در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

اعلام هیئت انتخاب و داوری جشنواره ملی فانوس/ برگزاری اختتامیه در شیراز

جواد قلی‌زاده با علام هیئت انتخاب و داوری چهارمین جشنواره ملی فانوس گفت: نیمه دوم آبان‌ماه سال‌ جاری، مصادف با میلاد حضرت رسول اکرم (ص) در صورتی که شرایط کرونا این اجازه را به ما بدهد، برنامه اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فانوس را در شیراز برگزار خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۱۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰ - 16September 2020

«جواد قلی‌زاده» دبیر چهارمین جشنواره ملی فانوس (ویژه تولیدات فرهنگی و هنری ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس) در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به تعداد آثار رسیده به این جشنواره اظهار داشت: یک‌هزار و ۸۱۹ اثر در هفت بخش اصلی به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

دریافت ۱۴۳ اثر در بخش ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی

وی یک هزار ۷۷۹ اثر را واجد شرایط لازم برای حضور در جشنواره معرفی کرد و گفت: در بخش هنر‌های تجسمی ۴۷۵ اثر، بخش آزاد ۴۲۱ اثر، بخش تلویزیونی و سینما ۲۳۳ اثر، موسیقی و سرود ۱۹۹ اثر، برنامه‌های رادیویی ۱۶۹ اثر، بخش هنر‌های نمایشی ۱۳۹ اثر و بخش ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۴۳ اثر حضور دارند.

قلی‌زاده با اعلام اینکه در دو بخش از بخش‌های هفتگانه جشنواره هیئت انتخاب و هیئت داوری جداگانه‌ای را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: بخاطر اینکه در بخش‌های هنر‌های نمایشی داوری و انتخاب دو پروسه زمان‌بر بود، ما دو تیم انتخاب و داوری داشتیم تا ابتدا آثار توسط یک گروه انتخاب و سپس توسط تیم جداگانه‌ای داوری و برگزیدگان اعلام شوند.

اعلام هیئت انتخاب و داوری جشنواره ملی فانوس/ اختتامیه در شیراز است

دبیر چهارمین جشنواره ملی فانوس افزود: هیئت انتخاب بخش هنر‌های نمایشی برعهده ایرج افشاری‌اصل و سیروس همتی  و داوری این بخش برعهده فرهاد قائمیان، قطب‌الدین صادقی و ایرج افشاری اصل بوده است. در بخش سینما و تلویزیون نیز هیئت انتخاب شامل سیامک کاشف‌آذر، مسعود رشیدی و ابراهیم بهادی بودند. داوری این بخش نیز برعهده ناصر هاشم‌زاده، مهدی فرجی و انسیه شاه‌حسینی بوده است.

وی ادامه داد: در بخش موسیقی، سرود و برنامه‌های رادیویی تنها یک تیم وجود دارد که انتخاب و داوری نهایی را برعهده خواهند داشت که شامل امیرحسین سمیعی و ایرج قنبری و محسن ابراهیم است.

قلی‌زاده درخصوص داوری بخش هنر‌های تجسمی گفت: در این بخش هنوز تیم داوری ما تکمیل نشده است.

اختتامیه نیمه دم آبان‌ماه در شیراز 

دبیر چهارمین جشنواره ملی فانوس به زمان و مکان اختتامیه این جشنواره اشاره کرد و تصریح کرد: ما قطعاً در نیمه دوم آبان‌ماه سال‌جاری، مصادف با میلاد حضرت رسول اکرم (ص) درصورتی که شرایط کرونا این اجازه را به ما بدهد، برنامه اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فانوس را در شیراز برگزار می‌کنیم.

وی تاکید کرد: این برنامه با حداقل حضور هنرمندان خواهد بود، ولی اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که نتوانیم اختتامیه را حضوری برگزار کنیم، از طریق فضای مجازی این برنامه را دنبال خواهیم کرد.

اعلام هیئت انتخاب و داوری جشنواره ملی فانوس/ اختتامیه در شیراز است

قلی‌زاده عنوان کرد: در نهایت ما در این جشنواره برای هر شاخه از بخش‌های جشنواره یک دیپلم افتخار و تندیس را خواهیم داشت؛ البته اهدا تندیس و دیپلم افتخار منوط به نظر هیئت داوران خواهد بود. تاکنون آثاری وجود نداشته که شرایط لازم را برای دریافت تندیس کسب کرده باشند لذا پیش‌بینی می‌شود تعداد زیادی از آثار قابلیت دریافت تندیس نداشته باشند لذا در نهایت دیپلم افتخار و لوح سپاس دریافت خواهند کرد.

پالایش اولیه آثار هنرمندان در استان‌ها/ علت کاهش تعداد آثار رویکرد کیفی به جشنواره بود

دبیر چهارمین جشنواره ملی فانوس درخصوص علت کاهش تعداد آثار راه یافته به جشنواره گفت: امسال ما قبل از ورود آثار به دبیرخانه، هیئت انتخابی را در استان‌ها پیش‌بینی کرده بودیم که آثار را ابتداً در استان‌ها پالایش می‌کردند و به دبیرخانه مرکزی ارسال می‌کردند به همین دلیل تعداد آثار رسیده به دبیرخانه نسبت به سال گذشته کم‌تر شده است.

اعلام هیئت انتخاب و داوری جشنواره ملی فانوس/ اختتامیه در شیراز است

وی خاطرنشان کرد: فراخوان چهارمین جشنواره ملی فانوس ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ منتشر شده بود و تا ۳۰ خردادماه برای ارسال آثار زمان وجود داشت.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: در تعدادی از بخش‌های جشنواره هنوز داوری‌ها ادامه دارد و برگزیدگان اعلام نشده است لذا هنوز تعداد قطعی برگزیدگان تعیین نشده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار