چهل‌سالگی سرو/ نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«دفاع مقدس» همچون عاشورا زنده خواهد ماند/ تنها راه پیروزی در برابر توطئه‌های دشمنان، «مقاومت» است

هاجر چنارانی گفت: دوران دفاع مقدس نیز همان طور که واقعه عاشورا طی قرن‌ها زنده مانده و تحت هیچ شرایطی به فراموشی سپرده نشد؛ زنده خواهد ماند.
کد خبر: ۴۱۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۵ - 20September 2020

دفاع مقدس همچون عاشورا زنده خواهد ماند«هاجر چنارانی» نماینده مردم شهرستان نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه دولتمردان آمریکایی در خصوص ضربه زدن به اعتقادات مذهبی و باورهای ارزشی مردم و به ویژه نسل جوان کشورمان، ترویج فرهنگ و آموزه‌های دوران دفاع مقدس به جامعه کنونی را مهم‌ترین راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و اظهار داشت: باید توجه داشت که انتقال تجربیات و افتخارات نسل انقلاب و دفاع‌ مقدس به نسل جوان کنونی باعث می‌شود تا راه و مسیر فداکاری‌های آن دوران طلایی به آیندگان منتقل شود و نسل بعدی نیز قدردان کسانی باشند که برای امنیت کشور جان خود را فدا کردند.

وی افزود: به عبارتی هر چقدر که اقدام و عمل ما برای آشناسازی نسل جوان‌مان با آموزه‌های دفاع مقدس بیشتر و گسترده‌تر باشد، راه‌های نفوذ دشمنان به باور‌ها و ارزش‌های نسل جوان مسدودتر خواهد شد؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین و اصولی‌ترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه است.

نماینده مردم شهرستان‌ نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها در جنگ تحمیلی از حامیان تراز اول رژیم بعثی بودند، تصریح کرد: امروز آمریکا و متحدانش به خوبی می‌دانند که اگر نسل جوان ما نسبت به حقایق و وقایع آن دوران آگاه باشند، هیچ راهی برای نفوذ در کشور و تخریب باور‌ها و ارزش‌های ملت ما نخواهند داشت.

چنارانی با تاکید بر اینکه تردید نکنید که هیچ کس نمی‌تواند فرهنگ جهاد، شهادت و آموزه‌های دوران دفاع مقدس را به حاشیه کشانده و به فراموشی بسپارد، گفت: دوران دفاع مقدس نیز همان طور که واقعه عاشورا طی قرن‌ها زنده مانده و تحت هیچ شرایطی به فراموشی سپرده نشد؛ زنده خواهد ماند. البته باید توجه داشت‌‌ همان طور که در عاشورا بدعت‌گذاری‌های غلط اتفاق افتاد، ممکن است در دفاع مقدس هم بدعت‌گذاری‌هایی بشود؛‌ لذا باید حواسمان باشد که امروز یکی از خطرات جدی دفاع مقدس همین مسئله مهم است.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه نابودی آرمان‌های امت اسلامی هدف و آرزوی دیرینه دولتمردان غربی است، گفت: در واقع آن چیزی که امروز دشمن از ما می‌خواهد پایان یافتن ارزش‌های انقلاب اسلامی است؛ لذا با توجه به هدف غربی‌ها از مطرح کردن مسئله مذاکره با ما و پافشاری بر تحقق این موضوع، تنها راه پیروزی در برابر توطئه‌های آن‌ها، مقاومت است.

چنارانی، تلاش مسوولان و ملت در جهت تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جهت رونق کشور در عرصه اقتصادی را مهم و ضروری دانست و گفت: اگر نگاه ما به اقتصاد مقاومتی، نگاه خودباوری و خوداتکایی باشد مطمئناً نگاه‌های ریاضتی و تحقیرآمیز که گا‌هی از سوی برخی مسوولان مطرح می‌شود که البته مانعی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است، کنار می‌رود.

این مقام مسوول در ادامه با توجه به این نکته که جانبازان و ایثارگران دنباله‌رو اهداف و ارزش‌های انقلاب و یادگاران شهدای عزیز کشورمان هستند، تصریح کرد: روا نیست که در حق این قشر از جامعه کم‌لطفی و بی‌توجهی شود.

وی با بیان اینکه احترام به جامعه ایثارگری احترام به ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس است، گفت: یکی از مشکلات اساسی جانبازان، مسئله تامین داروهای مورد نیاز آن‌هاست، لذا می‌طلبد که وزارت بهداشت توجه ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشد و برای کاهش دغدغه جانبازان و ایثارگران تلاش جدی کند لذا بحث کمبود دارو و مشقت در تهیه اقلام مورد نیاز جانبازان قابل توجیه نیست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار