سطح انتقام ایران از خون حاج قاسم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تازه‌ترین اظهارات درباره سطح انتقام خون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفته است انتقام حاج قاسم ابعاد وسیعی دارد که شامل سربازان آمریکایی نمی‌شود تاوان این شهادت و ترور را نظام سیاسی آمریکا باید بدهد نظام سلطه که چنین تصمیماتی در آن گرفته شده باید به فروپاشی برسد.
کد خبر: ۴۱۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ - 20September 2020

سطح انتقام ایران از خون حاج قاسمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار شهید رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ستون خیمه جبهه مقاومت، ۲۰ اسفند سال ۱۳۳۵ در شهرستان رابُر از توابع استان کرمان در ایل عشایر سلیمانی چشم به جهان گشود، تولد این سردار سرافراز اسلام از پس لرزه‌های تکان دهنده اردوگاه استکبار جهانی و یزیدیان زمان بود.

یلی از تبار پهلوانان ایران زمین، حسینی تبار زیر سایه علم علمدار دشت کربلا درس ایثار و شهادت و ولایت مداری را به خوبی آموخت و در میدان دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی و حریم نظام جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس در جایگاه فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج، از جوهره ترسیم سیمای هشت سال جنگ تحمیلی از جنس دفاع مقدس بود.

سردار دل‌ها، پرچمدار جبهه مقاومت، ستون خیمه مبارزه با ظلم و استکبار جهانی، از اساتید دانشگاه دفاع مقدس، دروس این گنجینه ارزشمند و طلایی را در هسته مقاومت جهت بال و پردادن و شاخ و برگ دادن به این نهال نوپا آموزاند.

سپهبد شهید قاسم سلیمانی به تعبیر سرلشکر سلامی، خورشیدی در جمع ستارگان تابناک آسمان نظام جمهوری اسلامی ایران بود که با طلوع در جایگاه فرمانده سپاه قدس سایه تاریک حاکمیت استکبار جهانی را با گرد و غبار سیاه داعش را از بین برد.

حاج قاسم بی شک از بین برنده غده چرکین داعش نشأت گرفته از ویروس استکبار جهانی در منطقه بود.

نشان «ذوالفقار» عالی‌ترین نشان نظامی ایران برسینه ذوالفقار ایران و جهان اسلام می‌درخشد، همانند ذوالفقار مولای متقیان علی (ع) سینه داعش را در جهان اسلام شکافت و برسر استکبار جهانی فرود آمد.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی، توسط حمله موشکی رژیم آمریکا در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

سردار سرلشکر حسین سلامی شامگاه شنبه ۲۹ شهریور و در آستانه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، در اولین حضور تلویزیونی از زمان تصدی این مسئولیت فرماندهی سپاه، با حضور در برنامه زنده تلویزنی «نگاه یک»، ضمن بیان خاطرات ۸ سال دفاع مقدس و مقایسه پیشرفت توانمندی‌های نظامی ایران نسبت به آن دوران، در بخشی اسخنانش در توصیف جایگاه شهید سلیمانی، گفت: جا دارد از شهدای والامقام هم یاد کنم، سرزمین ما مثل آسمان پر از ستاره است، ستارگان ما شهدای ما هستند که به ما راه را یاد می‌دهند و حجت‌های خدا بروی زمین هستند.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: کسانی که بروی همه آرزوهایشان چشم پوشیدند تا این ملت به آرزو‌های خود برسد، نخل‌های قامتشان بر زمین افتاد، تا نخل بلند قامت این ملت سرافراز و بلند قد بکشد و امروز جهان ثمرات و نشانه‌های قد کشیدن این شجره‌های مبارک انقلاب را می‌بیند.

وی با بیان اینکه در بین این ستارگان درخشان یک خورشید می‌درخشد، افزود: آن سیمای مردی است که تازه به آن‌ها پیوسته است، او سال گذشته در میان ما بود و ما از عطر وجود او بهره مند می‌شدیم و نور وجود او فضای زندگی ما را منور می‌کرد.

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مردی بود که ۴۱سال لباس جهاد را از تن در نیاورد.

سلامی اظهار داشت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مردی بود که ۴۱سال لباس جهاد را از تن در نیاورد، شمشیر جهاد را از دست خود برزمین نگذاشت و بیرق جهاد را برافراشته نگه داشت.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: او هیچ آرزویی در دنیا به جزء شهادت و عزت مسلمانان نداشت، فداشدن منش او بود وقتی با او احوال پرسی می‌کردیم می‌گفت فدای شما بشوم، فداشدن جز منش این جوانمرد بود که ناجوانمردانه به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی شخصیت جاودان در تاریخ اسلام است و نه ایران بلکه جهان اسلام هرگز خاطرات و حماسه‌های بلند و ماندگار و ابدی این بزرگ مرد تاریخ مقاومت را از یاد نخواهد برد.

سرلشکر سلامی با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود اگر ایران اقدامی کند هزار برابر به اقدام و پاسخ می‌دهیم، گفت: این سخن آنقدر اغراق آمیز است که باور کردنی نیست، او اگر می‌گفت دو برابر پاسخ می‌دهیم امکانش بود.

وی افزود:، اما این آنقدر بزرگ است که در گوش هیچ کسی جا نمی‌گیرد اغراق باید باور پذیر باشد، این را در خصوص آن گفتم که آن‌ها ادعا کردند ما در پاسخ به خون شهید حاج قاسم سلیمانی برخلاف اسلام، یک زن سفیر در آفریقای جنوبی را بخواهیم ترور کنیم. این یک فرض تمسخر آمیز و خنده آور است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما یک ملت اهل شرافت هستیم ملت ما ملتی جوانمرد است و در مقابل خون این مرد بزرگ هرگز کسی را که نقش نداشته ترور نمی‌کنیم انتقام ما عادلانه و شرافت مندانه است.

وی شکست استکبار جهانی را تنها پاسخ به خون شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: ما به دنبال تحقق خواسته آن شهید بزرگوار هستیم که به واقعیت نزدیک می‌شد و این خط را دنبال می‌کنیم.

سلامی تأکید کرد: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و نتوانسته کند طبس و آتش گرفتن آمریکایی‌ها در طوفان شن یک مصداق واقعی است شکست خوردن آمریکایی‌ها در دفاع مقدس یک واقعیت زنده است از سوی دیگر ناتوانی آمریکایی‌ها در تحریم اقتصادی ملت ایران یک مثال واقعی است آن‌ها در تهاجم فرهنگی و روانی علیه ملت ایران هم شکست خوردند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به با اشاره به انهدام پایگاه عین الاسد توسط نیروی هوافضای سپاه و سخنان مسئولین آمریکا در این خصوص، گفت: ما عین الاسد را در مقابل شهادت سردار سلیمانی قرار ندادیم در آن عملیات ما موازنه روانی را برقرار کردیم.

وی ادامه داد: یعنی فقط می‌خواستیم به آمریکایی‌ها نشان بدهیم که از آن‌ها واهمه‌ای نداریم ما آن‌ها را هدف قرار می‌دهیم حتی زمانی که رئیس جمهور آن‌ها می‌گوید ۵۰ نقطه را در مقابل این اقدام خواهم زد ما می‌خواستیم اراده ملت ایران را بر دشمن تحمیل کنیم و آن عملیات انتقامی ما نبود.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه هدف ما از هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد مورد اصابت قرار دادن سربازان آمریکایی نبود، گفت: ما تنها تاسیسات پایگاه را نشانه گرفته ایم و تنها می‌خواستیم ثابت کنیم زمانی که می‌گوییم می‌زنیم، می‌زنیم انتقام حاج قاسم ابعاد وسیعی دارد که شامل سربازان آمریکایی نمی‌شود تاوان این شهادت و ترور را نظام سیاسی آمریکا باید بدهد نظام سلطه که چنین تصمیماتی در آن گرفته شده باید به فروپاشی برسد.

وی با بیان این که انتقام حاج قاسم قطعی است، تصریح کرد: انتقام حاج قاسم هنوز صورت نگرفته است. البته ما اطلاعات دقیقی از میزان تلفات در پایگاه عین الاسد نداریم و ما بر علیه افرادی که در آن پایگاه حضور دارند عملیات انجام ندادیم.

سلامی تصریح کرد: البته ممکن است تصادف اتفاقی برای افرادی افتاده باشد، اما هدف ما زدن چند سرباز آمریکایی نبود و زدن چند سرباز انتقام خون حاج قاسم ما نیست، حتی ژنرال‌های آمریکایی نیست هم ارزش با حاج‌قاسم نیستند و ما هم ارزش با او کسی را پیدا نمی‌کنیم.

باید انتقام بگیریم

فرمانده کل سپاه اظهارداشت:، اما باید انتقام بگیریم. آمریکا باید طعم تلخ انتقام را بکشد و نباید حس کند که یک فرمانده بزرگ ایرانی را بزند و همه چیز تمام شود قاسم برادر ماست، او چهل سال حق جهاد به گردن ما دارد و این انتقام شخصی نیست و انتقام او با متلاشی ساختن نظام سیاسی محقق می‌شود.

انتقام حاج قاسم، با متلاشی ساختن نظام سیاسی محقق می‌شود

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها فکر می‌کردند قاسم عمود جبهه مقاومت است اگر این عمود فرو بیفتد این خیمه درهم شکسته می‌شود، تصریح کرد:، اما عکس این اتفاق رخ داد در واقع این خاصیت شهادت است، که وقتی یک فرمانده بزرگ شهید می‌شود تکثیر می‌شود.

شهادت حاج قاسم، بذرافشانی کرد

سلامی با بیان اینکه شهادت حاج قاسم بذرافشانی کرد، افزود: میلیون‌ها جوان امروز مشتاق جهاد هستند، قاسم جاری شد و به یک حقیقت جاری تبدیل شد و هیچ اتفاقی در جبهه مقاومت نیفتاد.

فرمانده کل سپاه اظهارداشت: امروز سوریه علیرغم همه مشکلات اقتصادی و فشار‌های سیاسی که دشمنان وارد کرده اند همچنان استوار ایستاده است لبنان نیز با همه چالش‌ها و آن انفجار عظیم همچنان ایستاده است عراق نیز به همین شکل است.

سلامی خاطرنشان کرد: قدرتی که در جهان اسلام توسعه پیدا کرده همچنان وجود دارد در یمن عراق افغانستان پاکستان و تمامی بلاد اسلام این مشعل فروزان است بنابر این شهادت‌ حاج‌ قاسم تاثیر مثبتی در محور مقاومت داشته است که موجب تقویت این جبهه شده است، امروز میبینیم با به شهادت رساندن شهید سلیمانی، همه جهان اسلام دشمن آن‌ها شدند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار