فرمانده سپاه خاش:

فعالان رسانه‌ای و مجازی ترویج دهنده فرهنگ ناب دفاع مقدس هستند

سرهنگ پاسدار «علی ثمره حسینی» گفت: در چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در شرایط دشوار کرونایی فعالان رسانه‌ای و مجازی ترویج دهنده فرهنگ ناب دفاع مقدس و ایثار و شهادت هستند.
کد خبر: ۴۱۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ - 19September 2020

فعالان رسانه ای و مجازی ترویج دهنده فرهنگ ناب دفاع مقدس هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، سرهنگ پاسدار «علی ثمره حسینی» فرمانده سپاه خاش در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در این ایام از ظرفیت و توان رسانه ها و فعالان مجازی و شبکه‌های اجتماعی جهت انتقال، بازخوانی و تبیین اهداف فرهنگ متعالی دفاع مقدس و تجلیل از رشادت‌های رزمندگان اسلام بهره گرفته می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در شرایط دشوار کرونایی قرار داریم ویژه برنامه‌های امسال گرامیداشت هفته دفاع مقدس متمایزتر از سالهای قبل و با شعار ما قوی هستیم به اجرا می رسند.

ثمره ادامه داد: امسال برنامه رژه نیروهای مسلح حذف شده، اما تجمع نیروهای مسلح و اقشار مردمی را در ارتش داریم که در این برنامه سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت زنده پخش و حاضران از بیانات و توصیه های رهبر معظم انقلاب در گرامیداشت هفته دفاع مقدس بهره می برند.

وی ابراز داشت: در صورت موافقت ستاد مبارزه با کرونا برنامه های همایش پیاده روی خانوادگی، یادواره های شهداء، تجلیل از مدافعان سلامت، تجلیل از پیشکسوتان جنگ و ایثارگران و خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، شب شعر خاطره، اهدای خون، نمایشگاه ادوات جنگی، عکس و کتاب دفاع مقدس و سنگرسازان بی سنگر، نشست های روشنگری و بصیرتی بانوان و بسیجیان و اقشار، تولید محتوای فرهنگی در مدارس، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهیدان و دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر و غیره را خواهیم داشت.

فرمانده سپاه خاش ادامه داد: در چهلمین سالگرد گرامی داشت هفته دفاع مقدس جای خالی سردار سلیمانی به عنوان پرچمدار جبهه مقاومت و دفاع مقدس به شدت احساس می شود که تلاش برای تبیین جایگاه این شهید بین المللی جبهه مقاومت و ایثار مورد توجه بوده و با توجه به اینکه شهید سلیمانی در لشکر 41 ثارالله نقش آفرینی داشته‌اند، بنابراین در سیستان و بلوچستان اهداف والای جبهه مقاومت و نقش تاثیرگذار سردار سلیمانی برای اقشار جامعه تبیین می شود.

ثمره گفت: علاوه بر اجرای رزمایش طرح ثامن جهت روشنگری و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، رزمایش بزرگ کمک مومنانه و توزیع 750 بسته معیشتی به ارزش 350 هزار تومانی هر بسته به همت سپاه و مشارکت خیران را خواهیم داشت و در این مسیر از فعالان رسانه ای می خواهیم سپاه را در شناسایی نیازمندان واقعی یاری کنند.

فرمانده سپاه خاش عنوان کرد: توزیع 200 بسته آموزشی و لوازم التحریر را نیز در دستور کار داریم که اگر شرایط فراهم باشد توزیع آن را نیز خواهیم داشت.

اسن مسئول اضافه کرد: کمیته های بسیج، نیروهای مسلح، روابط عمومی و اطلاع رسانی، دانش آموزی و دانشگاهی، شهدا و ایثارگران، بانوان، اجتماعی و خدمات و امنیت و غیره ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این ستاد فعالیت دارند که در کنار آن آماده سازی فضای شهری، سنگرسازی، نصب پرچم و پلاکارد و بنر و ارسال پیامک و غیره مورد توجه هستند.

وی گفت: شکل گیری انقلاب اسلامی ایران با تاسی از سیرت نبوی، قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ادامه راه شهدای اسلام به این دین متعالی قوت و اعتبار بخشید و در عرصه هشت سال جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس همه آحاد مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد، شیعه و سنی و فارس و بلوچ و کرد و ترک و عرب و غیره در کنار هم با وحدت و انسجام مثال زدنی جبهه مقاومت و ایستادگی و مقابله با ابرقدرتهای شرق و غرب را تشکیل دادند و به حول و قوه الهی و توکل به خداوند، از خودگذشتگی و ایثارگری و دلاورمردی و شجاعت بر دشمنان قسم خورده اسلام و میهن چیره شدند که تمام موفقیت‌ها و دستاوردهای مختلف در عرصه های علم و فناوری و خدمت رسانی و سازندگی و غیره را مرهون خون مطهر شهیدان و تلاش‌های رزمندگان سپاه و ارتش و نیروهای مردمی در دوران دفاع مقدس هستیم.

وی متذکر شد: رشد معنویت و اخلاص، ایثارگری و خودباوری و روحیه استکبارستیزی رزمندگان اسلام سبب ایجاد امید و نشاط در ملت بزرگ ایران گردید و در آن دوران دشوار برای کشور و میهن اسلامی ایران عزت و سربلندی به ارمغان آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها