عموئی در جمع خبرنگاران:

«مکانیسم ماشه» با باروت خیس فعال شده بی‌اثر است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند «مکانیسم ماشه» را فعال کرده‌اند اما به نظر ما ماشه‌ای که فعال شده، با باروت خیس است و هیچ اثری ندارد.
کد خبر: ۴۱۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ - 20September 2020

«مکانیسم ماشه» با باروت خیس فعال شده است؛ اثری نداردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه) خانه ملت در جمع خبرنگاران درباره ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه اظهار داشت: اقدام آمریکایی‌ها درباره طرح ادعای فعال کردن مکانیسم ماشه بدون وجه است و مشروعیتی برای آن قائل نیستیم و مواضع کشورهای دیگر هم نشان می‌دهد که هیچ کسی برای این اقدام آمریکایی‌ها مشروعیت قائل نیست.

وی بیان کرد: البته بیانیه «پمپئو» نشان می‌دهد که آنان در دنیای موازی به سر می‌برند و ادعا می‌کنند مکانیسم ماشه را فعال کرده‌اند اما به نظر ما ماشه‌ای که فعال شده، با باروت خیس است و هیچ اثری ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: البته ما قائل هستیم که آمریکایی‌ها در این مسیر شکست حقوقی سنگینی خورده و طرح آنان مورد پذیرش هیچ کشوری واقع نشد اما سعی می‌کنند با استناد به روایت‌های غلط از قطع‌نامه ۲۲۳۱ این اقدام خود را معتبرسازی کنند و ممکن است دست به اقداماتی بزنند که نیاز است ما اقدامی بازدارنده طراحی کنیم.

عموئی بیان کرد: از این جهت امروز رئیس مجلس در صحن علنی به کمیسیون امنیت ملی مأموریت داد که فضای بین‌المللی را در چارچوب ادعای آمریکایی‌ها رصد کنند و اقدامات مناسبی را در صورت اصرار آمریکایی‌ها بر اقدامات زیاده‌خواهی‌شان طراحی کنیم.

وی ادامه داد: در بین نمایندگان مجلس ایده های مختلفی وجود دارد که البته فعلا در حد ایده است و روز گذشته هم جلسه‌ای غیرعلنی برگزار کردیم و چندین ایده برای اقدام مقابله جویانه مطرح شده و افراد صاحبنظری دعوت شده‌اند و با نهادهای مختلف در ارتباط هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما قطعا متناسب با اقدامات آمریکایی‌ها و هر کشوری که بخواهد با آنان همراهی کند، اقدام متناسبی را طراحی خواهیم کرد و به عنوان طرح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به صحن علنی مجلس ارائه می‌دهیم.

عموئی اظهار داشت: ما اقدام بازدارنده را طراحی خواهیم کرد و این اقدام نسبت به حرکاتی خواهد بود که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند و آنان حتما باید بدانند که ما در مقابل اقدامات آنان، برنامه‌هایی برای اقدامات بازدارنده داریم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه روند تخاصم و دشمنی آمریکا در سال‌های اخیر با ادعای کمپین فشار حداکثری ادامه پیدا کرده است و نیاز است عناصر قدرت ملی ما در ابعاد مختلف چون برنامه هسته‌ای و در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تقویت شوند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار