مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی:

۱۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خراسان‌ جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی از اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه شاخص به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ - 15September 2020

۱۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی امروز در نشست خبری با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس و چهل سالگی دفاع مقدس، اظهار داشت: شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما قوی هستیم» انتخاب شده است.

وی با اعلام اینکه هفته دفاع مقدس از 31 شهریور آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت: گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس امسال در ۴۳ هفته گرامی داشته می‌شود و توجه به تأثیر دفاع مقدس بر بیداری اسلامی و پیروزی‌های حوزه مقاومت با تأکید بر مکتب سردار شهید «قاسم سلیمانی» از مهمترین دستورالعمل‌های این گرامیداشت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی اضافه کرد: ستاد استانی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ذیل کمیته‌های هفت‌گانه آموزش و پژوهش، هنری، فرهنگی، راهیان نور، امور پیشکسوتان، زنان و دفاع مقدس و اجتماعی اداره می‌شود.

فلاحی بهره‌مندی از مشارکت مردم، پیشکسوتان، خانواده شهدا و جوانان در اجرای برنامه‌ها، بهره‌مندی از ظرفیت فعال تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، توجه به کیفیت و اثربخشی برنامه‌ها با استفاده از شیوه‌های نو اطلاع‌رسانی و پوشش رسانه‌ای مناسب و هوشمندانه را از دیگر دستورالعمل‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه تفکرات امام خمینی (ره) و برگرفته از نهضت و قیام امام حسین (ع) بوده است، ابراز داشت: امنیت امروز کشور مدیون جانفشانی شهدا و رشادت ایثارگران در دوران دفاع مقدس است که در سخت‌ترین ایام امتحان خود را پس داده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی از اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه شاخص به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در قالب دو هزار برنامه‌ای است که از خرداد امسال آغاز شده و تا پایان سال انجام خواهد شد.

فلاحی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس و چهل سالگی دفاع مقدس با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۳۱ شهریور به‌صورت ویدئو کنفرانس آغاز خواهد شد، اضافه کرد: تجلیل از پزشکان دوران دفاع مقدس و مدافعان سلامت که در شرایط امروز و اوضاع کرونایی در حال خدمت هستند، از برنامه‌های گرامیداشت این هفته است.

وی از افتتاح نمایشگاه نمایشگاه «اقتدار ۴۰» همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس در بیرجند خبر داد و بیان داشت: این نمایشگاه با هدف اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با دفاع مقدس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برپا می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های مهم و سراسری عنوان کرد و افزود: یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس مورد تجلیل قرار می‌گیرند که این برنامه به‌صورت کشوری و همزمان در آغازین روز هفته دفاع مقدس بعد از سخنرانی تصویری رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.

فلاحی تجلیل از پنج هزار رزمنده استان را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان ذکر کرد و بیان داشت: تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، دیدار مدافعان عرصه سلامت، دیدار با خانواده شهدا و پزشکان دوران دفاع مقدس از جمله برنامه های این هفته در استان است.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی و دیگر برنامه‌های هنری را از برنامه‌های گرامیداشت در طول هفته دفاع مقدس ذکر و اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور، اجرای برنامه‌ها در فضای مجازی و بهره بردن از ظرفیت‌های این محیط در اجرای برنامه‌ها جزو اولویت‌های اصلی است‌.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی رونمایی ۱۰ عنوان کتاب صوتی و مکتوب، رونمایی از تمبر چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، پخش فیلم‌ها و مستندات در خصوص دفاع مقدس، بازگویی خاطرات رزمندگان و کلنگ‌زنی ساخت ۱۴ یادمان شهدای گمنام را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی برشمرد.

فلاحی از کلنگ‌زنی عملیات ساخت عملیات ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان نیز با حضور مسئولان استانی خبر داد و خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا هفته دفاع مقدس سال آینده، یک فاز از این طرح عظیم را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار