آیت الله نمازی در دیدار رییس اتاق بازرگانی کشور:

اقتصاد یک پای اقتدار نظام است/ مسؤولان جواب‌گوی خروجی اقتصاد مقاومتی باشند

نماینده ولی فقیه در کاشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین نگرانی دشمن نام برد و گفت: اقتصاد یک پای اقتدار نظام است، اگر اقتصاد قوی نداشته باشیم نمی توانیم با دشمن مقابله کنیم.
کد خبر: ۴۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳ - 21February 2015

اقتصاد یک پای اقتدار نظام است/ مسؤولان جواب‌گوی خروجی اقتصاد مقاومتی باشند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، پیش از ظهر امروز در دیدار رییس و اعضای هیأت رییسه اتاق بازرگانی کشور، گفت: نگاه ویژه ای که اسلام به بحث اقتصاد دارد در هیچ نظام و دین دیگری به غیر از شریعت اسلام وجود ندارد، اما برخی ها اسلام را نشناخته اند و تصور می کنند اسلام فقط دین عبادی است در حالی که در تعبیری در قرآن، بحث اقتصاد هم عرض و هم دوش با مسأله کعبه آمده است.

 وی، بحث پوشش و عبودیت و بندگی در برابر ذات اقدس ربوبی را همطراز با مسأله ثروت و سرمایه دانست و یاد آورشد: در نظام های سیاسی غرب و شرق و امپریالیستی به رهبر خود التزام دارند، اما ما که مقلد ولایت هستیم و ولایت جزء عقاید و اصول ما است، دلیل ضعف اقتصاد در نظام اسلامی ما عدم توجه به دستور العمل های اقتصاد مقاومتی مورد نظر معظم له است.

آیت الله نمازی گفت: اگر چنانچه آمریکا یک ولایت فقیه، مانند آنچه که ما از آن بهره مند هستیم داشت، در آمریکا و جبهه استکبار جهانی که گوش به فرمان اوباما است و آنچه را کنگره تصویب می کند همه مطیع و فرمانبردار هستند چه اتفاق مهمی افتاد.

وی افزود: اومابا یک شخصیت معمولی که با انتخابات، انتخاب شده است و همه گوش به فرمان او هستند و او نیز تمام ثروت آمریکا را هزینه سلاح های جنگی و کشتار مردم جهان میکند، اما ولایت فقیه در جامعه اسلامی ایران که دارای یک جایگاه آسمانی است، یک سال است روی مسأله اقتصاد مقاومتی تأکید دارد اما متأسفانه خروجی آن قابل ذکر نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مسؤولان باید جواب گوی خروجی اقتصاد مقاومتی یکسال گذشته در کشور باشند گفت: کجای دنیا سراغ دارید بالاترین مرجع یک نظام دستورالعملی را صادر کند اما در اجرا متوقف شود.

 فقرزدایی در جامعه توحیدی یکی از اصول اقتصاد اسلامی است

 آیت الله نمازی در ادامه، فقرزدایی در جامعه توحیدی را یکی از اصول اقتصادی اسلام دانست و گفت: آیه شریفه قرآن در باب ثروت می فرماید، ثروت و سرمایه ملی را به دست افراد ضعیف و کسانی که عقل و مخ اقتصادی ندارند ندهید.

 وی افزود: حضرت علی(ع) می فرماید، اگر فقر به صورت انسان مجسم می شد من آن را اعدام می کردم، از این رو در جامعه توحیدی فقر را باید اعلام کرد و اگر در یک نقطه ای از جامعه اسلامی فقر وجود دارد نظام باید آن را برطرف کند.

 نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با بیان این که در سراسر آیات قرآن خدا دو جا تعبیر به قیام کرده است یکی مسأله کعبه و دیگری در باب ثروت، گفت: این همه اسلام در مسأله اقتصاد تدابیری دارد اما در مسأله پیاده کردن آن ضعیف است.  

 آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم آذربایجان شرقی، گفت: معظم له در این دیدار نخستین مسأله ای را که مطرح کردند اقتصاد مقاومتی بود که بعد از گذشت یک سال چرا باید اقتصاد ما چنین وضعیتی داشته باشد.

اقتصاد دولتی و اقتصاد خصوصی دارای یکسری تهدیدات و آفت هایی است

 وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب از وابستگی اقتصاد به درآمد نفت و همچنین خروج از اقتصاد دولتی و انتقال آن به بخش خصوصی گفت: توجه رهبر معظم انقلاب به اقتصاد الهام گرفته از قرآن است، ضمن این که نباید فراموش کرد که هم اقتصاد دولتی و هم اقتصاد خصوصی دارای یکسری تهدیدات و آفات و آسیب هایی هست که باید مواظب بود مانند اقتصاد خصوصی در آمریکا که در انحصار برخی از کمپانی هایی است که رییس جمهور و رییس مجلس را انتخاب می کنند نشود.  

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر بخش خصوصی درست مطالعه و زیرسازی نشود، یک عده ای خواهند آمد که در آینده رییس جمهور و رییس مجلس را انتخاب خواهند کرد.

آیت الله نمازی از مسؤولان اقتصادی خواست منفعل حرکت نکنند و تابع فضا و جوسازی ها نباشند و مستقل عمل کنند و با علما و بزرگان و صاحبان رای و نظر در مسائل اقتصادی مشورت کنند و با شجاعت در مسائل اقتصادی تصمیم گیری کنند.

 وی افزود: مانند شهدایی که در صحنه نبرد سخت با دشمن با شجاعت جنگیدند و به شهادت رسیدند شما نیز در جبهه اقتصادی کشور با شجاعت وارد شوید و نگذارید عده ای به شما خط بدهند، بلکه شما باید مستقل و توحیدی فکر کنید.  

 نماینده ولی فقیه در کاشان از مسؤولان اقتصادی به عنوان اٌمنای نظام نام برد و گفت: شما به عنوان افراد امین نظام باید ازر ثروت و سرمایه های کشور پاسداری کنید چرا که سرمایه های کشور متعلق به نسل های آینده است.  

 آیت الله نمازی گفت: امروز صهیونیست جهانی و استکبارجهانی چه بخواهند و نخواهند، جمهوری اسلامی با تمامی کاستی ها و مشکلات پیش رو، با قدرت و اقتدار در عرصه های علمی و اقتصادی در منطقه به پیش می رود.

 وی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین نگرانی دشمن نام برد و گفت: اقتصاد یک پای اقتدار نظام است، اگر اقتصاد قوی نداشته باشیم نمی توانیم با دشمن مقابله کنیم.

 به گفته وی، نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیلی نیز از این که جمهوری اسلامی چهار پایتخت مهم منطقه، بغداد، بیروت، دمشق و صنعا را بدون خون ریزی در تصرف خودش دارد اظهار نگرانی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار