برگزاری دور جدید جشنواره تلاوت‌های مجلسی با نوآوری‌های جدید

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی گفت: پانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی امسال و با وجود شرایط خاص کشور به دلیل شیوع کرونا با شکلی متفاوت و نوآوری‌هایی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ - 20September 2020

برگزاری دور جدید جشنواره تلاوت‌های مجلسی با نوآوری‌های جدیدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، پانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی امسال و با وجود شرایط خاص کشور به دلیل شیوع کرونا با شکلی متفاوت برگزار می‌شود.

این جشنواره سال ۱۳۹۴ به همت حسینیه صاحب‌الزمانی (عج) تهران کار خود را آغاز کرد و دیری نپایید که در سطح تهران و سپس در سطح کشور گسترش یافت تاجایی که سال گذشته در سطح همه شهرستان‌ها و استان‌های کشور برگزار شد.

امسال هم با وجود شیوع کرونا عزم مسئولان برگزاری جشنواره جدی است و مرحله شهرستانی جشنواره که شامل برگزاری در جلسات اساتید است از مهرماه کلید خواهد خورد.

داود جعفری دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی درخصوص برگزاری دور جدید جشنواره گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا کار برگزاری جشنواره بسیار سخت‌تر از سال‌های قبل است، اما قصد داریم با بهره‌گیری از فضای مجازی و همچنین رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی جشنواره را به بهترین نحو برگزار کنیم. البته تلاش ما بر این است که جشنواره بیشترین مراحلش به صورت حضوری برگزار شود، اما اجتناب ناپذیر است که بخش‌هایی را هم مجازی برگزار کنیم.

وی از افزایش رشته‌های جشنواره خبر داد و گفت: امسال جشنواره در رشته‌های تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود. البته در برگزاری رشته‌ها تحولات و نوآوری‌هایی داریم که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جعفری از برگزاری جشنواره ویژه بانوان خبر داد و گفت: امسال همان‌طور که وعده داده بودیم جشنواره تلاوت‌های مجلسی ویژه بانوان برگزار می‌شود البته این اتفاق سال گذشته به صورت آزمایشی در خوزستان رخ داد که امسال در پنج نقطه از کشور برگزار خواهد شد. همچنین جشنواره بانوان در رشته‌های تلاوت تحقیق و حفظ کل قرآن است و رشته ترتیل برای بانوان برگزار نمی‌شود.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی درخصوص رشته تلاوت تحقیق این جشنواره گفت: بخش اصلی ما تلاوت تحقیق است که پس از برگزاری مرحله شهرستانی، مرحله استانی در همه استان‌های کشور برگزار می‌شود، برنامه‌ریزی ما به این صورت است که مرحله کشوری را در پنج منطقه و با حضور برگزیدگان ۳۰ استان کشور برگزار کنیم و نهایتاً نفر برتر هر منطقه به عنوان قاری برتر کشور به جشنواره فجر تلاوت که بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 102

نظر شما
پربیننده ها