چهل‌سالگی سرو/ شهید «یدالله دهقان»:

تا حاکم شما ولایت فقیه است به مملکت شما هیچ آسیبی نخواهد رسید

شهید «یدالله دهقان» در وصیت‌نامه خود آورده‌است: بدانید تا حاکم شما ولایت فقیه است به مملکت شما هیچ آسیبی نخواهد رسید پس همه با هم به ریسمان محکم الهی چنگ زنید و با وحدت خویش توطئه‌ها را خنثی کنید.
کد خبر: ۴۱۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ - 18September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «یدالله دهقان» در تاریخ ۱۳۴۰/۸/۲۰ در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. در تاریخ ۱۳۶۲/۸/۱۰ درست در ماه تولد خود در آغاز ۲۲ بهار زندگی خود شربت شهادت را نوشید. پیکر پاک شهید را بعد از گذشت ۸۰ روز که از زمان شهادت برادر کوچکش نگذشته بود در دهستان بنادکوک یزد در امامزاده عبدالله در گلزار شهدا در کنار تربت پاک برادر کوچکش به خاک سپردند.
 
در ادامه وصیت‌نامه این شهید بزرگوار را از نظر می‌گذارنیم:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
یا ایها الذین امنوا استعینوا بالصبر و الصلوة الله مع الصابرین ولا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله امواتا بل احیا ولکن لا تشعرون. ولنبلوکم بشی من الخوف والجوع و نقص من الاموال والا نفس والثمرات و بشرالصابرین الذین اصابتهم المصیبته قالوا اناالله وانا الیه راجعون اولئک علیهم صلوات من ربهم و رحمة و اولئک هم المهتدون.
 
درود بر همه پیامبران الهی از آدم تا خاتم محمد مصطفی (ص) و درود بر ائمه معصومین از علی (ع) تا حضرت مهدی (عج) و سلام بر ولایت فقیه این ادامه رسالت انبیا و تداوم بخش امامت ائمه و درود بر امام امت امام خمینی عصاره ولایت و امامت و سلام به روان پاک همه شهدای اسلام از صدر تاکنون.
 
چند جمله‌ای را به‌عنوان وصیت‌نامه در این آخرین لحظات عمر ظاهری و تولد حقیقیم به امت اسلام و پدر و مادر و همسرم و همه برادران و خواهرانم تقدیم می‌کنم.
 
شکر و سپاس خداوند را که ما را با رهبری امام امت از خواب غفلت بیدار نمود و از گمراهی و ظلمت بسوی نور هدایت فرمود و به ما راه و رسم زندگی را آموخت و همه ما را از ظلمت مادیات بسوی معنویات سوق داد.
 
پس ‌ای برادران و خواهران قدر این رهبر را بدانید و همیشه پیرو احکام و راه او باشید و به عهد و پیمانی که با او بسته اید وفادارتر از قبل گردید و همچنان که در مسائل عبادی تابع ایشان هستید در مورد مسائل سیاسی هم تابع باشید که دین و سیاست دو معنی یک لغت می‌باشند و از هم جدا نیستند و پیوند خویش را با ولایت فقیه و روحانیت مستحکمتر کنید و نگذارید دشمنان اسلام این یار و یاور همیشگی تان را با توطئه‌های فریبنده خودش از شما جدا سازد و بدانید تا حاکم شما ولایت فقیه است به مملکت شما هیچ آسیبی نخواهد رسید پس همه با هم به ریسمان محکم الهی چنگ زنید و با وحدت خویش توطئه‌ها را خنثی کنید.
 
و الان یکی از توطئه‌های این جنایتکاران همین جنگ تحمیلی است و این هم آخرین آن نخواهد بود اکنون که ما برای هدف بزرگی، چون اسلام عزیز بپا خواسته ایم باید خود را آماده و مجهز برای خنثی نمودن همه این تلاش‌های این مزدوران کنیم؛ و امروز روز امتحان الهی فرا رسیده است و امروز روزی است که پس از آن همه نماز خواندن‌ها و عبادت‌ها مؤمنان حقیقی باید راه خویش را انتخاب کنند و به میدان جهاد بیایند و از امتحان الهی سرافراز بیرون بیایند.
 
هدف دشمنان اسلام گرفتن خاک نیست و ما هم نه برای خاک و نه برای قدرت می‌جنگیم بلکه برای یک هدف مقدسی همچون اسلام می‌جنگیم و آنانکه در این راه به شهادت میرسند آنان فاتحان میدان نبردند و این مائیم که مسئولیت خویش را انجام داده ایم و به آرزوی خویش هم رسیده‌ایم.
 
اما شما‌ ای برادران مبادا در خواب غفلت بمیرید و اکنون که موقعیت برای توبه نمودن از گناهان قبلی فرا رسیده است رو به جبهه آورید و در سرزمین‌های داغ خوزستان وکوه‌های سرد کردستان العفو گویان به سوی خدایتان بشتابید الان که امام عزیزمان رفتن به جبهه‌ها را واجب کفایی می‌دانند و مسئله جنگ را مسئله اصلی می‌دانند مبادا شما در غفلت بمانید و با درست کردن بهانه برای خودتان، مسئه اصلی را فراموش کرده و از امتحان الهی پیروز بیرون نیایید.
 
همه باهم در طرح لبیک یا خمینی که همانا لبیک به ندای هل من ناصر امام حسین (ع) است شرکت نمایید و خود را برای جهاد و مبارزه بر علیه دشمنان آماده‌تر از قبل کنید و پیروزی نهایی برای مسلمین است. راهم را فراموش نکنید که من برای هدف مقدسی شهید شدم؛ و از همه برادرانی که در تشییع جنازه ام شرکت می‌کنند و همه ملت اسلام می‌خواهم همچنان تشییع کننده و پیرو راهم باشید و اسلام را فقط نماز و روزه و خمس ندانید البته این‌ها هم همه بجای خود، ولی ما اینجا برای همین‌ها می‌جنگیم و جهاد یکی از در‌های بهشت است.
 
شما‌ای پدر و مادرم چگونه از شما عذرخواهی کنم و چگونه از شما تشکر کنم، چون شما مرا در این راه بسیار همراهی کردید مرا حلالم کنید و ببخشید و در آیه ایکه در اول وصیتنامه نوشتم توجه بیشتری کنید و هرگاه خبر شهادتم را شنیدید بگویید: اللهم تقبل منا هذا القربانی و بدانید من هم به آرزوی دیرینه خویش رسیده ام و بر این سعادتی که نصیب شما شده است خدا را شکر کنید و بدانید که ما همه از سوی خدا آمده ایم و روزی هم باید به سوی او برویم از قفس دنیا آزاد گردیم پس سلاح صبر برگیرید و دیگر برادران را همچون محمدرضا تربیت کنید و بدانید که نسل آینده نباید در دامن شما تربیت شود.
 
اما ‌ای همسرم هرکجا از من بدی دیده اید حلالم کنید و در این دوره کوتاه زندگی من بجز خوبی چیزی از شما ندیدم انشاء الله خدا هم از هر دو ما راضی باشد و شما هم در شهادتم بی صبری نکنید و ما همه امانت‌هایی هستیم که از سوی خدا آمده ایم و همه باید برویم و بدانید که مرگ ما در مقابل حیات اسلام بسیار ناچیز است و اگرخواستید برایم گریه کنید به یاد زینب (س) بیفتید که در یک روز تحمل ۷۲ شهید نمود و شما هم همچون زینب (س) پیام خون مرا به نسل آینده برسانید و به آن‌ها بگویید که ما برای چه شهید شدیم تا آن‌ها هم ادامه دهندگان راهمان باشند.‌
 
ای برادرانم شما آینده سازان این مملکت هستید وامیدان انقلاب هستید همچنان در سنگر مدرسه بایستید و درس را به‌عنوان یک وظیفه شرعی بدانید و تا یک صفحه از کتابتان را نفهمیده اید از آن نگذرید و این شما هستید که باید خون ما را به ثمر برسانید به امید روزی که همه مسلسل‌ها به قلم تبدیل گردد.‌ای خواهرم تنها وصیتم به شما این است که امیدان انقلاب در دامن شما باید تربیت شوند آن‌ها را فراموش نکنید. در آخر من علاقه زیادی به دیدار با امام داشتم، اما متأسفانه این سعادت نصیبم نشد اگر شما توفیق یافتید و به محضر امام رفتید سلام مرا هم برسانید و از ایشان بخواهید جهت قبول شدن شهادتم از درگاه خداوند دعا نمایند.
 
خدایا در عمرم که نتوانستم آنگونه که تو می‌خواهی زندگی کنم پس شهادتم را آن چنان قبول بگردان که کفاره همه گناهانم گردد. آخرین وصیتم اینکه وصیتنامه‌های همه شهدا را سعی کنید بیشتر عمل کنید و بدینوسیله پیام خونمان را برسانید و تحقق بخشید. درآخر از همه دوستان و قومان و همشهریهایم می‌خواهم که از بدی‌های من در گذردند تقوی را تقوی را پیشه خود سازید.
 
والسلام
 
یدالله دهقان بنادکوکی
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار