امام جمعه موقت یزد:

شرایط جهانی به واقع شرایط غیرعادی است/ انقلاب اسلامی دنیا را متحول کرده است

آیت الله سید «محمدرضا مدرسی» اظهار داشت: شرایط جهانی به واقع شرایط غیرعادی است و انقلاب اسلامی دنیا را متحول کرده است و انقلاب و دفاع مقدس ایران، تنها تحول ایران را رقم نزد بلکه امروز مسائلی که در سازمان ملل و شورای امنیت، کشورهای مختلف در حال وقوع است، از جهات مهمی ریشه در انقلاب اسلامی و مبارزات و مجاهدات مردم فداکار ایران و رهبری‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب دارد.
کد خبر: ۴۱۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ - 18September 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت الله سید «محمدرضا مدرسی» در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد مسائل بهداشتی نباید بهانه‌ای شود که مراسم مهم مذهبی مثل نمازجمعه، نماز جماعت و مجالس سیدالشهدا به طور کامل تعطیل شود و از سوی دیگر هم نباید به اسم مسجد و نماز جماعت و مراسم مذهبی نسبت به مسائل بهداشتی و رعایت موازین بهداشتی سهل انگاری کنیم.

وی افزود: هر دو مهم است و باید رعایت شود و اگر افرادی بدون رعایت موازین بهداشتی مردم و خود را در معرض خطر قرار دهند، باید پاسخگو باشند و عموم مردم باید رعایت کنند و دست اندرکاران نیز بی محابا همه جا را آزاد نگذارند و محدودیت ایجاد کنند.

مدرسی عنوان کرد: شرایط جهانی به واقع شرایط غیرعادی است و انقلاب اسلامی دنیا را متحول کرده است و انقلاب و دفاع مقدس ایران، تنها تحول ایران را رقم نزد بلکه امروز مسائلی که در سازمان ملل و شورای امنیت، کشورهای مختلف در حال وقوع است، از جهات مهمی ریشه در انقلاب اسلامی و مبارزات و مجاهدات مردم فداکار ایران و رهبری‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: راهی که ملت ایران در پیش گرفته در همه عالم اثر گذاشته و قلدران و عربده کشان عالم به دست و پا افتاده‌اند و این همه برنامه علیه ایران ناشی از ترسی است که اینها از ایران پیدا کرده‌اند.

مدرسی اظهار داشت: در انتخاباتی که قرار است آن سر دنیا برگزار شود، همه کاندیداها مواضع خود در مورد ایران را یک امتیاز و ویژگی برای پیروزی در انتخابات می‌دانند و این نشان می‌دهد که ایران تأثیرگذاری بالایی در همه دنیا دارد.

وی افزود: این تأثیر عظیم، مسئولیت‌های عظیم می‌آورد و باید بسیار هوشیار و آماده و در عین حال مراقب باشیم که دشمن ما را به دنبال چیزهای ساختگی و کم ارزش مشغول نکند تا از مسائل اصلی و مهم خود باقی بمانیم.

مدرسی با اشاره به حکمی که برای نوید افکاری صادر و قصاص شد، تصریح کرد: این اتفاق سبب لشکرکشی دنیای استکبار بود و در مجالس رسمی در سطح وزارت خارجه و در صف فضای مجازی این موضوع مطرح شد در حالی که نظیر آن در دنیا روزانه ده‌ها مورد انجام می‌شود و علت آن سرگرم کردن مردم است تا آنها را از مسائل مهم غافل کند.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: دشمن حباب درست می‌کند و توجه مردم را به شکل مصنوعی به جایی معطوف می‌کند که این‌قدرها ارزش ندارد ولو اینکه حتی ارزشمند باشد و از سالهای قبل مسائل پیش پا افتاده را بزرگ می‌کنند و راه غلط به مردم نشان می‌دهند و عده‌ای را از شناخت مسائل اصلی عقب نگاه می‌دارند.

وی عنوان کرد: به زودی انتخابات ریاست جمهوری دوباره مطرح می‌شود و در این فاصله زمانی نیروهای دست نشانده دشمن تلاش می‌کنند که محاسبات مردم را در انتخابات دستکاری کنند که یکی از مواردی که از اکنون ممکن است اتفاق بیفتد، برخی تحریم‌ها را کم کنند و امتیازاتی را اروپایی‌ها بدهند حتی ممکن است در شرایطی امتیازاتی را آمریکا بدهد اما به نظر شما اینها به این معناست که اینها دست از شرارت برداشته‌اند یا دلشان برای ملت ما سوخته است؟

وی تصریح کرد: هرگز اینگونه نیست و آنها هرگز به جز نابودی نظام اسلامی و چپاول منافع ملت ما به چیز دیگری نمی‌اندیشند و برخی کارها را نیز انجام می‌دهند که به مردم اینچنین القا کنند که سیاست‌های غرب گرایانه به هر حال اثر کرد و فوایدی داشت و مردم باید بفهمند که این فریب است و مردم مراقب باشند که گرفتار قلاب غربی‌ها نشوید و برخی اتفاقات دوباره تکرار نشود مثل انتخابات قبل که دو یا سه هواپیما را به کشور دادند اما مطمئن بودیم که بقیه آنها را نمی‌دهند و برخی نیز بر قرارداد دریافت ۱۰۰ هواپیما مانور دادند.

عضو فقهای شورای نگهبان عنوان کرد: ایجاد روحیه در مردم به نحو صحیح لازم و قطعی است اما اگر فریب و شبه فریب یا گزاف گویی باشد، غلط است و آثار سویی دارد و بر اساس فرموده حضرت علی (ع) بی‌تقوایی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار