مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران مطرح کرد؛

تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران/ ارائه تسهیلات بانکی به هنرمندان و اصحاب رسانه

«احد جاودانی» به تشریح فعالیت‌های مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران پیرامون موضوع هفته دفاع مقدس و کرونا پرداخت و گفت: تسهیلات ویژه جبران خسارات هنرمندان و اصحاب رسانه از دوران شیووع ویروس کرونا پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۴۱۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ - 16September 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران پیرامون تشریح برنامه‌های برگزار شده در ایام شیووع ویروس کرونا و هفته دفاع مقدس صبح امروز (چهارشنبه، 26 شهریور) برگزار شد.

«احد جاودانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران دراین نشست به تشریح فعالیت‌های مجموعه ارشاد اسلامی پیرامون موضوع کرونا در استان تهران پرداخت و اظهار داشت: از اسفند سال گذشته و با آغاز شیووع ویروس کرونا در کشورمان، ۱۵۴ برنامه پیرامون موضوع کرونا در عرصه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در استان تهران انجام داده‌ایم که در آن سعی کرده‌ایم عرصه‌های فرهنگی و هنری را به فضای مجازی سوق دهیم؛ البته به‌دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم، این فعالیت‌ها خیلی سخت انجام شد و نهایتاً خوشبختانه ۱۵۴ برنامه در قالب جشنواره، پویش، شب شعر، برنامه‌های اهدا كتاب، برگزاری کنسرت‌های مجازی موسیقی و حتی تولید ماسک با حضور هنرمندان استان صورت گرفت که به‌نوعی جریان‌ساز بود.

وی با تاکید براینکه هنرمندان در ایام شیووع ویروس کرونا و کمبود ماسک همراه مردم بودند، گفت: در مقطع شروع ویرووس کرونا که کمبود ماسک و اقلام بهداشتی وجود داشت هنرمندان در پویش‌های مختلف برای تولید ماسک و سایر اقلام بهداشتی درکنار مردم بودند و وارد عمل شدند. در همین ایام برنامه‌های مختلفی را برگزار کردیم که تعدادی از آن‌ها به پایان رسید و البته بخش‌هایی از آن‌ها هنوز به مرحله اختتامیه نرسیده است و خوشبختانه مورد استقبال خوبی قرار گرفته است در حالی که این برنامه‌ها برای نخستین بار در فضای مجازی با زندگی در این فضا برگزار می‌شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با تاکید براینکه حوزه فرهنگ و هنر و دین در ایام شیوع ویروس کرونا تعطیل نبوده است، تصریح کرد: هنرمندان در این ایام سعی کرده‌اند در احیای نشاط و تشویق مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری کنند و در این زمینه پویش‌های مختلفی برای پذیرش شرایط جدید توسط مردم و استفاده از ماسک و ... برگزار شد که هنرمندان نقش بسزایی را در آن داشتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به آسیب‌های اقتصادی وارد شده دوران شیووع کرونا به عرصه فرهنگ و هنر کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از کسب و کارهای در دوران کرونا تعطیل شدند ولی آسیب جدی‌تری متوجه فعالیت‌های فرهنگی شد چراکه اجتماع مردمی ممنوع بود و برای جبران بخشی از این خسارات تسهیلاتی در نظر گرفته شده که تاکنون از استان تهران ۱۷ هزار نفر درخواست دریافت آن را داشته‌اند و ما توانسته‌ایم تاکنون ۲۰ درصد این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنیم.

جاودانی در ادامه این نشست درخصوص برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان تهران گفت: تفاوت برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال نسبت به سال‌های گذشته مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است. طبیعی است همه جوامع اتفاقات زیبایی‌ دوران زندگی خود را به نسل‌های آینده منتقل می‌کنند لذا تلاش ما نیز در این زمینه درخصوص دفاع مقدس باید چشم‌گیر باشد چراکه دفاع مقدس دوره درخشان تاریخ ایران است. همه دستگاه‌ها مخصوصاً وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص دفاع مقدس ورود جدی دارند که ما تنها در تهران ۱۲۵ برنامه را دراین زمینه تدارک دیده‌ایم که شامل پویش‌های فرهنگی و هنری، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، مسابقه‌ها و همایش‌های مختلف خواهد بود.

وی تاکید کرد: تلاش شده در برنامه‌های فرهنگی و هنری استان تهران در ایام هفته دفاع مقدس‌ بن‌مایه ایجاد امید، شادابی، نشاط و امیدواری مردم برای سپری شدن این دوران باشد که در این زمینه کلیپ‌هایی را همکاران از رزمندگان دفاع مقدس که در فضای مجازی تولید کرده‌اند که در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

جاودانی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس درخصوص شاخص‌ترین برنامه‌های اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران در این هفته گفت: مطرح کردن برنامه‌های مختلف ایام دفاع مقدس در این هفته برای نشان دادن اهمیت این هفته است؛ موضوع دفاع مقدس با زندگی و تمام احوالات ما ایرانیان گره خورده است و وجود دارد. همه ملت‌ها تلاش می‌کنند حماسه‌هایشان را فراموش نکنند و آن را زنده‌نگه دارند و طبیعتاً مردم ایران نیز در این زمینه پیشقدم هستند. همان‌طور که محرم اوج عزا بر شهدای کربلا  است و این عزا در دیگر ایام سال فراموش نمی‌شود لذا حماسه دفاع مقدس یک حرکت بسیار بزرگ در راستای صیانت از ایمان و اعتقادات کشور بود که صحنه‌های بسیار زیبایی را خلق کردند که در هیچ مقطع دیگری از تاریخ نمونه نداشته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: بزرگداشت مفاخر فرهنگی دفاع مقدس، پیشنهاد تجلیل از افراد و موسسات فعال عرصه دفاع مقدس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده است، این حرکت بسیار مهمی خواهد بود چراکه برای ماندگاری اتفاقات بزرگ نیازمند قلم بزرگ و تصویر زیبا و نگاه درست هنری هستیم تا به درستی برای جهانیان روایت شود لذا به طور ویژه در شهر تهران و شهرستان‌های استان به این موضوع پرداخته‌ایم. در حاشیه این برنامه معرفی کتاب، آثار فرهنگی، مسابقات مختلف با موضوع دفاع مقدس را خواهیم داشت. البته تمرکز ما روی برنامه‌های فرهنگی و هنری، سینمایی و مذهبی خواهد بود و از همه ظرفیت‌ها برای گرامی‌داشت این ایام بهره خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، انجمن‌های فرهنگی و هنری همانند انجمن تجسمی و موسیقی و تشکل‌های مردم نهاد در تولید این برنامه‌های مشارکت خواهند کرد تا به‌نوعی از تمام ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی در این ایام بهره گرفته باشیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار