علی غلامی:

زنان در فضای حجاب قانونی در زمینه‌های مختلف رشد چهل برابری داشته‌اند

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق (ع) گفت: این شبهه که در این ۴۲ سال همه استعداد‌ها سرکوب شده، همه نخبه‌ها را نابود کردید درست نیست، در همین فضای حجاب قانونی زن‌های ما در زمینه‌های مختلف رشد چهل برابری داشتند.
کد خبر: ۴۱۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶ - 16September 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «علی غلامی» در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» در پاسخ به این مطلب که «حجاب باعث ایجاد نفاق در جامعه شده و مثلا ما مجبوریم با پوششی غیر از پوشش خودمان در این برنامه حاضر شویم» اظهار داشت: خود نفاق لزوما چیز بدی نیست، نفاق در لغت یعنی توانایی پوشاندن باطن و این از مختصات انسان است، این لزوما چیز بدی نیست، این نفاق خوب است، نفاق بد کجاست؟ آنجا که من با اراده خودم تظاهر به چیزی می‌کنم برای کسب منفعت، اینکه شما می‌آئید اینجا چیزی را رعایت می‌کنید که در بیرون رعایت نمی‌کنید نفاق نیست. اگر انسان ملاحظه مکان، موقعیت یا فردی را کرد این علامت ادب انسان است، نفاق نیست، زمانی نفاق است که به خاطر کسب موقعیت یا منفعتی این کار را بکنید، اینکه رعایت قانون یک کشور و قانون رسانه ملی را بکنید به این نفاق نمی‌گویند، به صرف اینکه انسان توانایی داشته باشد به چیزی که در وجودش نیست به خاطر ادب یا قانون تظاهر کند اسمش نفاق نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که «بهتر نبود ما با پوشش خودمان اینجا می‌آمدیم» اظهار کرد: اگر در مورد موضوعی قانون نداشته باشیم خوب است که همه سلائق در کنار هم قرار بگیرند، اما قانون بد از بی‌قانونی بهتر است و وقتی قانون گذاشته می‌شود همه باید ملتزم باشند، چون اگر باب اینکه هر کس به دلیلی بگوید من قانون را رعایت نمی‌کنم باز شد، این خیلی خطرناک است، ما معتقدیم بدپوششی خلاف امر شارع است و هدف وسیله را توجیه نمی‌کند که ما همه جوره پیش برویم.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سؤال که «آیا بعد از ۴۲ سال وقت افشای نفاق در جامعه نرسیده» عنوان کرد: ۴۲ سال از آن گذشته، روز اول انقلاب شهید مطهری شهید شد برای افشای کسانی که به اسم دین خرابکاری می‌کردند، دو نفر از نیرو‌های امنیتی خرابکاری کردند شهید مطهری گفت باید به شدت با آن‌ها برخورد شود حتی اگر لازم است باید اعدام شوند همین حرف‌ها شروع شد، آقا بچه‌های خودمان هستند، بچه‌های بالا هستند، شهید مطهری گفت اگر این‌ها خودی هستند اتفاقا باید با آن‌ها تندتر برخورد شود، این آدمی که در میان ما نفوذ کرده و به اسم دین سر خود عمل می‌کند، شنود می‌کند، خطرناک است. امام (ره) مگر فرمان هشت ماده‌ای نداد که وارد حریم خصوصی مردم نشوید، از آن موقع باید شروع می‌کردیم نه الان که یک عده بشوند نماینده ما. بعضی وقت‌ها می‌گویم کار ما در جمهوری اسلامی شده هزینه دادن یعنی ۲۴ ساعته داریم هزینه می‌دهیم.

غلامی با اشاره به اینکه برخی نظرات خودشان را به جای نظرات حضرت آقا جا می‌زنند، تصریح کرد: یک وقت آقا رفتند کوه رسیدند به پسر و دختری، آقا گفتند سلام علیکم زن و شوهرید؟، خواستید عقد کنید بیائید من صیغه عقدتان را بخوانم و رفتند، مدتی بعد همان پسر و دختر آمدند بیت رهبری و عقدشان را آقا خواند، می‌خواهید بدانید نظر آن آدم چیست یا می‌خواهید بدانید چه چیز را می‌گویند نظر آن آدم است؟ بنده هم سخنان خودم را جا می‌زنم بر اساس منویات مقام معظم رهبری، کدام منویات؟ منویات خودت را چرا به آقا می‌چسبانی.

رئیس دانشکده معارف دانشگاه امام صادق (ع) در پاسخ به این مطلب که «بسیاری از نخبگان ما به بهانه بدپوششی کنار گذاشته شده و سرخورده شدند و یا مهارجرت کردند» بیان کرد: منکر اینکه آدم‌های کله خشک زیاد داریم نیستم، اما جمهوری اسلامی با قواعدی که گذاشت زن‌ها را به شدت رشد داد، به همین دلیل آمار‌های مراکز آماری تا سال ۹۷ را برایتان نقل می‌کنم، در سال ۵۷ زن‌ها ۳۵ درصد باسواد بودند سال ۹۷، ۹۰ درصد، دانش‌آموختگان دانشگاه شش درصد خانم بودند، سال ۹۷، ۴۴ درصد، اعضای هیئت علمی دانشگاه یک درصد خانم بودند، سال ۹۷، ۲۰ درصد، پزشکان عمومی خانم ۳۵۰۰ نفر بودند، سال ۹۷، ۶۰ هزار تا، پزشکان تخصصی زن سال ۵۷، ۵۹۷ نفر بودند سال ۹۷، ۳۰ هزار نفر، در حوزه اجتماعی سازمان‌های مردم‌نهاد ویژه زنان پنج سازمان بوده که در سال ۹۷ شده دو هزار تا، نویسندگان زن ۱۰ نفر بودند که در سال ۹۷ شدند چهار هزار تا، بیمه زنان شاغل ۱۲ درصد بوده که در سال ۹۵ شده ۵/۷۷ درصد.

وی ادامه داد: رشته‌های بانوان ۱۰ تا بوده شده ۴۹، مربیان زن ۳۲ نفر بودند شدند ۵۵ هزار نفر، داوران زن هفت نفر بودند شدند دو هزار نفر، ورزشگاه‌های اختصاصی بانوان ۳۰ برابر شده، حضور در مسابقات خارجی شش تا بوده شده ۱۲ هزار تا، مدال‌های زنان فقط پنج مدال آسیایی بوده که شده ۱۶۰ آسیایی، جهانی و المپیک، یک فدراسیون فعال داشتیم که شده ۴۹ تا. ممکن است بگویند که پهلوی هم بود این اتفاق‌ها می‌افتاد، پهلوی ۳۷ سال بوده یک فدراسیون داشته ما ۴۲ سال گرفتیم شده ۴۹ تا.

این پژوهشگر اندیشه اسلامی در پایان تأکید کرد: اینکه در این ۴۲ سال همه استعداد‌ها سرکوب شده، همه نخبه‌ها را نابود کردید درست نیست، در همین فضای حجاب قانونی زن‌های ما رشد چهل برابری داشتند، اگر در این میان حتی یک دختر نخبه به خاطر کله‌شقی آدمی مثل من استعدادش سوخته یا مهاجرت کرده باشد، اون یک ذره را هم باید جبران کنیم، اما اینکه شخص رهبری به نخبه‌ها، المپیادی‌ها، ورزشکاران اهتمام دارند و می‌گویند تا نفس دارم از شما حمایت می‌کنم هم زیر این بحث‌ها قایم نشود، یا اقدامات خوب معاونت علمی ریاست جمهوری در خصوص نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار