دبیر کمیته یزد شهر جهانی کنگره ۴۰۰۰ شهید استان یزد:

راه‌اندازی «موزه شهدا شناسی» در یزد

«ملکی» دبیر کمیته یزد شهر جهانی کنگره ۴۰۰۰ شهید استان یزد اظهار داشت: در آبان امسال موزه شهدا شناسی و تور‌های شهداگردی راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹ - 17September 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «احسان ملکی» دبیر کمیته 4000 شهید استان یزد گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در کمیته یزد شهر جهانی دنبال خواهیم کرد راه‌اندازی «تور شهدا» در آبان امسال است.

ملکی در رابطه با راه‌اندازی کمیته یزد شهر جهانی در کنگره 4 هزار شهید استان یزد، گفت: تا الآن در چارت هیچ‌یک از کنگره‌هایی که در کشور برگزارشده، کمیته شهر جهانی نداشتیم ولی در این کنگره با پیشنهاد فرمانده سپاه الغدیر استان مصوب و راه‌اندازی شده است.

وی بابیان اینکه 5 منطقه شهر یزد برای تورهای شهداگردی پیش‌بینی‌شده است افزود: در این تور، از مسئولین استان، دانشجویان، دانش آموزان و افراد مختلف دعوت به عمل می‌آید که در این 5 نقطه حضور پیدا می‌کنند و با یک سری از موضوعات در رابطه با جنگ، دفاع مقدس، شهید و شهدا بحث خواهد شد.

ملکی بابیان اینکه پنج منطقه از شهر یزد مانند باغ‌موزه دفاع مقدس، میدان امیر چخماق و خیابان قیام برای بازدید در تور شهدا در نظر گرفته‌شده است اظهار داشت: در کمیته این کنگره در نظر داریم تا یک موزه شهدا شناسی در یزد طراحی و در آینده نزدیک راه‌اندازی کنیم.

دبیر کمیته 4000 شهید استان یزد با اشاره به اینکه در این کنگره قصد داریم تا شهدای استان یزد را معرفی کنیم افزود: امیدواریم با راه‌اندازی تورهای شهداگردی و موزه شهدا شناسی بتوانیم به اهدافی که مدنظرمان است دست‌یابیم.

ملکی اضافه کرد: یک قسمت ویژه‌ای در نمایشگاه برای توریست‌های خارجی در نظر گرفتیم که بعضی از نقاط زندگی شهدا که مربوط به جنبه‌های انسانی و معرفتی این شهدای والامقام است استخراج کردیم تا برای این گردشگران به نمایش بگذاریم.

دبیر کمیته یزد شهر جهانی تولید بروشور به سه زبان زنده دنیا را از دیگر اقدامات این کمیته در کنگره 4 هزار شهید استان یزد اعلام کرد و گفت: قصد ما از راه‌اندازی موزه شهدا این است که مردم با ویژگی شهدا، شخصیت شهدا و شخصیت انسانی شهدا آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار