مستند نبردهای فانتوم از امشب روی آنتن شبکه‌ی سه

مستند سریالی «نبردهای فانتوم» به عنوان نخستین مستند با موضوع روایت رشادت‌‎های خلبانان ایرانی در هشت سال جنگ تحمیلی در نقش جنگنده فانتوم در برتری هوایی ایران به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس روی آنتن تلویزیون خواهد رفت.
کد خبر: ۴۱۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ - 19September 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نبردهای فانتوم مستندی است در سه قسمت 42 دقیقه‌ای که به شرح ماموریت‌ها و عملیات‌های خلبانان شکاری بمب افکن اف-4 (ملقب به فانتوم) در جنگ هشت ساله می پردازد و پس از معرفی مختصر خصوصیات فنی و پروازی این هواپیما که ستون فقرات نیروی هوایی در جنگ را تشکیل می داد به تاریخچه ی ورود این جنگنده به کشورمان اشاره می‌کند.

مستند نبردهای فانتوم از امشب روی آنتن شبکه‌ی سه

مراسم رونمایی از این مستند روز پنجشنبه 27 شهریور با حضور امیر عزیر نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جهوری اسلامی ایران و تقدیر از ده خلبان قهرمان دفاع مقدس و تقدیر از خانواده شهید خلبان علیرضا یاسینی برگزار شد و قرار است به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از شنبه 29 شهریور تا دوشنبه 31 شهریور هر شب ساعت 18 روی آنتن شبکه سوم سیما برود.

در مستند «نبردهای فانتوم» با خلبانان شاخصی چون تیمسار برات‌پور (طراح حمله اچ 3)، خلبان ضرابی، خلبان نمکی، خلبان صمدی، خلبان بختیاری و ... مصاحبه انجام شده و از آنها خواسته شده است تا به تشریح مأموریت‌های مهم خود در عملیات‌های هوایی در 8 سال دفاع مقدس بپردازند.

عوامل مستند «نبردهای فانتوم» عبارتند از: کارگردان: مهدی جبین شناس، پژوهشگر،نویسنده:سالار بی باک، تصویربردار:حسن کمالی، انیماتور:هومن سروش‌نیا، مدیرتولید:احمد سعیدی، تدوینگر:امید حسن زاده، هماهنگی مصاحبه ها:ابوذر ضرابی، تصحیح نور و رنگ:حسین صدقی، طراح پوستر: صادق زرجویان؛ مدیر روابط عمومی: بهنام توفیقی، مشاور رسانه‌ای: احسان هوشیارگر، تهیه‌کننده: سالار بی باک.

مستند «نبردهای فانتوم» در سه قسمت 42 دقیقه‌ای تولید شده در خانه مستند انقلاب اسلامی و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها