمن بگیرید. قبل از اینکه طرف مقابل زیر میز بزند و همه ما را در شوک خیانت و بدقولی و بداخلاقی فرو برد، زیر و روی میز را برای افکارعمومی غرب یکی کنید.

امروز و بعد از اشاره اخیر رهبر معظم انقلاب به رفتار منطقی و حداکثری تیم مذاکرهکننده، زمان آن است که حرفهای پشت درهای بسته را با ملتها در میان بگذارید.

با مردم اروپا و آمریکا مستقیما سخن بگویید. به ظرفیت عظیم رسانههای غیردولتی و مستقل توجه حداکثری نمایید. به دانشگاهها و اندیشکدههای انتقادی غرب سفر کنید؛ نمایندگانتان را بفرستید.

حرفهای بسیار مستدلتان را با جوانان و دانشجویان و دانشگاهیانشان بزنید که همانا کارنامه شما روشن است. از عقبه استراتژیک انقلاب اسلامی در دنیا که همانا ملتهای آزادیخواه و ظلمستیز هستند و شبکه قدرتمند ایرانیان دلبسته به عزت و سرافرازی ایران عزیز مقیم خارج از کشور، یاری بجویید تا بر امپراطوری رسانهای صهیونیستی غلبه کرده و سخن حق انقلاب را به افکارعمومی جهانیان برسانید.

همه باید توجه داشته باشیم که دوری از جامعه عمومی و مشغول شدن به شبکههای رسمی اطلاعرسانی و ادبیات بسته سیاسی، میتواند چهرهای در حد کشور منزوی کرهشمالی از ایران سرافراز در میان مردمان غربی ایجاد کند. تلاشی که بیش از ده سال است در راس سیاستگذاریهای شبکههای زنجیرهای رسانهای قرار دارد.

اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان با بیش از 60 انجمن اسلامی در سرتاسر اروپا آمادگی همکاری با دولت محترم جهت تنویر افکارعمومی(خصوصا فرهیختگان و دانشگاهیان) اروپا در زمینه مذاکرات هستهای را دارد.

بیشک عزت و پیروزی و سربلندی از آن مومنین است و دشمن دون نخواهد توانست مانع تشعشع نور پرفروغ اسلام ناب محمدی به پرچمداری جمهوری اسلامی ایران در قلوب ملتهای آزاده در اقصی نقاط جهان شود.

والسلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار