چهل‌سالگی سرو/شهید «محمدعلی رمضانی»:

در نماز‌های جمعه شرکت کنید که نماز جمعه، روز عزای دشمن است

شهید «محمدعلی رمضانی» در وصیت‌نامه خود چنین می‌نویسد: هدف من از رفتن به جبهه شهادت نیست که فقط برای شهید شدن به جبهه بروم و هدف من تنها دفاع از وطن نیست بلکه هدف من از رفتن به جبهه، تنها دفاع از اسلام و قرآن است و حال که بدن‌های ما برای مردن آفريده شده، پس چه بهتر که اين مرگ در راه خدا باشد.
کد خبر: ۴۱۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳ - 17September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «محمدعلی رمضانی دهشیری» ۲۳ شهریور ۱۳۴۴ در روستای دهشیر از توابع شهرستان تفت یزد به دنیا آمد و تا پایان دوره ابتدایی تحصیل کرد. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. سرانجام ۱۵ مرداد ۱۳۶۲ در دره دربند پیرانشهر توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به پا و سر به شهادت رسید.

در ادامه وصیت‌نامه این شهید بزرگوار را از نظر می‌گذارنیم.
 
با درود و سلام فراوان به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و ظهور سریعتر مهدی صاحب الزمان (عج) و با درود بر ادامه دهنده راه شهیدان وصیت خود را شروع می‌کنم.‌ای برادران شما که می‌گفتید اگر من کربلا بودم از حسین (ع) حمایت می‌کردم حالا موقع آن رسیده که به وعده خود عمل نمایید و به ندای «هل من ناصر ینصرنی حسین» زمان این بت‌شکن قرن، این پیر جماران لبیک گویند و از اسلام عزیز حمایت کنید و دیگر اینکه پشت جبهه‌ها را محکم نگه‌دارید و پوزه ضد انقلاب را که همان منافقین هستند به خاک بمالید و همیشه در نماز‌های جماعت و نماز‌های شب که می‌خوانید دعای امام کنید که اوست چشم امید تمام مستضعفان جهان.
 
من در زندگیم چیزی از مال نداشتم فقط جانی داشتم آن را هم در راه خدا دادم تا جان خود توانسته‌ام باشم دین که اسلام عزیز به گردن داشتم ادا کنم، چون خدای مهربان فرموده: «انا لله و انا الیه راجعون». همه از او هستیم و به سوی او باز می‌گردیم.
 
تذکر ما هیچ کس در این دنیا ماندگار نیست و همه رفتنی هستند پس چه بهتر که دمی در راه خدا شهید شود و راه حسین (ع) و یارانش را ادامه دهد و می‌رویم در آغوش گرم خون بر پیکرمان ندای هل من ناصر ینصرنی رهبرمان خون و گرمی شهادت بپذیرم و کربلا را در آفتاب رنگین خونشان دیدار سازیم؛ و شما‌ای برادران شهیدپرور ایران باهوش باشید در پشت جبهه‌ها کمک کنید و در نماز‌های دشمن شکن جمعه شرکت کنید که نماز جمعه روز عزای دشمن است و شما هر چه کردید در نماز‌های شب دعای امام کنید و هدف من از رفتن به جبهه شهادت نیست که فقط برای شهید شدن به جبهه بروم و هدف من تنها دفاع از وطن نیست بلکه هدف من از رفتن به جبهه تنها دفاع از اسلام و قرآن است.
 
حال که بدن‌های ما برای مردن آفریده شده پس چه بهتر که این مرگ در راه خدا باشد و الگوی شهادت سیدالشهداء؛ و‌ای پدر و مادر عزیز شما زحمت‌های زیادی برای من کشیدید حالا که من به درجه شهادت نایل، می‌خواهم در قبرستان نو دهشیر دفن شوم.
 
پدر و مادر شما هرچه کردید برای من گریه و زاری نکنید که اجرتان کم می‌شود و شما خوشحال باشید که رفته‌ام در راه اسلام فدا شده‌ام.
 
والسلام.
 
محمد علی رمضانی دهشیری ۱۳۶۲/۵/۱
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها