دفاع پرس از کاروان سرزمین برادری گزارش می دهد؛

وحدت اقوام و مذاهب ایرانی الگویی برای وحدت دنیای اسلام

در شرایط کنونی جهان اسلام جبهه غربی عربی تلاش می کند تا با اختلاف افکنی میان مذاهب بزرگ اسلامی میان مسلمانان اختلاف بیاندازد تا منافع آنها تامین شود اما در این میان ایران اسلامی الگوی وحدت را در کشور برای جهان اسلام ارائه داده است.
کد خبر: ۴۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶ - 22February 2015

وحدت اقوام و مذاهب ایرانی الگویی برای وحدت دنیای اسلام

گروه بین الملل دفاع پرس، در شرایط کنونی جهان اسلام برخی از رسانه های غربی و عربی وابسته به دنبال دامن زدن به اختلافات میان مذاهب اسلامی هستند تا از این طریق اهداف و منافع کشورهای غربی و آمریکا و رژیم صهیونیستی ار در جهان تامین کنند. از این رو وحدت اسلامی از مهمترین واجبات اسلامی است که علمای اهل تسنن و تشیع بر آن تاکید فراوان دارند.

کاروان سرزمین برادری به همت اتحادیه بین المللی امت واحده، کاروانی متشکل از جمعی نخبگان ملی و بین المللی، اساتید حوزوی و دانشگاهی ، هنرمندان و ورزشکاران است که از اواخر بهمن ماه تا اوایل اسفند ماه میهمان سه استان گلستان، سیستان و بلوچستان و کردستان شدند.

این سه استان از نظر بافت جمعیتی اهل تسنن بیشتری در آن ها ساکن هستند از این رو کاروان سرزمین برادری با هدف هم دلی و گفت و گو میان برادران اهل سنت و تشیع در ایران اسلامی و ارتباط دو سویه با تاکید بر مشترکات اسلامی فعالیت هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس اعزامی به استان گلستان، کاروان سرزمین برادری این استان متشکل از حجت الاسلام براتی مبلغ عرصه بین الملل، حجت الاسلام نواب مدیر مدرسه اسلامی هنر، مصطفی رحماندوست شاعر کودک و نوجوان، امیر حاج رضایی پیشکسوت فوتبال، داوود کریمی فرزند شهید عباس کریمی و جمعی از اصحاب رسانه بود.

 

دیدار با علمای اهل سنت در حوزه علمیه گرگان

در روز اول سفر کاروان سرزمین برادری این کاروان میهمانان جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه اهل سنت گردید.عالم سنی آخوند آبدی کور در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از حضور خواهران و برادران اهل تشیع مهمترین عامل وحدت را تدابیر مقام معظم رهبری خواند و از خداوند منان طول عمر با عزت برای ایشان از خداوند خواستار شد.

 

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان

در ادامه برنامه های روز اول استان گلستان کاروان سرزمین برادری با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در استان گلستان آیت الله نور مفیدی از اهداف این کاروان و گزارشی از این سفر را ارائه کردند.

در این دیدار آیت الله نور مفیدی اقدام کاروان سرزمین برادری را امری مبارک توصیف کرد و با توصیه به هنرمندان و ورزشکارن خواهان ترویج فرهنگ عاشورا و آشنا کردن جوانان با فرهنگ اسلامی شدند.

برگزاری نشست علمی با فرهیختگان دانشگاهی

در ادامه برنامه های روز اول استان گلستان اهالی رسانه نخبگان فرهنگی و ورزشی و حوزوی و دانشگاهی با حضور در دانشگاه منابع طبیعی گرگان با اساتید این دانشگاه دیدار و گفت و گو کردند و بر ارتباط هر چه بیشتر اهل تشیع و تسنن تاکید کردند. همچنین در این دیدار برخی از شاعران ترکمن به سرودن اشعاری در مدح اهل بیت (ع) پرداختند.

 

غبار روبی مزار شهدای گنبد کاووس

در ادامه سفر کاروان سرزمین برادری اعضای این کاروان با حضور در امامزاده یحی بن زید(ع) به غبار روبی مزار شهدای این شهر پرداخته و نسبت به مقام شهدا ادای احترام کردند.

عیادت از بیماران بیمارستان پیامبر اعظم(ص)

اعضای کاروان سرزمین برادری با حضور در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و عیادت از بیماران این بیمارستان با اهدای شاخه گلی به بیماران این بیمارستان از آن ها دل جویی کرده و شفای عاجل برای آنها از خداوند منان خواستند.

شرکت در نماز جمعه برادران اهل تسنن

کاروان سرزمین برادری در روز جمعه میهمان نماز جمعه برادران اهل تسنن در این مصلا بودند و نماز جمعه را در کنار برادران اهل تسنن خود اقامه کردند.

محکومیت توهین به ساحت مقدس رسول الله(ص)

در مراسم آیینی ترکمن ها که در حاشیه برگزاری مسابقات سوارکاری برگزار شد توهین به ساحت مقدس رسول الله (ص) در نشریه شارلی ایبدو محکوم گردید.

برگزاری محفل شب شعر و مدح اهل بیت(ع)

از جمله برنامه های کاروان سرزمین برادری حضور در محفل شب شعر شعرای اهل تسنن و تشیع بود. در این مراسم جمعی از شعرای ترکمن اشعاری را در مدح پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) سرودند و میهمانان این کاروان اهداف کاروان سرزمین برادری را اعلام کردند و بر همبستگی میان برادران شیعه و سنی تاکید کردند.

دیدار با خانواده های شهدای اهل تسنن

یکی از برنامه های سفر سه روزه کاروان سرزمین برادری به استان گلستان دیدار با خانواده های شهدای ترکمن و اهل تسنن بود. دیدار با خانواده دو شهید قربانی از جمله این برنامه ها بود.مادر و همسر شهید قربانی ضمن اظهار خرسندی از حضور کاروان سرزمین برادری در منزلشان از ویژگی های این دوشهید گفت و گو کردند.در این مراسم دو لوح تندیس سرزمین برادری به همراه هدایایی به مادر دوشهید و همسر و فرزند ایشان اهدا گردید.

 

برگزاری همایش سرزمین برادری در دانشگاه گنبد

از برنامه های پایانی کاروان سرزمین برادری برگزاری همایشی با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه ملی گنبد بود.اعضای کاروان سرزمین برادری در این همایش از اهداف سفر خود و تاکید بر وحدت و هم دلی میان اقوام ایرانی سخنانی را ایراد کردند.

همچنین در این همایش مراسم آیینی ترکمن ها و سرود ای ایران با زبان ترکمنی اجرا شد.

وحدت اقوام ایرانی الگویی برای جهان اسلام

سفر ما به استان گلستان تمام شد، و آنچه برای ما به یادگار ماند، جایگاه رفیع "خرد" بود که بین ترکمنهای اینجا میشد آن را دید، و محبتی که دلهای این مردم را به هم نزدیک کرده بود. و آنچه برای من به یادگار ماند پدر شهید اهلتسننی بود که با تمام وجود گفت: من از شما جوانها هیچ نمیخواهم مگر حفظ اتحاد در برابر دشمنان، و آن پیرمرد اهلتسنن که بهخاطر کهولت سن قادر به راه رفتن عادی نبود ولی میگفت: برای 22 بهمن ویلچر میگرفتم و رفتم راهپیمایی و جوری مرگ بر آمریکا گفتم که وقتی برگشتم خانه مشتم باز نمیشد! و خنده آن لحظه آن پدر شهید، و بوسهای که میخواست خاضعانه نثار دستان پسر جوان سردار شهید عباس کریمی بکند، و مهر و محبتی که توی خندههای مادر دو شهید ترکمن جاری بود، و آن آخوند پیر اهلسنت که برای استقبال از ما با کمر خمش تا دم در مسجد با ما آمد و بهمان گفت: حواستان به امر رهبرتان باشد، همه با هم متحد پشت او بمانید... .

کاروان های سرزمین برادری در سه استان کشور الگوی صمیمیت صادقانه میان مذاهب اسلامی کشور را با حرکت خود ارائه دادند و بستر همفکری و هم اندیشی نخبگان ایرانی برای حل مسادل موجود را فراهم کردند.
در واقه این حرکت سه گانه می تواند الگویی بین المللی در عرصه جهان اسلام قرار گیرد و مداهب مختلف اسلامی با دیدار و گفت و گو با یکدیدگر توطئه های دشمنان جهان اسلام را که به دنبال اختلاف افکنی میان مسلمان ها هستند را نقش بر آب کند.

گزارش از وجیهه سادات حسینی

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها