مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

امام سجاد (ع) با ترسیم حقانیت اهل بیت گام دوم واقعه عاشورا را تکمیل کرد

 حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی گفت: امام سجاد (ع) با ترسیم حقانیت و مظلومیت اهل بیت گام دوم واقعه عاشورا را تکمیل کرد و با تبیین واقعه کربلا نهضت امام حسین (ع) را به جهان شناساند.
کد خبر: ۴۱۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰ - 14September 2020

امام سجاد (ع) با ترسیم حقانیت اهل بیت گام دوم واقعه عاشورا را تکمیل کردبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «عبدالرضا سروستانی» امروز در جمع فعالان مذهبی با تسلیت شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: امام سجاد (ع) با ترسیم حقانیت و مظلومیت اهل بیت گام دوم واقعه عاشورا را تکمیل کرد و با تبیین واقعه کربلا نهضت امام حسین (ع) را به جهان شناساند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: امام زین‌العابدین شخصیتی بزرگ بودند که در اوج عبودیت و بندگی خداوند قرار داشتند؛به گونه‌ای که القاب شریف آن حضرت یعنی سیدالساجدین و زین العابدین گویای این مهم است.

وی افزود: امام سجاد (ع) همچون جد بزرگوارش، علی‌ابن ابی‌طالب (ع) و پدر بزرگوارش، حضرت امام حسین (ع)، تمامی حرکات و سکنات خود را بر مبنای عبودیت و خدامحوری سپری کرد و شخصیت او زبانزد عام و خاص بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: این صفت بندگی او باعث می‌شد تا روز به روز بر ارادتمندان به آن امام بزرگوار افزوده شود و از طرفی عداوت و کینه و بغض خلفای بنی‌امیه بیشتر می‌شد.

حجت‌الاسلام سروستانی با بیان اینکه از ویژگی‌های امام سجاد (ع) انتقال حقانیت و مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در واقعه عاشوراست، ادامه داد: ایشان علی‌رغم بیماری که در واقعه کربلا داشتند به خوبی حقانیت و مظلومیت خاندان رسالت را پس از واقعه عاشورا به جامعه منتقل کردند و از طرفی دیگر ظلم و ستمی را که یزید پلید در حق اهل بیت پیامبر روا داشت را ترسیم کرد.

وی تأکید کرد: امام سجاد علیه السلام همچون اجداد طیبینش، شجاع، عالم و متخلق به اخلاق اسلامی بودند و در مجلس یزید در شام انقلابی به پا کردند تا مظلومیت و حقانیت پیامبر به سمع و نظر مردم رسانده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: اگر این درایت و شجاعت امام سجاد علیه السلام نبود حادثه عاشورا و مظلومیت اهل بیت به فراموشی سپرده می‌شد؛ ولی به برکت وجود این امام بزرگوار نهضت عاشورا در تاریخ ثبت شد و روز به روز در جامعه شناخته تر می‌شود.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: از ویژگی‌های برجسته امام سجاد علیه السلام نصایح و سخنان معنوی است که تحت عنوان صحیفه ارزشمند سجادیه به یادگار گذاشته شده و این کتاب پس از قرآن و نهج البلاغه مهم‌ترین کتاب عبادی مسلمانان به‌ویژه شیعیان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار