چهل‌سالگی سرو/ سردار کارگر خبر داد؛

دیدار امام خامنه‌ای با پیشکسوتان جهاد و مقاومت در آغاز هفته دفاع مقدس/ اجرای ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اهم برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: در آغاز این هفته در ۳۱ شهریور به‌صورت تصویری در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهیم بود و از بیانات و رهنمودهای ایشان در آغاز هفته دفاع مقدس استفاده خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۱۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ - 15September 2020

اجرای ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست خبری رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کشور، صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور اصحاب رسانه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کشور در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم اهل بیت (علیهم السلام) به‌ویژه سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد سال جاری به‌مدت ۴۳ هفته شروع شده و تا پایان سال ۹۹ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تصویب و اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس توسط نهادهای کشوری و لشکری گفت: به‌طور کلی ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار می‌شود که بخش‌هایی از آن اجرا شده و مابقی نیز تا پایان سال به‌طور مستمر برگزار خواهد شد.

سردار کارگر با بیان اینکه درخصوص برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با نهادها و سازمان‌های مختلف جلسات مستمری را برگزار شده است، افزود: در سطح نیروهای مسلح با امیر سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و کلیه معاونین هماهنگ کننده نیروهای چهارگانه ارتش، در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه و معاونین هماهنگ‌کننده نیروهای ذیربط و همچنین با فرمانده نیروی انتظامی و امیر شعبانیان معاون هماهنگ کننده در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو داشتیم.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ برنامه‌های اجرایی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح ۳۶ برنامه، ارتش جمهوری اسلامی ۳۸۱ برنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۷۸برنامه، نیروی انتظامی ۸۰ برنامه، وزارت دفاع ۶۵ برنامه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ۱۸۸ برنامه، دانشگاه عالی دفاع ملی ۳۳ برنامه که در مجموع تمامی برنامه‌های نیرو‌های مسلح هزار و ۶۱ برنامه را در حال اجرا داریم.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کشور افزود: نیرو‌های مسلح یک هزار و ۶۱ برنامه اصلی را در حوزه گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دستور کار دارند و ۷۰۹ برنامه اصلی نیز در ستاد وزارتخانه‌ها و نهاد‌های کشوری در دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین در سطح استان‌ها دو هزار و ۹۱۸ برنامه اجرایی داریم و بر این اساس، مجموعاً ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه ما در سراسر کشور مورد تأیید قرار گرفته که از سوم خرداد تا پایان سال در حال اجراست.

وی با اشاره به همکاری و تعامل ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی گفت: وزارت ارتباطات، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت صمت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت کشور، وزارت نفت، وزارت ورزش، وزارت نیرو، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات، معاونت امور زنان و خانواده‌های ریاست جمهوری، مرکز رسیدگی به امور مساجد، اتاق اصناف ایران، جمعیت هلال احمر، شهرداری تهران سازمان و... در برگزاری چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس همکاری و برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود قرار دادند که این فعالیت‌ها قابل تقدیر است.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کشور با تقدیر ویژه از فعالیت‌های سازمان صداوسیما در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: این سازمان ۲۱ هزار و ۸۱۳ برنامه را تدارک دیده که در معاونت‌های سیما، صدا، سیاسی، امور استان‌ها، برون مرزی و مرکز بسیج در قالب ۲۲۹ هزار و ۱۴۹ دقیقه برنامه را در حوزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اهم برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: در آغاز این هفته در ۳۱ شهریور به‌صورت تصویری در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهیم بود و از بیانات و رهنمودهای ایشان در آغاز هفته دفاع مقدس استفاده خواهیم کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس سال جاری عنوان کرد و گفت: همانطوری که پیش از این اعلام کردیم تکریم و تجلیل از پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس در دستور کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار دارد و امسال تعداد یک میلیون نفر از این عزیزان تجلیل می‌شود.

وی افزود: همچنین در هفته دفاع مقدس افتتاح ۸ موزه دفاع مقدس را در ۸ استان خواهیم داشت که با حضور ریاست محترم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد و افتتاح نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس را در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین نمایشگاه‌های استانی را در سرتاسر کشور خواهیم داشت.

سردار کارگر بیان داشت: در هفته دفاع مقدس امسال از ۵۴ کلان پروژه دفاع مقدس رونمایی خواهیم کرد که این مجموعه در واقع جعبه سیاه جنگ تحمیلی محسوب می‌شود که مسائل و موارد مختلفی از دوران دفاع مقدس را دربرمی‌گیرد.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کشور با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید در حوزه نشر محصولات فرهنگی دفاع مقدسی رشد ۱۰۰ برابری داشته باشیم، افزود: تاکنون در حوزه نشر آثار و کتب دفاع مقدس به رشد ۳۰ برابری دست یافته‌ایم و طبق آماری که وزارت ارشاد ارائه کرده است در سال ۱۳۹۴ سهم عناوین کتب دفاع مقدس ۳/۵ درصد بوده و این آمار در سال ۱۳۹۸ به ۱۹ درصد ارتقا یافته است که بیانگر کاری جهادی در این رابطه است و همچنین از این ۱۹ درصد ۱۱ درصد متعلق به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا در هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح مانند سنوات گذشته برگزار خواهد شد یا خیر؟ گفت: امسال به دلیل مسائل کرونایی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و درمانی که توسط ستادکل نیروهای مسلح ابلاغ شده است، رژه‌ای در تهران و منطقه خلیج فارس نخواهیم داشت و مراسم تجلیل از پیشکسوتان جایگزین مراسم رژه شده است که در ۳۱ شهریور برگزار می‌شود.

سردار کارگر با اشاره به اهمیت موضوع دفاع مقدس گفت: موضوع دفاع مقدس آنقدر ارزشمند است که همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند شاید تا ۱۰۰ سال آینده نیز هنوز برای مردم تازگی داشته باشد. اگر ما در آن دوران مقاومت نمی‌کردیم، امروز وضعیت ما از لحاظ امنیت اینگونه نبود و امروز ما مقتدر هستیم و حتی تجارب دوران دفاع مقدس را به کشورهای دیگر صادر کرده‌ایم.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کشور درخصوص برنامه‌های ستاد در حوزه بین‌الملل نیز اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار می‌کند، در حوزه خارج از کشور است و بحمدالله کار خوبی را در کشور ژاپن انجام دادیم، به‌طوری که یکی از فرماندهان دفاع مقدس در برنامه آن‌ها با موضوع دفاع مقدس سخنرانی خواهد داشت. امسال بیش از ۵۰ کشور دنیا در موضوع دفاع مقدس برنامه و نمایشگاه خواهند داشت.

سردار کارگر با بیان اینکه دفاع مقدس افتخار جمهوری اسلامی ایران است، درباره برگزاری نمایشگاه‌های امسال در استان‌های کشور گفت: امسال در استان‌های قم، مرکزی، ایلام، اردبیل، البرز، خراسان رضوی، خوزستان (آبادان) و چهارمحال و بختیاری نمایشگاه خواهیم داشت؛ در استان خوزستان ۴ موزه و در کرمانشاه ۳ موزه برگزار می‌شود. همچنین پروژه‌های ما شامل کلیه عملیات‌ها می‌شود و در حوزه زنان، روحانیت، مدیریت در جنگ، تبلیغات در جنگ، نقش نیروهای مختلف در جنگ و اقدامات و همکاری ضدانقلاب با دشمن بعثی و به‌طور کلی در همه ابعاد دفاع مقدس پژوهش‌های گسترده‌ای انجام خواهد شد.

سردار کارگر تصریح کرد: همچنین در راستای تبیین خط مشی‌های راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جلسه‌ای را با عنوان هیأت عالی سیاست‌گذاری و هماهنگی نیروهای مسلح را با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار کردیم که در آن برنامه‌های هفته دفاع مقدس تبیین و ۱۷ مصوبه اساسی را تدوین کردیم که بخشی مربوط به امسال و بخشی مرتبط با سال‌های آینده است.

وی با اشاره به تعامل با سازمان صداوسیما گفت: نشستی را درخصوص هماهنگی بیشتر با رؤسای سازمان صداوسیما و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در ستاد کل برگزار کردیم که این جلسه ۳۸ مصوبه در راستای همکاری و هماهنگی بیشتر در پی داشت.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار