سرپرست دفتر نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

می‌توان با اطاعت از رهبری دین اسلام را محافظت کرد

«احمد راهداری» گفت: مردم در کنار روحانیون و همچنین اطاعت از رهبری را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند و از دین اسلام، قرآن و کشور خود محافظت می‌کنند.
کد خبر: ۴۱۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ - 15September 2020

با اطاعت رهبری می توان از دین اسلام محافظت کرد«احمد راهداری» سرپرست دفتر نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان، ضمن تبریک فرا‌رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در زمان شروع جنگ تحمیلی وقتی مردم رهبری آگاهانه و خلوص نیت امام خمینی (ره) را دیدند و متوجه شدند که برای زنده نگه داشتن دین اسلام و اعتقادات مذهبی تلاش می‌کند ایشان را همراهی کردند.

وی گفت: مدیریت و تدبیر این اعتقادات بر عهده روحانیون بود. آنان با ایستادن در خط مقدم جبهه و با حضور در میدان جهاد تبلیغ خود را انجام میدادند و از کشور دفاع کردند.

راهداری با اشاره به نقش روحانیون استان سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس افزود: بالاترین آمار شهادت، جانبازی و آزادگی در کشور از آن روحانیون است، در استان سیستان و بلوچستان نیز روحانیونی همچنین آیت‌الله عبادی (امام جمعه وقت زاهدان) و آیت‌الله بیانی (امام جمعه زابل) و فرزندانشان را در راه دفاع از میهن تقدیم کردند.

راهداری خاطرنشان کرد: در روایاتی از پیامبراکرم (ص) نقل شده که فرموده‌اند: «ایرانیان ذات و سرشت‌شان با اسلام آمیخته شده و به زودی دین اسلام را می‌پذیرند» برهمین اساس ایرانیان با فطرت پاکی که دارند توانسته‌اند در بسیاری از عرصه‌های تاریخ موفق و پیروز شوند.

وی عنوان کرد: در زمان حکومت رضاشاه قوانینی وضع شده بود که با دین اسلام مخالفت داشت. در کنار مردم روحانیون نیز در مقابل ستمگری‌های شاه ایستادند و در صف مقدم مبارزه با حکومتش قرار داشتند. سرانجام در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ قیام کردند و در این راه ۱۵ هزار نفر شهید دادند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن همچنان تلاش دارد تا روحانیت و دین را از مردم جدا کند تا از این طریق راه نفوذی به کشور پیدا کند اما مردم در کنار روحانیون همچنان اطاعت از رهبری را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند و از دین اسلام، قرآن و کشور خود محافظت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار