کارشناس مسائل بین‌الملل:

نگرانی مرتجعین منطقه از گسترش احساسات ضدصهیونیستی/ عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها مقطعی است

«جعفر قنادباشی» با بیان اینکه مرتجعین منطقه، نگران گسترش احساسات ضدصهیونیستی در کشورهایشان هستند، گفت: این عادی‌سازی روابط به‌صورت شتابزده و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یک اقدام صوری و مقطعی است.
کد خبر: ۴۱۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۳ - 16September 2020

نگرانی مرتجعین منطقه از گسترش احساسات ضدصهیونیستی در کشورهایشان/ عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها مقطعی است«جعفر قنادباشی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره تاثیر عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین اظهار داشت: یکی از پیامد‌های منفی عادی‌سازی روابط این دو کشور با صهیونیست‌ها این است که با ایجاد یک فضای غلط‌انداز، دیگر کشور‌های عربی تشویق شوند تا در راه عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها گام بردارند و این گمان برایشان ایجاد شود که با ورود به این عرصه، مورد حمایت آمریکا و لابی‌های صهیونیستی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه مرتجعین منطقه، نگران گسترش احساسات ضدصهیونیستی در کشورهایشان هستند، افزود: در حال حاضر محور مقاومت بیش از هر زمان دیگری افکار عمومی را در پشت سر خود می‌بیند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: مجامع دینی و نویسندگان مستقل در کشور‌های عربی مترصد این فرصت هستند تا علیه پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی واکنش نشان دهند و صحبت کنند.

قنادباشی در خصوص اظهارات امارات برای مسجدالاقصی، گفت: مقامات امارات برای راضی نگه داشتن افکار عمومی، این اظهارات را مطرح می‌کنند؛ مقامات اماراتی نگرانند با این عادی‌سازی روابط، علاوه بر عرصه سیاسی در عرصه اقتصادی نیز آسیب‌پذیر شوند؛ لذا با این اظهارات در راه توجیه کار خود هستند و به‌دنبال پوششی برای جنایات خود هستند.

وی با بیان اینکه تمامی کشور‌ها از واکنش مردم خود نسبت به عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها واهمه دارند، تاکید کرد: این عادی‌سازی روابط به‌صورت شتابزده و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یک اقدام صوری و مقطعی است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار