دیدار دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با خانواده ملاقلی‌پور/ جای خالی «رسول» پررنگ است

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دیدار با خانواده زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور تاکید کرد: هر چه زمان می‌گذرد جای خالی این سینماگر در سینمای ایران پررنگ‌تر می‌شود.
کد خبر: ۴۱۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ - 20September 2020

گنجینه دفاع مقدس هنوز حرف‌های بسیاری برای پدیدآورندگان آثار داردبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در آستانه برگزاری مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت مهدی عظیمی میرآبادی دبیر جشنواره، پرویز فارسیجانی دبیر مراسم «نشان رسول»، حسین طلابیگی مشاور دبیر جشنواره و سیداحد میکائیل‌زاده معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی به منزل زنده یاد رسول ملاقلی‌پور رفته و با همسر او و علی ملاقلی‌پور دیدار کردند.

عظیمی میرآبادی در این دیدار با اشاره به جایگاه رسول ملاقلی‌پور در سینمای دفاع مقدس گفت: هر چه زمان می‌گذرد جای خالی رسول بیش از گذشته مشخص می‌شود. او فیلمسازی است برآمده از انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس که روایت هایی ناب از سال‌های پر از حماسه دفاع مقدس داشت و فیلم‌هایش هنوز تازه و تاثیر گذار هستند.

وی ادامه داد: «نشان رسول» ادای دین به سینماگری است که تکنیک خاص و بالایی داشت و نگاهش به جنگ و آدم هایش منحصر به فرد بود. رسول ملاقلی‌پور یکی از شاخص‌های سینمای دفاع مقدس است که وقتی فیلم جنگی می ساخت بهترین بود و هر گاه به شهر و اجتماع می‌پرداخت، آثاری به یادماندنی خلق کرد.

در بخش دیگری از این دیدار فارسیجانی گفت: ما برای انتخاب سینماگری که معیار باشد و خلاقیت و نوآوری در سینمای او متبلور شده باشد گزینه هایی داشتیم که آقا رسول مهمترین آنها بود و با رای قاطع انتخاب شد. سینمای او بخش مهمی از سینمای بعد از انقلاب و از فرازهای سینمای دفاع مقدس است. رسول سینماگری است که می‌تواند الگوی سینماگران جوان باشد و برای حرکت آنها انگیزه‌بخش و امید دهنده باشد.

علی ملاقلی‌پور با تشکر از برگزارکنندگان شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت: فیلمسازانی مانند رسول ملاقلی‌پور برخاسته از یک فرهنگ بودند. در شکل گیری شخصیت هنری پدرم انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس تاثیر زیادی داشت. حضور در جبهه و معاشرت با افرادی مانند شهید بهروز مرادی و شهید حسن شوکت‌پور که در آثار او نشانه‌های پررنگی از آنهاست، شخصیت او را شکل داد.

وی ادامه داد: در کنار پدرم چهره‌های تاثیرگذار دیگری هم در سینمای دفاع مقدس حضور داشتند که بعضی از آنها هنوز هم فیلم می‌سازند، نسلی تکرار نشدنی که بررسی تولد و بلوغ آنها در سینمای ایران ضروری است. مراسم «نشان رسول» اتفاق مبارکی است که زمینه تحلیل این سینما و چهره‌های شاخص آن را فراهم می‌کند.

دوشنبه 31 شهریورماه در آئین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نخستین جایزه «نشان رسول» به سینماگر خلاق اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار