روایتی متفاوت از انقلاب در سوره آفلین؛

«سوره آفلین» در شهرستان ادب چاپ شد

«سوره آفلین» روایتی متفاوت از انقلاب از سوی انتشارات شهرستان ادب منتشر شد.
کد خبر: ۴۱۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ - 21September 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، رمان «سوره آفلین» تازه‌ترین اثر ابراهیم اکبری دیزگاه از سوی انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسید.

نویسنده در معرفی کتابش می‌گوید: سوره آفلین، داستانِ مردی است به نام خلیل حُجّتی در شبِ 12 بهمن 57 در خیابانهایِ پر آشوبِ تهران دنبالِ پسر گمشده اش اسماعیل می‌گردد و راه به راه به مردمِ انقلابی سفارش می‌کند که «کمی» آرامتر انقلاب کنند، اما کسی صدایِ او را نمی‌شنود! مسأله دیگر خلیل این است که علیِ رغم ناامیدی از یافتنِ پسرش ولی سخت معتقد است که روح‌الله! چون هر زمان که خیر میخواهد از قرآن؛ قرآن آیه «لاتیأسوا من روح الله» را به او می‌دهد. امیدوارم این کتاب مرهمی باشد برای انسانِ تحریم زده و احیاناً ناامیدِ امروز!

در بخشی از این کتاب می‌خوانید: 

 

«سوره آفلین» در شهرستان ادب چاپ شد

مردی که کنار گربه‌ها کز کرده بود، گفت: آقا من خیلی می‌ترسم من کارگرم،‌ کارگر خانه یک سرهنگ اگر اسمش را بگویم همه می‌شناسید. من را فرستاد بیام خبر بگیرم اوضاع از چه قرار است.

آخر همه فرار می‌کنند. من دوست دارم آقای خمینی بیاید ولی شاه هم به من بدی نکرده بود. من نمی‌توانم اسمم را بگویم.

یک نفر از گوشه بی هوا جست،‌ سرش که خورد به سقف آخی کرد، ‌نشست.

_تو اگر ایرانی باشی اگر غیرت داشته باشی می‌دانی که شاه به تک تک مردم ایران خیانت کرده همه چیز را به تاراج برده! من شش سال در سیاه چال‌های ساواک بودم. آقایان من یک کمونیستم یک کمونیست توده‌ای! ‌این آدم‌های حقیر ما را بیچاره کرده‌اند!

این رمان در ۲۷۰ صفحه و با شمارگان هزار نسخه به قیمت ۴۰ هزار تومان از سوی انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسید.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها