صفرزاده:

لزوم تاکید هنرمندان سینما بر ادامه تولید فیلم‌هایی با موضوع زندگی پیامبر اسلام(ص)

این نویسنده و کارگردان سینما گفت: متاسفانه بسیاری از فیلمسازان و مدیران فرهنگی ما درباره یک موضوع یا شخصیت فقط یک بار کار می‌کنند و انگیزه‌های لازم برای کار مجدد روی آن موضوع یا شخصیت را ندارند.
کد خبر: ۴۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷ - 28February 2015

لزوم تاکید هنرمندان سینما بر ادامه تولید فیلم‌هایی با موضوع زندگی پیامبر اسلام(ص)

اکبر صفرزاده کارشناس سینما در حاشیه اکران خصوصی فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) به کارگردانی مجید مجیدی در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس گفت: زندگی ائمه اطهار(ع) و پیامبر اسلام فراز و نشیبهای بسیار زیادی داشته و این بزرگواران در طول زندگی خود دشواریهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بسیار زیادی را تجربه کردهاند که میتوان با تکیه بر این تجربیات و تصویری کردن آنها به بسیاری از مسائل امروز پاسخ داد.

وی با اشاره به برخی مشکلات جامعه امروز از قبیل رانت خواری و مفاسد اقتصادی و تحریم و.... و نیاز مبرم به انجام کار فرهنگی در مورد این مشکلات ادامه داد: به طور حتم در زمان پیامبراسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز برخی از این مشکلات وجود داشته و این بزرگواران بهترین و درست ترین و شایسته ترین برخورد را با این گونه مشکلات داشتهاند و ما با تکیه بر رفتار و کردار این بزرگواران میتوانیم بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه امروز را پاسخگو باشیم.

وی افزود: هر برههای از زمان و تاریخ مشکلات و معضلات خاص خود را دارد که می توان با توجه به شرایط روز جامعه و در نظر گرفتن نظر و سلیقه مردم به تاریخ رجعت کرد و هر بار با نگاهی تازه و موضوعی تازه، زندگی ائمه اطهار(ع) و پیامبراسلام(ص) را بازگو کرد. بدین ترتیب می توان زندگی این بزرگواران را بارها و بارها و بدون این که احساس تکراری بودن به مخاطب دست بدهد به نمایش گذاشت.

صفرزاده با توصیف صحنه پرواز پرندگان به دورخانه کعبه و همین طور صحنه دریا به عنوان لحظات تاثیرگذار و بسیار خوب فیلم محمد رسول الله(ص) افزود: با گذشت سی و شش سال از پیروزی انقلاب اسلامی مطلوب این است که تاکنون سی و شش فیلم درباره حضرت محمد(ص) تولید شده باشد اما متاسفانه این گونه نشد و ما تاکنون توانستهایم تنها یک فیلم در این باره تولید کنیم.

نویسنده و کارگردان سینما با اشاره به عملکرد هالیوود در مورد تولید فیلم درباره زندگی حضرت عیسی مسیح(ع) و حضرت موسی(ع) اظهار داشت: باید توجه داشت که پشت سر هر موفقیت بزرگی که به دست می آید شکستهای پیاپی و بسیاری وجود داشته و هیچ موفقیتی بی دلیل و حکمت نیست. کمپانی تولید کننده فیلم گلادیاتور اگر امروز به این سطح از تاثیرگذاری و فروش و موفقیت رسیده یک تاریخ شکست همه جانبه را به عنوان تجربه تولید این گونه فیلمها پشت سر خود دارد.

وی با اشاره به کم کاری های بیش از حد تهیه کنندههای سینما در به تصویر کشیدن زندگی ائمه اطهار(ع) و پیامبر اسلام (ص) و شخصیت های معتبر و مهم تاریخی ایران زمین افزود: متاسفانه بسیاری از  فیلمسازان و مدیران فرهنگی ما درباره یک موضوع یا شخصیت فقط یک بار کار میکنند و انگیزه های لازم برای کار مجدد روی آن موضوع یا شخصیت را ندارند درحالیکه عملکرد هالیوود به عنوان یک مرکز تولید فیلم حرفهای کاملا برعکس است مثلا شخصیتی مثل زورو تاکنون بالای شصت بار در هالیوود به فیلم تبدیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها